ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προς επανεξέταση περιπτώσεις ανεξεταστέων

Τα σχολεία θα ξαναδούν συγκεκριμένες περιπτώσεις τελειόφοιτων που χρειάζονται μόνο δύο μονάδες για να περάσουν

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Της Μαρίνας Οικονομίδου

economidoum@kathimerini.com.cy

Την απόφαση να επανεξετάσει περιπτώσεις ανεξεταστέων τελειοφοίτων που χρειάζονται μόνο δύο μονάδες για να πάρουν τη βάση και κατ’ επέκταση να απολυθούν έλαβε το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Πρόδρομο Προδρόμου.

Η αφορμή

Αφορμή της επανεξέτασης αποτέλεσε η είδηση ότι 22 τελειόφοιτοι στο Παγκύπριο Γυμνάσιο είχαν μείνει ανεξεταστέοι, με τον συνολικό αριθμό των μαθητών παγκύπρια που δεν έλαβαν απόλυση από το Λύκειο αυτό το έτος να φτάνει τους 40. Είχε λεχθεί οτι το Λύκειο Δασούπολης είχε αφήσει ανεξετεστέους, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς στο Λύκειο Δασούπολης δεν έχει αφήσει κανένα μαθητή ανεξεταστέο. Σημειώνεται πως βάσει εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας που απεστάλη στα σχολεία, θα έπρεπε να υπήρχε σχετική ευελιξία στη βαθμολογία, λαμβάνοντας προφανώς υπόψη το έκτακτο της κατάστασης λόγω της πανδημίας.

Οι αντιδράσεις περί παρατυπιών

Υπενθυμίζεται πως στην περίπτωση του Παγκυπρίου Γυμνασίου υπήρξε η έντονη αντίδραση γονιών των εν λόγω μαθητών, αποστέλλοντας επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας και στους Επιτρόπους Διοικήσεως και Παιδιού για την κατάσταση στο Παγκύπριο Γυμνάσιο. Όπως αναφέρεται στην επιστολή «έχει έρθει στην αντίληψή μας ότι η διεύθυνση του σχολείου δεν τήρησε τις σωστές διαδικασίες όσον αφορά τη διενέργεια της σχετικής συνεδρίας του καθηγητικού συλλόγου κατά την οποία θα εξεταζόταν το θέμα των τελειοφοίτων. Καταγγέλλουμε ότι με παράτυπους χειρισμούς, οι οποίοι περιελάμβαναν μέχρι και την απόκρυψη από τους εκπαιδευτικούς σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου, η διεύθυνση του σχολείου καθοδήγησε (ή μέχρι και ‘τρομοκράτησε’, όπως αναφέρουν εκπαιδευτικοί του σχολείου) τον Καθηγητικό Σύλλογο, ούτως ώστε να δεχθεί ως τετελεσμένη την άδικη και τιμωρητική αντιμετώπιση των συγκεκριμένων τελειοφοίτων».

Δεν είπαμε πως θα περνούν όλοι

Τόσο ο υπουργός Παιδείας όσο και μέλη του καθηγητικού συλλόγου απέρριψαν ζήτημα παρακοής. Όπως ανέφερε ο Πρόδρομος Προδρόμου δεν υπήρξε οποιαδήποτε παρακοή του καθηγητικού συλλόγου στις οδηγίες. Σημείωσε μάλιστα ότι πέρασαν άλλοι τόσοι μαθητές στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, λαμβάνοντας υπόψη, ακριβώς τη σχετική εγκύκλιο. Ο κ. Προδρόμου σημείωσε πως ο ουδέποτε τέθηκε ζήτημα να περνούν όλοι οι τελειόφοιτοι μαθητές. Ξεκαθάρισε πως κάποιοι από τους μαθητές δεν μπορούν με τίποτα να περάσουν καθώς η βαθμολογία τους είναι πολύ χαμηλή. Εξήγησε, ωστόσο, πως βάσει κανονισμού έπρεπε να δίνονταν 2 μονάδες, οι οποίες θα ανέβαζαν τον βαθμό μέχρι τη βάση και θα περνούσαν. «Εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε αυτό στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, ώστε να βοηθηθούν όσοι πήραν βαθμό 8/20 για παράδειγμα».

Οι απαντήσεις των καθηγητών

Πάντως ο καθηγητικός σύλλογος στο Παγκύπριο Γυμνάσιο εξέφρασε έντονη αντίδραση για τα περί τιμωρητικής συμπεριφοράς απέναντι σε συγκεκριμένους μαθητές. Όπως αναφέρουν στην «Κ» εκπαιδευτικοί του Παγκυπρίου Γυμνασίου είχαν ήδη διαβάσει την εγκύκλιο και λειτούργησαν βάσει του κανονισμού. «Κάποιοι μαθητές δεν θα μπορούσαν να περάσουν ούτε με συμψηφισμό» σημειώνουν οι ίδιοι κύκλοι, αναφέροντας πως κάποιοι εκ των μαθητών που έμειναν ανεξεταστέοι, είχαν γράψει ακόμα και μηδέν στην εξέταση και γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο δεν θα μπορούσαν να περάσουν.

Ζήτημα τέθηκε και για το μάθημα της θεατρολογίας που έθεσε η «Κ» σε προηγούμενη είδηση όπου μαθητής έλαβε 8 στη θεατρολογία κατά το δεύτερο τετράμηνο. Σε επιστολή του ο Σύνδεσμος Θεατρολόγων ΟΕΛΜΕΚ εξέφρασε την αντίδρασή του για το γεγονός ότι τίθεται θέμα έμμεσης απαξίωσης για το μάθημα της θεατρολογίας και για έναν εκπαιδευτικό, θεατρολόγο.

«Το μάθημα Θεατρολογία Γ´ Λυκείου είναι Μάθημα πρόσβασης για τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών των φιλοσοφικών σχολών Αθηνών και Πατρών και του Θεατρικού Τμήματος της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Συνεπώς, πρέπει και οφείλει να διαθέτει την απαραίτητη ποιοτικά και ποσοτικά, παιδαγωγική ύλη στο Αναλυτικό του Πρόγραμμα· καθώς και την ανάλογη σοβαρότητα ως προς τις διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών με όλα τα υπόλοιπα προσβάσιμα μαθήματα (και όχι μόνο) της Μέσης Εκπαίδευσης» αναφέρεται στην επιστολή.

Στην επιστολή του Συνδέσμου Θεατρολόγων σημειώνονται τα εξής:

«Δεν θα επιτρέψουμε ο κλάδος μας:

1. Να μετατραπεί σε παράπλευρη απώλεια σε μια μανιασμένη απόπειρα αποδόμησης ενός συγκεκριμένου διευθυντή! (Μια απόπειρα που μπορεί να κρύβει «πίσω από τις γρίλιες» ακόμα και πολιτικά κίνητρα).

2. Να αφήνονται ασύγγνωστα αιχμές και υπαινιγμοί ως προς την ποιότητα και την χρησιμότητα του μαθήματος μας.

3. Να σπιλώνεται επιπόλαια και ανώνυμα ένα μέλος του».

Το σίγουρο είναι πως από πλευράς της «Κ» δεν τέθηκε πάντως ζήτημα απαξίωσης του μαθήματος, αλλά απλή αναφορά, ότι στο δεύτερο τετράμηνο –κατά τη διάρκεια της πανδημίας- συγκεκριμένος μαθητής βαθμολογήθηκε με 8, ενώ στο πρώτο τετράμηνο με έντεκα. Το μέγα ζητούμενο βεβαίως που εξακολουθεί να υφίσταται, είναι για ποιον λόγο οι μαθητές να παίρνουν βαθμολογίες σε εξετάσεις που να κινούνται κοντά στο μηδέν και τι προτίθεται να κάνει γι’ αυτό το Υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X