ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πρόταση από το υπουργείο για τη μη έγκαιρη στελέχωση ζητά η Επιτροπή Παιδείας

Στους 2031 οι εκπαιδευτικοί ειδικής μεταχείρισης, 15% του γενικού συνόλου των εκπαιδευτικών

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Το πρόβλημα της έγκαιρης στελέχωσης των σχολείων τέθηκε ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής την Τετάρτη (02/10). Για το συγκεκριμένο θέμα τις δικές τους τοποθετήσεις έδωσε το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, η Επιτροπή Εκπαιδευτική Υπηρεσίας (ΕΕΥ) ως αρμόδιο σώμα αλλά και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις. Η Επιτροπή Παιδείας ζήτησε από το αρμόδιο Υπουργείο μέσα στο επόμενο δίμηνο να καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση, η οποία να αντιμετωπίζει όλα τα προβλήματα της μη έγκαιρης στελέχωσης.

Την άποψη του Υπουργείο για το συγκεκριμένο ζήτημα μετέφερε ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Ηλίας Μαρκάτζιης, ο οποίος ισχυρίστηκε πως η στελέχωση των σχολείων για τη φετινή χρονιά ολοκληρώθηκε σε πολύ καλύτερα επίπεδα σε σχέση με άλλες χρονιές. Συγκεκριμένα ανέφερε πως κατά την ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς η στελέχωση είχε ολοκληρωθεί σε ποσοστό γύρω στο 95%, ενώ τη συγκεκριμένη στιγμή βρίσκεται στο 99,9% όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε.

Η τοποθέτηση αυτή έφερε την αντίδραση του βουλευτή του ΑΚΕΛ Ανδρέα Καυκαλιά, ο οποίος επισήμανε πως αυτό το ποσοστό είχε αναφέρει ξανά το Υπουργείο σε συνεδρία της επιτροπής στις 28 Αυγούστου του 2019 , γεγονός που μαρτυρεί κατά τον κ. Καυκαλία την αναξιοπιστία του Υπουργείου.

Στην ίδια γραμμή με το Υπουργείο κινήθηκε και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Παναγιώτης Αντωνίου, ο οποίος αναφέρθηκε σε «αντικειμενικές δυσκολίες, χωρίς ωστόσο να υπάρξει μεγαλύτερη καθυστέρηση από άλλες χρονιές». Στη συνέχεια ο κ. Αντωνίου εστίασε στους παράγοντες που δημιουργούν ορισμένες επιπλοκές, κάνοντας ειδική αναφορά στους Συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που καλούνται από την Υπηρεσία για να εργαστούν στα δημόσια σχολεία. Το θέμα που προκύπτει στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά το ζήτημα της μη αποδοχής των όρων συμβολαίων.

2031 εκπαιδευτικοί ειδικής μεταχείρισης

Το στοιχείο που προκάλεσε έκπληξη παρόλα αυτά στη συνεδρία της επιτροπής, αφορά τα στοιχεία που κατέθεσε ο πρόεδρος της ΕΕΥ Παναγιώτης Αντωνίου αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς ειδικής μεταχείρισης. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία ανέρχεται στους 2031, ποσοστό που αγγίζει το 15% του συνόλου τω εκπαιδευτικών.

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται όσοι περιπτώσεις ασθενείας, εγκυμοσύνης, ασθένειες και άλλα, τα οποία πιστοποιούνται από το Ιατροσυμβούλιο. Ο αριθμός αυτός κρίθηκε από παρευρισκόμενους ως αρκετά μεγάλος, τονίστηκε όμως η ανάγκη σεβασμού στις αποφάσεις του αρμόδιου οργάνου που είναι το Ιατροσυμβούλιο. Σε κάθε περίπτωση, ένα τόσο μεγάλο ποσοστό, δημιουργεί εκ των πραγμάτων θέματα με την έγκαιρη στελέχωση των σχολείων.

Να τηρηθεί ο νόμος

Από την πλευρά της ΠΟΕΔ, ο πρόεδρος της οργάνωσης Φίλιος Φυλακτού ανέφερε πως όλα αυτά που συζητά σήμερα η επιτροπή, είχαν συζητηθεί ξανά και το 2016, γεγονός που οδήγησε στη θέσπιση νέου νόμου που διέπει τη στελέχωση των σχολείων. Με βάση το νόμο, μέχρι τις 25 Ιουλίου η όλη διαδικασία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί. Επίσης προς αποφυγή του φαινομένου της καθυστερημένης στελέχωσης, οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών πρέπει να αποστέλλονται από το Υπουργείο Παιδείας στην Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας μέχρι τις 31 Μαρτίου.

Από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ ο πρόεδρος της οργάνωσης Κώστας Χ’’Σάββας υποστήριξε πως το ζήτημα της καθυστερημένης στελέχωσης των σχολείων αποτελεί και για τη φετινή χρονιά μια πραγματικότητα παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του Υπουργείου. Για την ΟΕΛΜΕΚ ένα σημαντικό ζήτημα αφορά τους νέους καταλόγους διορισίμων και το ειδικό καθεστώς που διέπει το νέο αυτό σύστημα το οποίο όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «προβληματίζει αρκετούς και δεν αποδέχονται τις τοποθετήσεις τους».

Το πρόβλημα έγκειται στο ότι κάθε δύο χρόνια που διεξάγονται οι εξετάσεις διορισμού για τα δημόσια σχολεία, αλλάζει η σειρά κατάταξης με βάση το βαθμό επιτυχίας, με αποτέλεσμα ένας εκπαιδευτικός επί δοκιμασία να βρεθεί εκτός σχολείου αν άλλος υποψήφιος εξασφαλίσει καλύτερο βαθμό στις εξετάσεις. Αυτό το γεγονός κατά τον κ. Χ΄΄Σάββα προκαλεί ανησυχία στους εκπαιδευτικούς που διστάζουν να αφήσουν τις δουλείες τους για μια αβέβαιη πρόσληψη, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια μεγάλη σύγχυση.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο κατά την ΟΕΛΜΕΚ, αφορά τις προαγωγές, οι οποίες είναι άμεσα συνυφασμένες και με τις πρόωρες αφυπηρετήσεις. Το συγκεκριμένο ζήτημα των πρόωρων αφυπηρετήσεων εκκρεμεί στη Νομική Υπηρεσία, και αποτελεί έναν από τους λόγους που κατήλθε η οργάνωση σε μονόωρη στάση εργασίας στις 23 Σεπτεμβρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση