ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
Τελευταία Ενημέρωση: 15:05
13°
Kλασικά και αγαπημένα Jazz, blues, swing, easy listening τραγούδια επιλεγμένα από την «Κ».
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Παιδεία

Τα τετράμηνα οδηγούν στα φροντιστήρια

Του Μιχάλη Παναγιώτου

Το άγχος και η αβεβαιότητα προκαλούν αυξημένη ζήτηση για ενισχυτική διδασκαλία ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς

Η εφαρμογή της νέας μορφής αξιολόγησης του Μαθητή στις Α΄ Τάξεις Λυκείων και Τεχνικών Σχολών έχει διχάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τον εκπαιδευτικό κόσμο, σε σημείο μάλιστα που αποτελεί το κατ’ εξοχήν θέμα συζήτησης στο χώρο της Παιδείας ήδη από τον Ιούλιο.

Στις 9 Δεκεμβρίου είναι προγραμματισμένες οι κεντρικές εξετάσεις του πρώτου τετραμήνου, και από αυτές το Υπουργείο αναμένει να εξαγάγει χρήσιμα συμπεράσματα ως προς τις επιδόσεις των μαθητών μέσω αυτού του νέου συστήματος. Παρόλα αυτά αρκετοί μαθητές υποστηρίζουν πως αυτό το μέτρο ενισχύει το άγχος και την παραπαιδεία, γεγονός που αποτελεί σημαντικό στοιχείο στην ολιστική αξιολόγηση του θεσμού.

Αρκετοί μαθητές μάλιστα αναρτούν τον τελευταίο μήνα τα προγράμματα των διαγωνισμάτων τους σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, δημιουργώντας μια εικόνα έντονης αντίφασης ως προς τις εξαγγελίες του υπουργείου και την πραγματική εικόνα που επικρατεί στα σχολεία.

Αρκετοί μαθητές αναρτούν τα προγράμματα των διαγωνισμάτων στο διαδίκτυο, αναδεικνύοντας το βαρυφορτωμένο τους πρόγραμμα.

Το ερώτημα που προκύπτει αφορά το κατά πόσο οι μαθητές της Α΄ Λυκείου προσφεύγουν στην ενισχυτική διδασκαλία (φροντιστήρια) για να προετοιμαστούν κατάλληλα. Μέσα από τις δηλώσεις και τοποθετήσεις των άμεσα εμπλεκομένων στο συγκεκριμένο ζήτημα, προκύπτει το συμπέρασμα πως τα τετράμηνα έχουν αφήσει ήδη το στίγμα τους σε ό,τι έχει να κάνει με την προσφυγή μαθητών σε φροντιστήρια.

«Σε διαρκή εξέταση»

«Η πίεση που βιώνουν οι μαθητές αποτυπώνεται και στα φροντιστήρια» υποστηρίζει με δηλώσεις του στην «Κ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου Απόστολος Ψαράς, προβαίνοντας παράλληλα στην επισήμανση πως και οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους βρίσκονται σε μια φάση αβεβαιότητας.

Όσον αφορά τις ποσοτικές μεταβολές των μαθητών της Α΄ Λυκείου που επιλέγουν την ενισχυτική διδασκαλία φέτος σε σχέση με άλλες χρονιές, ο κ. Ψαράς υποστήριξε πως μέχρι και τον Νοέμβριο, η όποια μεταβολή δεν ήταν ιδιαίτερα αισθητή, αλλά η ζήτηση αναμένεται να παρουσιάσει άμεσα ιδιαίτερα αυξητική τάση, λόγω του ότι ξεκινά η περίοδος προετοιμασίας για τις κεντρικές εξετάσεις.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την αναθεωρημένη εγκύκλιο που απέστειλε το Υπουργείο στις σχολικές μονάδες στις 11 Οκτωβρίου, η 29η Νοεμβρίου καθορίζεται ως η τελευταία μέρα διεξαγωγής των 45λεπτων διαγωνισμάτων και η ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα. Από τις 2 μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου η κάθε σχολική μονάδα θα αναπτύξει πρόγραμμα επαναλήψεων για κάλυψη αναγκών των μαθητών.

«Σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις και τη γενικότερη ατμόσφαιρα, εκεί που οι μαθητές επέλεγαν τον Απρίλη να γραφτούν σε φροντιστήριο, τώρα αυτό γίνεται από το Νοέμβριο» σημειώνει ο κ. Ψαράς, ο οποίος κάνει λόγο και για τεράστιες προκλήσεις και στους καθηγητές που πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα στα νέα δεδομένα.

«Αυξημένη ζήτηση»

«Εμφανής η αυξημένη ζήτηση για ενισχυτική διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς» δηλώνει από την πλευρά της στην «Κ» η Χριστιάνα Θεοχαρίδου, ιδιοκτήτρια ιδιωτικού φροντιστηρίου στη Λάρνακα. Επισημαίνει παράλληλα πως «φέτος παρατηρήθηκε έντονα το φαινόμενο οι γονείς να οργανώθηκαν πολύ πιο έγκαιρα σε σχέση με άλλες χρονιές».

Ειδικότερα σε ότι έχει να κάνει με την Α΄ Λυκείου τις προηγούμενες χρονιές όπως σημειώνει η κα Θεοχαρίδου, οι μαθητές ανέμεναν το αποτέλεσμα του πρώτου διαγωνίσματος τον Οκτώβριο, το οποίο και καθόριζε το κατά πόσο θα αποτείνονταν σε κάποιο φροντιστήριο. «Κατά βάση προσεγγίζαμε μαθητές οι οποίοι απογοητεύονταν από την επίδοσή τους, και ζητούσαν ουσιαστικά βοήθεια για να μην βαθύνει το χάσμα ανάμεσα στους στόχους και τις επιδόσεις τους» υποστηρίζει χαρακτηριστικά.

Προσθέτει παράλληλα πως «από τον φετινό Σεπτέμβριο κιόλας, αρκετοί καλοί μαθητές προέτρεξαν να εγγραφούν στο φροντιστήριο, κυρίως από το άγχος και την αβεβαιότητα του τι θα έχουν να αντιμετωπίσουν με την εφαρμογή των τετραμήνων».

Η κα Θεοχαρίδου προσθέτει παράλληλα πως ο Νοέμβριος παρουσιάζει αυξητική τάση ως προς τις ροές των μαθητών της Α’ Λυκείου που προστρέχουν για ενισχυτική διδασκαλία. «Εδώ και λίγες ημέρες, ειδικότερα το δεύτερο δεκαήμερο Νοεμβρίου παρατηρείται αύξηση της ζήτησης στα φροντιστήρια λόγω των επαναλήψεων επί της εξεταζόμενης ύλης που αρχίζουν στα σχολεία.

Το φαινόμενο αυτό τα προηγούμενα χρόνια παρατηρείτο τον Απρίλιο, όταν έπρεπε οι μαθητές να ετοιμαστούν για τις εξετάσεις του Μαΐου», σημειώνει ενδεικτικά.

ΣΧΟΛΙΑ

ενω πριν τα τετραμηνα οι γονεις και οι μαθητες δεν ειχαν ξανακουσει για φροντιστηρια.

αντζελα
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ