ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τετράμηνα: Με μία έκκληση και μία άρνηση η Μιχαηλίδου στη Βουλή

Ενόψει ψηφοφορίας επί των τροποποιητικών κανονισμών την Πέμπτη, η υπουργός Παιδείας ζήτησε να μην απειληθεί η ομαλότητα στα σχολεία

Του Παύλου Νεοφύτου

Η έκκληση της υπουργού Παιδείας προς τους βουλευτές για στήριξη, ώστε να κυλήσει ομαλά η τρέχουσα σχολική χρονιά, ενόψει της ψηφοφοράς στην Ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη επί των τροποποιητικών κανονισμών για το δεύτερο τετράμηνο, τους οποίους εξήγησε στα μέλη και τους εμπλεκόμενους φορείς, και το ξεκαθάρισμα των προθέσεων από πλευράς Υπουργείου, για μη επανεξέταση του ζητήματος των βαθμών του πρώτου τετραμήνου, μετά και τη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, κυριάρχησαν στη σημερινή έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής.

Σύμφωνα με όσα ανάφερε η κα Μιχαηλίδου, μέχρι το τέλος του Μαΐου το Υπουργείο Παιδείας θα καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης, ώστε μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς να προκύψουν συγκεκριμένες αποφάσεις, που θα ισχύσουν για την επόμενη σχολική χρονιά και ίσως και τις επόμενες. Μιλάμε, τόνισε η υπουργός, για κατάργηση της εξέτασης των τετραμήνων από την επόμενη χρονιά και διατηρούμε τα όποια θετικά έχει επιφέρει ο θεσμός αυτός, όπως το μοίρασμα της ύλης, ενώ αποκάλυψε ότι οι τροποποιητικοί κανονισμοί για το δεύτερο τετράμηνο της τρέχουσας χρονιάς, θα δώσουν τις βασικές αρχές για τη νέα πρόταση που ετοιμάζει το Υπουργείο.

Από πλευράς Υπουργείου δεν υπάρχει πρόθεση να επανεξεταστεί με οποιονδήποτε τρόπο το ζήτημα των βαθμών του πρώτου τετραμήνου

«Λύση ανάγκης» οι τροποποιητικοί κανονισμοί

Η κα Μιχαηλίδου σε δηλώσεις της απέδωσε στους τροποποιητικούς κανονισμούς του δεύτερου τετραμήνου τον χαρακτηρισμό «λύση ανάγκης». «Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι η λύση που έχουμε προτείνει και η ρύθμιση στην οποία προβαίνουμε εκτάκτως, αφορά μόνο στο δεύτερο τετράμηνο της φετινής χρονιάς. Άρα αφορά στις πολύ λίγες βδομάδες που μας έχουν απομείνει, ώστε η χρονιά να ολοκληρωθεί ομαλά. Να δοθεί δηλαδή η ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να αποδώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα στα εξεταζόμενα μαθήματα, όπως και σε όλους εμάς, σε συνεργασία με τους εταίρους μας, να προτείνουμε αυτό που όλοι ζητάμε: ένα νέο, ολιστικό, σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, το οποίο θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά. Θεωρούμε ότι οι ρυθμίσεις που προτείνουμε -τόσο η μείωση στη βαρύτητα της γραπτής εξέτασης, όσο και όλα τα άλλα παιδαγωγικά μέτρα, όπως η μείωση της ύλης, θέματα που αφορούν στη θεματοθέτηση και στη βαθμολόγηση κ.ά.- δίνουν ευκαιρίες στους μαθητές και τις μαθήτριες, για να ολοκληρώσουν ομαλά τη φετινή σχολική χρονιά», είπε η υπουργός.

«Ευχαριστούμε για την έγνοια, αλλά να διανθιστεί με παιδαγωγικά κριτήρια»

Νωρίτερα, στην τοποθέτησή της ενώπιον των μελών της Επιτροπής η κα Μιχαηλίδου έκανε έκκληση για στήριξη της Βουλής και των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να μην προκύψουν νέα κεφάλαια που θα δημιουργούσαν προβλήματα στην τρέχουσα σχολική χρονιά και ειδικά στους τελειόφοιτους, ενόψει παγκύπριων εξετάσεων. Η Υπουργός πρότεινε η βαρύτητα της γραπτής εξέτασης να μειωθεί στο 20% και της προφορικής να αυξηθεί στο 80% για το β’ τετράμηνο, διευκρινίζοντας ότι αυτό γίνεται εκτάκτως για τη φετινή χρονιά, για να βοηθηθούν οι μαθητές. Σχολιάζοντας την κριτική σε σχέση με τα μέτρα που προτείνει το Υπουργείο, είπε «ευχαριστούμε που υπάρχει αυτή η έγνοια, αλλά θα παρακαλέσουμε να διανθιστεί και να εμβολιστεί με παιδαγωγικά κριτήρια». Παράλληλα διαμήνυσε σε όσους ζητούν ακύρωση της διαδικασίας των εξετάσεων τετραμήνων στο μέσο της χρονιάς, ότι αυτό θα επιφέρει σωρεία προβλημάτων, τονίζοντας ότι το ζητούμενο είναι να κυλήσει ομαλά η χρονιά. 

Για τις βαθμολογίες του πρώτου τετραμήνου

Στην έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής σχηματίστηκε η διαπίστωση ότι από πλευράς Υπουργείου δεν υπάρχει πρόθεση να επανεξεταστεί με οποιονδήποτε τρόπο το ζήτημα των βαθμών του πρώτου τετραμήνου, παρά τη δυσαρέσκεια μερίδας κομμάτων και των οργανωμένων γονέων και μαθητών. Το θέμα τέθηκε ενώπιον της υπουργού Παιδείας από το ΑΚΕΛ και τη ΔΗΠΑ, αλλά και από τους οργανωμένους γονείς και μαθητές, στον απόηχο του προβλήματος που γνωστοποιήθηκε από γονείς, ότι μερίδα μαθητών έλαβε αρνητικές απαντήσεις από Πανεπιστήμια του εξωτερικού, εξαιτίας των βαθμών που αυτοί έχουν εξασφαλίσει στα μαθήματά τους κατά το πρώτο τετράμηνο. Την ίδια ώρα, που, σύμφωνα με δηλώσεις στο κρατικό ραδιόφωνο του προέδρου της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Λοΐζου Κωνσταντίνου, ομάδα γονέων ετοιμάζεται σε ατομικό επίπεδο να οδηγήσει το θέμα στα Δικαστήρια. Απαντώντας στις αντιδράσεις που εκφράστηκαν στη Σύσκεψη στη Βουλή, η κα Μιχαηλίδου είπε ότι το Υπουργείο δεν μπορεί να παρέμβει στις βαθμολογίες του πρώτου τετραμήνου, όχι μόνο λόγο της γνωμάτευσης της Νομικής Υπηρεσίας, αλλά και για παιδαγωγικούς λόγους. Επίσης τόνισε ότι κάτι τέτοιο θα αδικούσε τους μαθητές που είχαν υψηλές βαθμολογίες, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη να μην προκύψουν νέα κεφάλαια που θα απειλούσαν την ομαλότητα στην τρέχουσα σχολική χρονιά. «Θέλουμε να ανοίξουμε τον ασκό του Αιόλου και να πάμε στα δικαστήρια;» διερωτήθηκε, προσθέτοντας ότι «είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να στήσουμε ένα σωστό παιδαγωγικό σύστημα με τη συνεργασία γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών». 

Βολές για το 5% και τη «γνωμάτευση – φάντασμα»

Στην τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης είπε ότι πριν συμπληρωθεί ένας μήνας διακυβέρνησης, υπήρξε στροφή 180 μοιρών από την κυβέρνηση, αναφέροντας πως ήταν προεκλογική δέσμευση του Πρόεδρου της Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη, για ρύθμιση της εξέτασης του πρώτου τετραμήνου και μείωση της βαρύτητας της εξέτασης στο 5%. «Γιατί έγιναν όλα εκείνα που έγιναν με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας- διαρροές θεμάτων, το τρομερά δύσκολο δοκίμιο των Μαθηματικών στη Γ’ τάξη Λυκείου, επαναληπτικές εξετάσεις, όλο εκείνο το χάος που επικράτησε μέχρι να καθοριστεί η εξεταστέα ύλη, που τελικά καθορίστηκε μέσα στις γιορτές. Όλη αυτή η κατάσταση μαζί με τον εξ ορισμού πλέον αποτυχημένο θεσμό εξετάσεων των τετραμήνων, οδήγησαν στο φιάσκο των εξετάσεων του Α’ τετραμήνου», πρόσθεσε. Επίσης ανάφερε ότι όλοι στην κυβέρνηση κρύφτηκαν πίσω από τη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας που όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι φάντασμα, καθώς την έχουν ζητήσει και δεν παραδόθηκε. Συγχρόνως επεσήμανε ότι αν υπήρξε κάτι θετικό από τη σημερινή συνεδρία είναι η σαφέστατη δέσμευση της υπουργού ότι ο πλήρως αποτυχημένος θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων καταργείται.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΔΗΚΟ και αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής, Χρύσανθος Σαββίδης, είπε ότι δε θέλουν οι φετινοί απόφοιτοι να αδικηθούν. Σημείωσε ότι η πρόταση της υπουργού δεν λύνει το πρόβλημα, όμως δίνει προσωρινή λύση. Ακόμα τόνισε ότι το νέο σύστημα αξιολόγησης πρέπει να έχει διαχρονικότητα και όχι, όπως είπε χαρακτηριστικά, να κτίζουμε και να χαλούμε. Ερωτηθείς εάν θα συνεχιστεί η συζήτηση στη Βουλή για κατάργηση των τετραμήνων, παρέπεμψε στην αναφορά της υπουργού, ότι αυτό που απομένει είναι παρουσίαση της πρότασής της στη Βουλή μέχρι το τέλος Μαΐου.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας, είπε ότι το κόμμα του στηρίζει τους τροποποιητικούς κανονισμούς που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας για το δεύτερο τετράμηνο. Τόνισε ότι αυτοί κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι ίδιοι είναι δέκτες του άγχους που έχει δημιουργηθεί στους μαθητές.

Ο Ανδρέας Αποστόλου της ΕΔΕΚ εξέφρασε ικανοποίηση για το γεγονός ότι η νέα κυβέρνηση αντιλαμβάνεται πως ήταν προβληματικός ο θεσμός των τετραμήνων.

Ο Αλέκος Τρυφωνίδης της ΔΗΠΑ είπε ότι συμφωνούν με τη διαπίστωση του προέδρου της Δημοκρατίας και της Υπουργού Παιδείας ότι ο θεσμός θα τεθεί υπό αξιολόγηση και ότι χρειάζεται ριζική αλλαγή. Πρόσθεσε ότι ο θεσμός των τετραμήνων ήταν καταστροφικός για τα παιδιά, ωστόσο είναι σημαντικό να γίνουν αλλαγές και στην εξέταση του πρώτου τετραμήνου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Νεοφύτου

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση