ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Την Εθνική Στρατηγική Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού συζήτησε η Επ. Παιδείας

Η Κύπρος βρίσκεται ανάμεσα στις τελευταίες χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ το πρόβλημα εντοπίζεται περισσότερο στα άτομα κάτω των 18, ανέφερε η Βουλευτής Σάβια Ορφανίδου

ΚΥΠΕ

Την πορεία υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την προώθηση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και της Χρηματοοικονομικής Παιδείας στην Κύπρο εξέτασε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας.

Η βουλευτής του ΔΗΣΥ, Σάβια Ορφανίδου, η οποία εισηγήθηκε το θέμα προς εξέταση, ανέφερε σε δηλώσεις της ότι ο ΔΗΣΥ ανέδειξε το θέμα από το 2020 και "μετά από δική μας πρωτοβουλία είχε θεσπιστεί όντως Εθνική Στρατηγική για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος το 2022".

Σημείωσε ότι το πρόβλημα είναι παγκόσμιο αλλά είναι και σε πολύ μεγάλη εμβέλεια και στην Κύπρο. Ανέφερε ότι σύμφωνα με έρευνες, η Κύπρος βρίσκεται ανάμεσα στις τελευταίες χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ το πρόβλημα εντοπίζεται περισσότερο στα άτομα κάτω των 18, που δεν είχαν ποτέ επαφή με τη χρηματοοικονομική παιδεία.

"Γι’ αυτό θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντική η άμεση σύσταση της Κυπριακής Επιτροπής Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και Παιδείας που θα συσταθεί στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής, για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε στην πράξη και να έχουν και αποτέλεσμα, οι δράσεις και οι ενέργειες που υπάρχουν στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής", σημείωσε.

Πρόσθεσε ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο σε νεαρές ηλικίες, σε ηλικιωμένους και γυναίκες, ενώ τόνισε τη σημασία της ένταξης μαθημάτων για τη χρηματοοικονομική παιδεία στα σχολεία, ξεκινώντας από το Γυμνάσιο και το Λύκειο, κάτι που, όπως είπε, εξετάζει ήδη το Υπουργείο Παιδείας.

Ερωτηθείσα για το πότε θα μπουν στα σχολεία αυτά τα μαθήματα, ανέφερε ότι ήδη υπάρχουν σεμινάρια που γίνονται, ενώ διδάσκονται μαθήματα επιχειρηματικότητας. Σημείωσε ότι ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας, εντός της Επιτροπής ανέφερε ότι ήδη προσπαθούν να εντάξουν στον γυμνασιακό κύκλο, που θα διασυνδεθεί και με τον λυκειακό κύκλο, το μάθημα της χρηματοοικονομικής παιδείας.

Στόχος είναι να έχουμε βασικές χρηματοοικονομικές γνώσεις για να μπορέσουμε να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις που έρχονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας, ανέφερε, σημειώνοντας ότι "ως ΔΗΣΥ θα παρακολουθούμε αυτό το θέμα γιατί αγγίζει την οικονομική ευημερία και του κάθε ενός ξεχωριστά αλλά και την ευημερία μιας ολόκληρης χώρας. Φανταστείτε πόσο διαφορετικός θα ήταν ο κόσμος μας σε παγκόσμιο αλλά και εθνικό επίπεδο αλλά ιδιαίτερα και σε ατομικό επίπεδο, αν όλοι ξέραμε τι είναι το επιτόκιο, να διαβάζαμε τα μικρά γράμματα κάτω από τα συμβόλαια και να μπορούσαμε να διαχειριστούμε σωστά το ιδιωτικό μας χρέος".

Εκ μέρους του ΔΗΚΟ, ο βουλευτής Χρύσανθος Σαββίδης, είπε ότι μέσα από έρευνες έχει επιβεβαιωθεί ότι ως χώρα είμαστε από τις τελευταίες όσον αφορά τη γνώση επί χρηματοοικονομικών δεδομένων. "Δεν ήταν έκπληξη το συγκεκριμένο αποτέλεσμα", σημείωσε, αναφέροντας ότι το θέμα είναι τι κάνουμε για να βελτιώσουμε τη θέση μας.

Λόγω της χαμηλής γνώσης στα χρηματοοικονομικά, είπε, είχαμε και τα επακόλουθα του Χρηματιστηρίου το 1999 αλλά και τα κόκκινα δάνεια. "Εμείς, ως ΔΗΚΟ, εισηγηθήκαμε, λόγω του ότι καταγράψαμε και χαμηλό ποσοστό μαθητών που επιλέγουν την κατεύθυνση οικονομικών σπουδών, ότι θα πρέπει να μπει ένα "μάθημα γεύσης" οικονομικών στον γυμνασιακό κύκλο, για να μπορέσουν τα παιδιά να πάρουν μία γεύση, να έχουν μία γνώση, ώστε πιο συνειδητά να μπορέσουν να επιλέξουν στον λυκειακό κύκλο το μάθημα των οικονομικών".

Πρόσθεσε ότι αναμένουν από την ΚΤΚ πιο έμπρακτες δράσεις για να μπορέσουν να βοηθήσουν στο θέμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση