ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Χαμπιαούρης: Βρέθηκε λύση στο θέμα των φρουρών ασφαλείας στα δημοτικά

Θα τοποθετηθούν στα δημοτικά σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά μεταξύ των ωρών 7-8 το πρωί και 13-14 μετά το μεσημέρι

ΚΥΠΕ

Έχει βρεθεί λύση στο θέμα των φρουρών ασφαλείας στην δημοτική εκπαίδευση, όπως ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Χαμπιαούρης, κατά τη διάρκεια διάσκεψης Τύπου για τον απολογισμό του έργου του Υπουργείου από τον Μάρτιο του 2018 μέχρι τον Απρίλιο του 2019.

Όπως είπε ο Υπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις, οι φρουροί ασφαλείας θα τοποθετηθούν στα δημοτικά σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά μεταξύ των ωρών 7-8 το πρωί και 13-14 μετά το μεσημέρι. Η λύση αυτή δόθηκε ύστερα από την παραχώρηση στα δημοτικά της μια ώρα που αναλογούσε στην προδημοτική εκπαίδευση, αφού εκεί υπάρχουν ήδη σχολικοί βοηθοί που αναλαμβάνουν τη φύλαξη μεταξύ 7-8. Ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι για το θέμα έκλεισαν οι διαβουλεύσεις και ετοιμάστηκε πρόταση προς το Υπουργικό Συμβούλιο η οποία θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι με 2 ώρες την ημέρα θα βρουν πιο εύκολα εταιρείες πρόθυμες να συνεργαστούν και ο θεσμός θα επαναξιολογηθεί.

Ο Υπουργός ερωτήθηκε επίσης κατά πόσο θα είναι αποτελεσματικό ο έλεγχος ασφαλείας τις υπόλοιπες ώρες που λειτουργούν τα σχολεία και ποιος θα ελέγχει τις διόδους πρόσβασης και κατά πόσο μπορεί να αντεπεξέλθει το υπάρχον γραμματειακό προσωπικό. Ανέφερε ότι το Υπουργείο έχει ενισχύσει το γραμματειακό προσωπικό στα δημοτικά σχολεία με έξι ώρες την εβδομάδα, εκ των οποίων οι τρεις προορίζονται για εξυπηρέτηση των αναγκών των γειτονικών με τα σχολεία προδημοτικών. Σημείωσε ότι δεν αποδυναμώνεται το δημοτικό, αλλά ενισχύεται κατά τρεις ώρες την εβδομάδα σε απόλυτους αριθμούς.

Όσον για τον έλεγχο των θυροτηλεφώνων και των περιφράξεων στα δημοτικά, κατά τις ώρες λειτουργίας, είπε ότι υπάρχει συγκεκριμένο πρωτόκολλο για το ποιος το ελέγχει και μπαίνει πλέον ένα πλαίσιο με το οποίο θα ξέρει ο καθένας ότι μπαίνοντας στο σχολείο θα υπογράψει, θα πάρει την κάρτα επισκέπτη, για ποιο λόγο πήγε, θα τηρείται μητρώο και θα υπάρχει έλεγχος. Αυτά όπως είπε θα τα κάνει το γραμματειακό προσωπικό. Χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι έχουν μπει αυτά τα περιοριστικά μέτρα για λόγος ασφαλείας, και είπε ότι αν χρειάζεται να γίνει κάτι επιπλέον θα γίνει.

Ερωτηθείς για τις δράσεις για αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου, είπε ότι ανάμεσα στα 14 προγράμματα για αγορά υπηρεσιών είναι και τα ολοήμερα τα προαιρετικά σχολεία. Σύμφωνα με τον διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης Χρίστο Χατζηαθανασίου, ένα πολύ σημαντικό μέτρο που έχει ληφθεί φέτος είναι η παρουσία ατόμου στα Ολοήμερα ανά πάσα στιγμή, το οποίο δεν διδάσκει και αναλαμβάνει την φροντίδα των όποιων έκτακτων γεγονότων.
Ερωτηθείς αν έχουν αποκατασταθεί οι σχέσεις του με τον εκπαιδευτικό κόσμο, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς είναι εταίροι στην όλη προσπάθειά του Υπουργείου.

«Μπορεί να περάσαμε δύσκολα το καλοκαίρι αλλά ποτέ δεν ένιωσα ότι αυτοί οι άνθρωποι ήταν στην αντίπερα όχθη. Αντίθετα ένιωθα πάντοτε ότι έχω καλούς συνεργάτες και να είστε σίγουροι ότι εμπιστεύονται τον Υπουργό και του συνεργάτες του εδώ στο Υπουργείο», είπε. Τους ευχαρίστησε αναφέροντας ότι έχουν εξαιρετικές σχέσεις.

Ερωτηθείς για τον τομέα του πολιτισμού και πόση σημασία δίνεται από το Υπουργείο, ο Υπουργός ανέφερε ότι υπάρχουν πολλές δράσεις οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο των πολιτιστικών υπηρεσιών. Πρόσθεσε ότι οι πολιτιστικές υπηρεσίες έχουν ενισχυθεί οικονομικά και έχουν αναπτυχθεί πολλές συνεργασίες για τον πολιτισμό. Είπε επίσης ότι η παρουσία τόσο του ιδίου όσο και των συνεργατών του σε πολιτιστικές εκδηλώσεις ήταν μεγάλη, και ότι ο ίδιος παρευρέθηκε σε περισσότερες από 492 πολιτιστικές εκδηλώσεις μέσα σε ένα χρόνο. Αναφέρθηκε επίσης στις δράσεις που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της πολιτιστικής διπλωματίας.

Ο διευθυντής των Πολιτιστικών Υπηρεσιών Παύλος Παρασκευάς εξέφρασε την ελπίδα ότι μέχρι τον Ιούνιο όλα θα έχουν δρομολογηθεί για τη δημιουργία Υφυπουργείου Πολιτισμού.

«Εκεί επενδύουμε περισσότερο γιατί εκεί θα μπορούν όλοι οι φορείς κυβερνητικοί και μη που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό να είναι κάτω από μια ενιαία ομπρέλα», είπε.

Κατά τη παρουσίαση του έργου του Υπουργείου, ο κ. Χαμπιούρης αναφέρθηκε στο ενιαίο σχέδιο αξιολόγησης των μαθητών που βρίσκεται σε εξέλιξη και στην καθιέρωση του θεσμού των τετραμήνων. Αναφέρθηκε επίσης στο ενιαίο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών το οποίο στηρίζεται στην αρχή ότι «όποιος αξιολογεί αξιολογείται».

Αναφέρθηκε επίσης στην ενιαία αναγνώριση υπηρεσία των εκπαιδευτικών που διορίζονται από τους πίνακες διοριστέων και διορισίμων και στο τροποποιητικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε από τη Βουλή τον Απρίλιο για το θέμα.

Εξήγησε επίσης τις δράσεις που λήφθηκαν στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση με την αναβάθμιση, μεταξύ άλλων των υποδομών και την αύξηση του αριθμού των σχολικών βοηθών για παιδιά με ειδικές ανάγκες από 860 σε 992.

Σημείωσε επίσης τις δράσεις που έγιναν για βελτίωση της ασφάλειας και υγείας στα σχολεία, στις δράσεις για στήριξη των μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία και στη βελτίωση της χρήσης του διαδικτύου για τα παιδιά στην Κύπρο.

Επίσης στην υλοποίηση της εθνικής στρατηγικής για πρόληψη και διαχείριση της βίας στο σχολείο, στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη και στην πιλοτική εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την επικύρωση της Μη Τυπικής και Άτυπης Μάθησης αλλά και τις δράσεις σχολικής και κοινωνικής ένταξης.

Σε σχέση με την προδημοτική και δημοτική εκπαίδευση αναφέρθηκε στην επέκταση του ορίου ηλικίας πρώτης εγγραφής στην προδημοτική και Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου, την εισαγωγή θεσμού του Γραμματειακού Προσωπικού στα Δημόσια Νηπιαγωγεία, την ενίσχυση θεσμού του Γραμματειακού Προσωπικού στα Δημοτικά Σχολεία και στην προώθηση Νέων Κανονισμών Λειτουργίας των Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Επίσης στην επικαιροποίηση και αναδόμηση των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας στα Αναλυτικά Προγράμματα, στη βάση του πραγματικού διδακτικού χρόνου, συγγραφή Δεικτών Επιτυχίας και Επάρκειας στο γλωσσικό μάθημα, στην εισαγωγή των Γαλλικών ως υποχρεωτικού μαθήματος στην Ε΄ και Στ΄ τάξη στα Ενιαία Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και στη λειτουργία 4 επιπλέον Θερινών Δημόσιων Σχολείων για το καλοκαίρι 2019.

Αναφέρθηκε επίσης στην προώθηση πιλοτικής εφαρμογής του Προγράμματος STEM(Science, Technology, Engineering, Mathematics) σε 9 Δημοτικά Σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά. Ακόμα στην ενίσχυση του ψηφιακού αλφαβητισμού.

Για τη Μέση Γενική Εκπαίδευση, αναφέρθηκε Προώθηση μετεξέλιξης της Εμπορικής Σχολής Μιτσή Λεμύθου σε Οικονομική Εμπορική Σχολή (ΟΕΣ) ειδικού ενδιαφέροντος από τον Σεπτέμβριο 2019, στην επικαιροποίηση και αναδόμηση των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας στα Αναλυτικά Προγράμματα, στη βάση του πραγματικού διδακτικού χρόνου, στην απόφαση Πιστοποίησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο, στην παραχώρηση ψηφιακών συσκευών τύπου ταμπλέτας στον προγραμματισμό λειτουργίας Σχολείων STEM τη σχολική χρονιά 2020-21, στην Α΄ Γυμνασίου, στο πρόγραμμα επανένταξης μαθητών που εγκαταλείπουν την Εκπαίδευση (μέσω Ε.Ε.), στην εισαγωγή της Ρομποτικής στο μάθημα της Πληροφορικής στη Β΄ Γυμνασίου και στα νέα Προγράμματα στα ΚΙΕ και μετεξέλιξή τους σ’ ένα πλαίσιο Ολοήμερου Σχολείου.

Για την ιδιωτική εκπαίδευση αναφέρθηκε στην ψήφιση του Νόμου που ρυθμίζει την ίδρυση και λειτουργία των Ιδιωτικών Φροντιστηρίων, τη δημιουργία μητρώων για τα Ιδιωτικά Φροντιστήρια, τη δημιουργία Μητρώων Διδακτικού Προσωπικού και την ολοκλήρωση της κατ’ άρθρον συζήτησης του νομοσχεδίου που αφορά στην ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, όλων των βαθμίδων.

Αναφέρθηκε επίσης στην προώθηση δημιουργίας νέων κλάδων στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, στην προώθηση λειτουργίας τριών νέων Εσπερινών Τεχνικών Σχολών στην Πάφο, τη Λάρνακα και την Ελεύθερη Περιοχή Αμμοχώστου και την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με ΟΕΒ, ΚΕΒΕ.

Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση αναφέρθηκε στην παραχώρηση 750.000 ως χριστουγεννιάτικο επίδομα σε 5000 περίπου φοιτητές, στην παραχώρηση €1.820.000 για αύξηση του αριθμού των δικαιούχων του επιδόματος σίτισης και στην παραχώρηση €1.000.000 για παροχή φοιτητικών επιδομάτων σε Ελλαδίτες φοιτητές και σε οικογένειες επαναπατρισθέντων φοιτητών που φοιτούσαν στην Κύπρο ή στο εξωτερικό και σε άλλα μέτρα για στήριξη ευάλωτων φοιτητών.

Αναφέρθηκε επίσης στις διεθνείς συνεργασίες που αναπτύσσει το Υπουργείο, στις δράσεις για τον αθλητισμό, τη νεολαία, τον πολιτισμό και τα διάφορα αναπτυξιακά έργα που υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται και ανέρχονται συνολικά στα 106.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X