ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πολύ λίγα τα Boeing 737 Max που έρχονται στην Κύπρο

Το 2018 έγιναν περίπου 130 πτήσεις με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους από 4 εταιρείες σύμφωνα με στοιχεία της Hermes

ΚΥΠΕ

Η συμμόρφωση με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας πτήσεων για τα Boeing, ύστερα από την αεροπορική τραγωδία της Κυριακής με την πτώση αεροσκάφους τύπου Boeing 737 Max της Ethiopian Airlines, δεν αναμένεται να επηρεάσει σε οποιονδήποτε βαθμό την Κύπρο, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Προϊστάμενος Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων Ανδρέας Πασπαλλίδης. 

«Θα επηρεάσει μόνο τις εταιρείες που έχουν τέτοιου είδους αεροσκάφη και στην περίπτωση κόσμου που θα ερχόταν στην Κύπρο οι ίδιες εταιρείες μπορούν να βάλουν άλλο τύπο αεροσκάφους και να τους μεταφέρουν. Δεν αναμένεται οποιαδήποτε αρνητική επίδραση για την Κύπρο», σημείωσε.

Διευκρίνισε ότι τέτοιου είδους αεροσκάφη πολύ λίγα έρχονταν, ήταν μη κυπριακά από κάποιες αεροπορικές εταιρείες κι ότι οι δραστηριότητες τέτοιου τύπου αεροπλάνων στην Κύπρο ήταν πολύ περιορισμένες.

Στην Κύπρο, ανέφερε, δεν έχουμε τέτοιου είδους αεροπλάνα γραμμένα στο κυπριακό νηολόγιο. Εξάλλου σύμφωνα με στοιχεία της Hermes το 2018 έγιναν περίπου 130 πτήσεις με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους από 4 εταιρείες. Αναφορικά με τον προγραμματισμό για τη φετινή περίοδο, στους στόλους των αεροπορικών εταιρειών στο παρόν στάδιο δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός τέτοιων αεροσκαφών και ως εκ τούτου δεν αναμένεται να επηρεαστεί το πτητικό πρόγραμμα από και προς την Κύπρο.

Η Κύπρος προχώρησε σε συμμόρφωση με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας των πτήσεων το βράδυ της Τρίτης.

Ο κ. Πασπαλλίδης, είπε ότι ως Κύπρος ακολουθούμε την οδηγία και τις αποφάσεις που βγάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση κι έχουμε κοινούς κανόνες και αυτό αποφασίσαμε. «Εμείς τώρα αναμένουμε μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία είμαστε σε συνεχή επικοινωνία, με τις αρχές Πολιτικής Αεροπορίας της Αμερικής ως επίσης και της κατασκευάστριας εταιρείας, για οτιδήποτε νεότερο», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς σχετικά είπε πως δεν υπάρχει ημερομηνία λήξεως της οδηγίας. «Αναμένονται τα αποτελέσματα της έρευνας που κάνουν για το δυστύχημα, το τι το προκάλεσε διότι αυτή την στιγμή δεν είναι τίποτα επιβεβαιωμένο τι προκλήθηκε ενδεχομένως και στα δύο δυστυχήματα που έγιναν εντός τεσσάρων μηνών, το ένα που έγινε πριν τέσσερις μήνες στην Ινδονησία και το πρόσφατο στην Αιθιοπία», σημείωσε.

Επομένως, σημείωσε, συνεχίζει και θα συνεχίσει μέχρι νεωτέρας να είναι σε ισχύ η οδηγία, ενώ είμαστε σε καθημερινή επαφή με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια Αεροπορίας της Ευρώπης.

Οπως ανέφερε, "ψες η ώρα 7 το βράδυ βγήκε ανακοίνωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ασφάλεια της αεροπλοΐας στην Ευρώπη και εισηγήθηκαν να μπει σε ισχύ από τις 9 το βράδυ να απαγορευτούν τέτοιου τύπου αεροσκάφη να πετούν στην Ευρώπη".

Εμείς ως Κύπρος, συμπλήρωσε, βγάλαμε απόφαση, ειδοποιήσαμε όλους τους φορείς και από το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και τα αεροδρόμια μας να μην αποδεχόμαστε τέτοιου είδους αεροπλάνα είτε στα αεροδρόμια μας είτε στον εναέριο χώρο της Κύπρου και αυτό εκτελείται από τις 9 το βράδυ.

Ευαισθησία από ευρωπαϊκούς θεσμούς για κινδύνους στο βόρειο τμήμα FIR Λευκωσίας, ζητά ο Χρ. Πέτρου

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής Μεσογειακού Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων Χρίστος Πέτρου κάλεσε τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να δείξουν την ίδια ευαισθησία για τους κινδύνους στην ασφάλεια πτήσεων στο βόρειο τμήμα του FIR Λευκωσίας όπως έκαναν με το θέμα της πτώσης των Boeing 737-8.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) αποφάσισε να αναστείλει όλες τις πτήσεις των Boeing 737-8 και 737-9 στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, αρχής γενομένης από το βράδυ της Τρίτης στις 21.00 ώρα Kύπρου, στον απόηχο της αεροπορικής τραγωδίας της Κυριακής στην Αιθιοπία.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Πέτρου είπε ότι το «πρώτο που θέλουμε να πούμε είναι να βάλουμε αυτό το δυστύχημα στο σωστό πλαίσιο και να τονίσουμε ότι την ημέρα που έγινε αυτό το δυστύχημα, πραγματοποιούνται παγκόσμια άλλες 120 χιλιάδες πτήσεις που μεταφέρουν αρκετά εκατομμύρια κόσμο με ασφάλεια. Να μην το ξεχνάμε αυτό», σημείωσε, προσθέτοντας ότι αυτό καθιστά το αεροπλάνο το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς /διακίνησης και η πιθανότητα να γίνει ένα δυστύχημα είναι 1 στο 1,5 εκατομμύρια.

Για παράδειγμα, είπε, το 2017 που ήταν το πιο ασφαλές έτος στην ιστορία, είχαμε μόνο 16 δυστυχήματα που οδήγησαν σε 54 θύματα μόνο, δηλαδή έγιναν το 2017, συνολικά 42 εκατομμύρια πτήσεις που διακίνησαν 4,3 δισ. κόσμο και υπήρξαν μόνο 54 θύματα. Αυτός είναι φανταστικός αριθμός.

Το 2018 αυξήθηκαν λίγο αλλά δεν παύει το αεροπλάνο να είναι το πλέον ασφαλές μεταφορικό μέσω και αν θέλετε να το συγκρίνουμε με το αυτοκίνητο, το 2018 στην Ευρώπη μόνο, υπήρξαν 30 χιλιάδες θάνατοι μόνο από τροχαία δυστυχήματα ενώ με το αεροπλάνο υπήρξαν μόνο 500 νεκροί, ανέφερε ο κ. Πέτρου.

«Θέλουμε να το τονίσουμε αυτό. Μπορεί να συγκλονίζουν αυτά τα δυστυχήματα, μπορεί να ανησυχούν τον κόσμο, ιδιαίτερα κόσμο που έχει φοβία το αεροπλάνο, αλλά να έχει στο μυαλό του ότι γίνονται δισεκατομμύρια πτήσεις με δισεκατομμύρια επιβάτες και οι κίνδυνοι είναι πολύ μικροί, ελάχιστοι».

Αυτό, είπε, που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι μπορεί να γράφονται διάφορα σενάρια, αναφορικά με τα αίτια, «εμείς πιστεύουμε όμως, ως επαγγελματίες, ότι πρέπει να περιμένουμε το πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής για να ξέρουμε τα ακριβή αίτια». Σύμφωνα με τον κ. Πέτρου, δεν μπορεί ένας μόνο παράγοντας να είναι το αίτιο. Από την πείρα μας, είπε, είναι διάφοροι παράγοντες που συσσωρεύτηκαν και οδήγησαν σε εκείνο το δυστύχημα. «Μπορεί να είναι έλλειψη εκπαίδευσης πιλότου, μπορεί να είναι όντως το λογισμικό της εταιρείας, μπορεί να είναι αναποτελεσματική η εποπτεία, μπορεί να είναι φτωχή συντήρηση, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες τους οποίους θα μάθουμε όταν βγει το τελικό πόρισμα».

Το τρίτο σημείο που ήθελε να θίξει, είπε ο κ. Πέτρου είναι η απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Πτήσεων, να κλείσει για αυτού του τύπου αεροπλάνα τον εναέριο χώρο της Ευρώπης. Όλα δηλαδή τα FIR των κρατών μελών της ΕΕ για προληπτικούς λόγους. «Αλλά από την άλλη, εμείς ως Κύπριοι, θα πρέπει να σκεφτούμε ίσως ότι αφού οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, δείχνουν τόση μεγάλη ευαισθησία για θέματα ασφάλειας πτήσεων, για ένα θέμα για το οποίο καν δεν γνωρίζουν αν είναι όντως πρόβλημα του αεροπλάνου, ίσως θα μπορούσαν να δείξουν την ίδια ευαισθησία για τους κινδύνους στην ασφάλεια πτήσεων στο βόρειο τμήμα του FIR Λευκωσίας όπου εκεί έχουμε χειροπιαστά παραδείγματα των κινδύνων αυτών όπου οι ίδιοι οι θεσμοί, Eurocontrol, Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας ICAO, EASA , Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παραδέχονται και το περιλαμβάνουν στις εκθέσεις τους, ότι υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι στην ασφάλεια πτήσεων».

Οπως σημείωσε ο κ. Πέτρου, «θα μπορούσαν να επιδείξουν την ίδια ευαισθησία και να πείσουν την Τουρκία τουλάχιστον να κάνει το μίνιμουμ, που είναι η αποκατάσταση επικοινωνίας μεταξύ του Κέντρου Ελέγχου Αγκυρας – Λευκωσίας, που είναι και ο κύριος λόγος για τους κινδύνους αυτούς».

Οπως ανέφερε, έχουν πρακτικούς τρόπους να το κάνουν. «Το γεγονός όμως ότι δεν το κάνουν, θα πρέπει εμείς οι ίδιοι ως κράτος, να κινηθούμε, η χρονική στιγμή είναι τέτοια που τώρα πιστεύουμε, πρέπει να προσεγγίσουμε όλους αυτούς τους οργανισμούς και να θέσουμε υπόψη τους ότι όπως δείχνουν ευαισθησία στο θέμα του 737 8 ΜΑΧ, να δείξουν ευαισθησία στους κινδύνους ασφάλειας στο FIR Λευκωσίας στο οποίο διακινούνται, εν πάση περιπτώσει, πολλά δισεκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες».

Και για να γίνει αυτό, συμπλήρωσε, «να μπορέσει το κράτος να το κάνει αποτελεσματικά, πρέπει να έχουμε μια συγκροτημένη στρατηγική, ολοκληρωμένη, που δυστυχώς ως τώρα δεν την έχουμε. Εμείς ως Μεσογειακό Ιδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων είμαστε έτοιμοι να την κάνουμε, αμισθί, χωρίς να πληρώσει κανένας τίποτε. Εχουμε την τεχνογνωσία και την πείρα να την κάνουμε, φτάνει να ζητηθεί».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X