ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Παραδοχή Βαφεάδη για άδικες τιμωρίες από κάμερες – Δεσμεύσεις στη Βουλή

Ο αναπληρωτής διευθυντής του Τμ. Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών ξεκαθάρισε ότι η ανάδοχος εταιρεία δεν λαμβάνει ποσοστά από τα πρόστιμα, για αυτό δεν έχει κανένα κίνητρο για «κρυφτό»

Του Παύλου Νεοφύτου

Τη δέσμευση του ιδίου, της υπουργού Δικαιοσύνης και του αρχηγού Αστυνομίας, ότι θα γίνουν ρυθμίσεις σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης και το ύψος των προστίμων, μετέφερε στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξης Βαφεάδης. Αφού, για μία περίπου ώρα, ο κ. Βαφεάδης άκουσε και σημείωσε με ιώβεια υπομονή τις απανωτές παρατηρήσεις των μελών της Επιτροπής, που είχαν να κάνουν με καταγγελίες πολιτών, αλλά και διαπιστώσεις των ιδίων, σε σχέση με κενά και δυσλειτουργίες του συστήματος -αρκετά από τα προβλήματα που ακούστηκαν αγγίζουν τα όρια του παραλογισμού, αν δεν τα έχουν ξεπεράσει, όπως το πράσινο βέλος σε σταθερές κάμερες, το «κρυφτό» των κινητών καμερών ή η διαπίστωση για έλλειψη ευγένειας από πλευράς χειριστών καμερών, που κατά τον βουλευτή του ΔΗΚΟ, Χρύσανθο Σαββίδη, συμπεριφέρονται ως «μαχαραγιάδες»-, εξέφρασε τη βούληση για άμεσες ενέργειες, ώστε, όπως τόνισε, «να μην ισχύει μια τόσο έντονα τιμωρητική κατάσταση, η οποία είναι εξοντωτική για το κοινό».

Το πράσινο βέλος

Ένα από τα προβλήματα του συστήματος φωτοεπισήμανσης που απασχόλησε σε μεγάλο βαθμό τη συνεδρίαση της Επιτροπής ήταν η περίπτωση με το πράσινο βέλος, που παρατηρείται σε σημεία όπου έχουν τοποθετηθεί σταθερές κάμερες τροχαίας, στη Λεμεσό και τη Λευκωσία. Απαντώντας στις έντονες παρατηρήσεις του αναπληρωτή προέδρου της Επιτροπής και βουλευτή του ΑΚΕΛ, Κώστα Κώστα, ο κ. Βαφεάδης παραδέχθηκε ότι το πράσινο βέλος, το οποίο σβήνει για κάποια δευτερόλεπτα, ενόσω το φανάρι είναι κόκκινο, «λειτουργεί αρνητικά για το σύστημα φωτοεπισήμανσης, αφού τιμωρεί με εξώδικα πολίτες που δεν θα έπρεπε να τιμωρηθούν, προκαλεί κυκλοφοριακή συμφόρηση και άγχος στους οδηγούς». Σε σχέση με την εισήγηση τοποθέτησης χρονοδιακόπτη, ώστε να λυθεί το πρόβλημα, ανέφερε ότι δεν θα είναι συμβατός με τα έξυπνα φώτα, τα οποία πρόκειται να τοποθετηθούν στις διασταυρώσεις, ωστόσο δεσμεύτηκε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια εξεύρεσης λύσης.

Μέχρι σήμερα υπήρξαν 247.747 παραβάσεις που καταγράφηκαν από κάμερες. 22.032 περιπτώσεις αφορούν οχήματα που πέρασαν την άσπρη γραμμή.

Από την πλευρά της Αστυνομίας, ο βοηθός διευθυντής της Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου, αναφέρθηκε, κατά την παρουσίαση που έκανε για το σύστημα φωτοεπισήμανσης, σε εισηγήσεις της Αστυνομίας για το πρόβλημα του πράσινου βέλους:

  • Αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του κύκλου των φαναριών (μαζί το στρογγυλό με το βέλος όπου επιτρέπεται
  • Τοποθέτηση φαναριών με βέλος αριστερά στη διαχωριστική νησίδα
  • Λειτουργία κρεμαστών φαναριών
  • Χρήση πιο ευδιάκριτων υλικών για τις γραμμές
  • Περαιτέρω ενημέρωση των πολιτών
  • Λειτουργία μόνο πρωτευόντων φαναριών
  • Χρονοδιακόπτης

Αναθεώρηση εξωδίκων

Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι είναι προσωπική του δέσμευση ότι θα εξευρεθούν λύσεις, μεταξύ των οποίων η αναθεώρηση των εξωδίκων προστίμων τα οποία σε αυτή την εποχή είναι εξοντωτικά, όπως είπε. Ανέφερε ακόμα ότι εξετάζεται και το θέμα των βαθμών ποινής, ενώ σημείωσε ότι περισσότερο από 40% των εξωδίκων δεν παραλαμβάνονται από οδηγούς, οι οποίοι αγνοούν τις συστημένες επιστολές. «Νομίζουν ότι ξεγελούν το σύστημα, όμως πρέπει το κράτος να βρει τον τρόπο να επιδίδεται το πρόστιμο», ανάφερε, τονίζοντας ότι ένας τρόπος που εξετάζουν είναι να τεθεί η εξόφληση του προστίμου ως προϋπόθεση για την ανανέωση άδειας κυκλοφορίας. Άλλη σκέψη του Υπουργείου είναι η άμεση επιβολή του προστίμου, με το που φωτογραφίζεται η παράβαση από τις κάμερες. Για το θέμα των εξωδίκων από κινητές κάμερες, ο αναπληρωτής διευθυντής του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, Μάρκος Μάρκου, ξεκαθάρισε στους βουλευτές ότι η ανάδοχος εταιρεία δεν λαμβάνει ποσοστά από τα εξώδικα πρόστιμα, για αυτό δεν έχει κανένα κίνητρο να δίνει οδηγίες στους χειριστές καμερών να κρύβονται πίσω από θάμνους ή άλλα σημεία. Όπως ανέφερε, η ανάδοχος εταιρεία πληρώνεται με βάση τις ώρες λειτουργίας των κινητών καμερών.

Οι αριθμοί των παραβάσεων

Ο βοηθός διευθυντής της Τροχαίας Αρχηγείου παρουσίασε επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία για την περίοδο 01/01/2022 – 31/08/2023 υπήρξαν συνολικά 247.747 περιστατικά παραβάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας που καταγράφηκαν από κάμερες. Από αυτά πληρώθηκαν 90.961 μέχρι την 31η Αυγούστου του 2023. Τα αδικήματα αφορούν 143.470 υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας, ενώ 22.032 οχήματα πέρασαν την άσπρη γραμμή και 12.971 πέρασαν με κόκκινο φανάρι.

Μείωση θανατηφόρων

Την ίδια ώρα η Αστυνομία τόνισε τη σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων, από τότε που τέθηκε σε εφαρμογή το σύστημα φωτοεπισήμανσης. Σύμφωνα με σχετικό πίνακα για την περίοδο 2022 – 2023 υπήρξε ανά το παγκύπριο μείωση 39,3% στα θανατηφόρα τροχαία και 40% στον αριθμό των νεκρών στην άσφαλτο.

 

 

Made with Visme Infographic Maker

Στο μικροσκόπιο οι παρεκτροπές των χειριστών

Απαντώντας στο πλήθος καταγγελιών των βουλευτών για τον τρόπο που ενεργούν οι χειριστές καμερών, κάτι που όπως τόνισαν, είναι εμφανές από τις αναρτήσεις πολιτών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ο κ. Ευριπίδου αναφέρθηκε σε μέτρα με τα οποία έχει προχωρήσει η Αστυνομία, όπως ο επανέλεγχος όλων των σημείων και η πραγματοποίηση καθημερινών ελέγχων των χειριστών. Παράλληλα παρουσίασε εισηγήσεις της Αστυνομίας, συγκεκριμένα την ενημέρωση του κοινού, τις τροποποιήσεις στη νομοθεσία και την τοποθέτηση σταθερών προειδοποιητικών πινακίδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Ευριπίδου δεσμεύτηκε ότι η Αστυνομία θα εξετάσει την εισήγηση βουλευτών για τοποθέτηση φανών στα οχήματα με τις κινητές κάμερες, όπως συμβαίνει και με τα περιπολικά, ώστε τα ιδιωτικά βαν να είναι ορατά από τους οδηγούς τις νυχτερινές ώρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Νεοφύτου

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση