ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πώς γνωρίζετε πού υπάρχουν κινητές κάμερες; - Όσα ισχύουν και τι εφαρμόζεται

Κενό στην νομοθεσία για μέτρα ασφάλειας;

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Αρκετά είναι τα παράπονα μερίδας οδηγών σε ότι αφορά την τοποθέτηση κινητών καμερών φωτοεπισήμανσης από πλευράς Αστυνομίας σχετικά με την προειδοποιητική σήμανση αλλά και τα μέτρα ασφάλειας που τηρούνται για αποφυγή ατυχημάτων.

Μιλώντας στην «Καθημερινή» ο Χάρης Ευριπίδου, Βοηθός Διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου ανέφερε πως τα κλιμάκια που χρησιμοποιούν τις φορητές κάμερες φωτοεπισήμανσης τηρούν όλα τα μέτρα αυτοπροστασίας ενώ είναι πλήρως εναρμονισμένα με τους κανονισμούς και τη νομοθεσία από την οποία διέπονται. Συγκεκριμένα, διευκρίνισε πως στα σημεία που τοποθετούνται οφείλει να υπάρχει προειδοποιητική σήμανση που ενημερώνει για επερχόμενο έλεγχο του ορίου ταχύτητας ενώ η σήμανση δύναται να τοποθετηθεί από 100 μέτρα μέχρι και 5000 μέτρα από το σημείο ελέγχου.

Σύμφωνα με τον περί Τροχαίων Αδικημάτων (Χρήση Συσκευών Φωτοεπισήμανσης και Άλλα Συναφή Θέματα) Νόμο του 2001 διευκρινίζεται πως η «δέσμευση» σε ότι αφορά τη νομοθεσία περιορίζεται στην τοποθέτηση των προειδοποιητικών πινακίδων.

Συγκεκριμένα, Προειδοποιητικές πινακίδες
12.-(1) Για σκοπούς προειδοποίησης του κοινού, τοποθετούνται σε κατάλληλα σημεία του δρόμου, όπου λειτουργούν συσκευές φωτοεπισήμανσης, προειδοποιητικές πινακίδες στις οποίες αναφέρεται ότι ο δρόμος ελέγχεται από τέτοιες συσκευές.

(2) Σε περίπτωση τοποθέτησης κινητής ή σταθερής συσκευής φωτοεπισήμανσης για σκοπούς ελέγχου του ορίου ταχύτητας, οι πινακίδες που προβλέπονται στο παρόν άρθρο τοποθετούνται σε απόσταση που κυμαίνεται μεταξύ εκατό μέτρων και πέντε χιλιομέτρων από το σημείο του δρόμου όπου λειτουργεί τέτοια συσκευή.

Σε ότι αφορά τη χρησιμοποίηση κώνων αλλά και τα σημεία που επιλέγονται -κυρίως εντός των πόλεων- για να στηθούν οι κινητές κάμερες υπογραμμίστηκε ότι τα μέλη της δύναμης επιλέγουν κατά κύριο λόγο σημεία του οδικού δικτύου στα οποία υπάρχει «κόλπος» -και όχι στάσεις- ενώ σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει πεζοδρόμιο χρησιμοποιείται έρεισμα του δρόμου ούτως ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε ατύχημα με διερχόμενα οχήματα.

Μάλιστα για την τοποθέτηση προειδοποιητικών κώνων ο κύριος Ευριπίδου υπογράμμισε πως το θεωρεί περιττό αφού δεν δεσμεύεται από τη νομοθεσία απορρίπτοντας τους όποιους ισχυρισμούς πολιτών. «Οι κάμερες είναι συνήθως σε αυτοκίνητα. Που κρύβονται οι αστυνομικοί; Μέσα στ’αυτοκίνητα; Πίσω από δέντρα; Το αφήνω στην κρίση του κόσμου» κατέληξε.

Παρά ταύτα οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα μερίδας πολιτών είναι ιδιαίτερα έντονα σε χώρους κοινωνικής δικτύωσης, ομάδες και γκρουπ. Εκτός από τις φωνές που αφορούν την απουσία προειδοποιητικής σήμανσης καθ΄΄ώς και τους χώρους που επιλέγει η τροχαία να τοποθετήσει τις κινητές κάμερες, πολλοί είναι οι χρήστες που συνοδεύουν τις αναρτήσεις με βίντεο και φωτογραφίες που καταδεικνύουν τους ισχυρισμούς τους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση