ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
Τελευταία Ενημέρωση: 13:04
31°
Kλασικά και αγαπημένα Jazz, blues, swing, easy listening τραγούδια επιλεγμένα από την «Κ».
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Κύπρος

Υπ. Μεταφορών: Έρευνα για τα νέα λεωφορεία μετά τα τροχαία ατυχήματα

Της Άντρης Θρασυβούλου

Η θέση της εταιρείας για την εκπαίδευση των οδηγών λεωφορείων

Κάτω από το μικροσκόπιο ειδικών εκ του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας αλλά και της Διεύθυνσης Δημόσιων Επιβατικών μεταφορών βρίσκονται τα νέα λεωφορεία της εταιρείας Cyprus Public Transport (CPT) που κυκλοφορούν στους δρόμους της Λευκωσίας και της Λάρνακας από τις 5 Ιουλίου.

Με αφορμή τα απανωτά τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα με αποκορύφωμα το θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα στις 13 Ιουλίου με θύμα 51χρονο οδηγό ο οποίος καταπλακώθηκε από το λεωφορείο της νέας εταιρείας, ο Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος διέταξε τη διεξαγωγή έρευνας με στόχο να διαπιστωθεί εάν προκύπτει συγκεκριμένο πρόβλημα.

Όπως πληροφορούμαστε, τα τροχαία ατυχήματα που αφορούν τα νέα λεωφορεία είναι τρία και φαίνεται ότι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συμβαίνουν ομοιάζουν.  Εκτός από το θανατηφόρο τροχαίο, τα υπόλοιπα τροχαία ατυχήματα είχαν ως αποτέλεσμα μόνο υλικές ζημιές. Στην μία εκ των περιπτώσεων, το λεωφορείο κινήθηκε προς τα πίσω, χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι, σταματώντας σε τοίχο. 

Σε ατύχημα στην Ανθούπολη συνέβη παρόμοιο περιστατικό. 

Η έρευνα θα επικεντρωθεί στις διαφορές που υπάρχουν στα συστήματα μεταξύ των παλιών και των νέων λεωφορείων που χειρίζονται οι οδηγοί. Επιπλέον, θα διερευνηθεί και το κατά πόσο η εκπαίδευση που έγινε στους οδηγούς ήταν επαρκής.

Όπως ανέφερε στην «Κ» ο Επιστημονικός Συνεργάτης του Υπουργού Μεταφορών, Χρίστος Παπαμιχαήλ, την Τετάρτη, 22 Ιουλίου όλες οι εμπλεκόμενες στην έρευνα υπηρεσίες επιθεώρησαν παλαιά και νέα λεωφορεία τα οποία χειρίζονται οι οδηγοί καταγράφοντας τα συστήματα ασφαλείας και τις κύριες διαφορές τους.  Όπως πληροφορούμαστε, μία από τις κύριες διαφορές φαίνεται ότι εντοπίζεται όταν κλείνουν οι πόρτες. Στα νέα λεωφορεία όταν η πόρτες κλείνουν, το λεωφορείο ξεκινά με πιο ομαλό τρόπο ώστε όταν εκκινήσει να μην είναι απότομη η εκκίνηση. Στα παλαιά λεωφορεία που οι οδηγοί χειρίζονταν για 10 χρόνια, όταν κλείνουν οι πόρτες του λεωφορείου, ο οδηγός έπρεπε να θέσει ο ίδιος σε κίνηση το λεωφορείο για να ξεκινήσει.

Την ίδια ώρα, ο Προιστάμενος της Διεύθυνσης Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών, Αντρέας Νικηφόρου, αναμένει από την εταιρεία τις τεκμηριωμένες παρουσιάσεις των οδηγών που έχουν εκπαιδευτεί. Ο ίδιος θα μελετήσει κατά πόσο η εκπαίδευση στους οδηγούς λεωφορείων είναι αρκετή.

Η θέση της εταιρείας

Eπικοινωνήσαμε με τον CEO της Cyprus Public Transport, Julio Tironi, ο οποίος ανέφερε ότι μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί τρία πλήρη εκπαιδευτικά σεμινάρια καλύπτοντας το 100% των οδηγών σε κάθε ένα από αυτά τις τελευταίες τρεις εβδομάδες.

«Σε αυτά τα μίνι σεμινάρια εκτός από ομιλίες και πρακτική εκπαίδευση για την ασφάλεια προσφέρουμε και συγκεκριμένο υλικό οδηγιών - φύλλο ασφαλείας. Τα συγκεκριμένα σεμινάρια αφορούσαν ιδιαίτερα τη χρήση του χειρόφρενου. Οι οδηγοί μας έχουν ήδη συμπληρώσει 1000 ώρες εκπαίδευσης και αυτά τα σεμινάρια ενισχύθηκαν ακόμη περισσότερο μετά από το δυστύχημα. Όλοι οι οδηγοί έχουν το ειδικό εγχειρίδιο που έχει προειδοποίηση για το χειρόφρενο. Τα λεωφορεία μας διαθέτουν, όπως όλα τα αυτόματα αυτοκίνητα, την επιλογή στάθμευσης, το χειρόφρενο και τον μηχανισμό κλειδώματος των φρένων όταν οι πόρτες είναι ανοιχτές».

Όπως σημειώνει στην « Κ» ο κ. Tironi, η εκπαίδευση περιελάμβανε εκπαίδευση ασφάλειας και χρήσης των μέτρων ασφάλειας που παρέχει το λεωφορείο. «Η υπόλοιπη εκπαίδευση καλύπτει τα πάντα, από τον τρόπο συμπεριφοράς των οδηγών έως τη σωστή βοήθεια σε άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς και εκπαίδευση για τις επιχειρησιακές διαδικασίες της εταιρείας μας» .

Σε ερώτηση μας εάν υπάρχει μηχανισμός ασφαλείας για ένα λεωφορείο το οποίο δεν βρίσκεται εν κινήσει, ο Ceo της εταιρείας δημόσιων Συγκοινωνιών διευκρινίζει ότι το λεωφορείο διαθέτει μηχανισμό ασφαλείας-εκτός από το χειρόφρενο- που το εμποδίζει να κινηθεί εάν οι πόρτες είναι ανοιχτές, ενώ διαθέτει επίσης ειδικό κουμπί στάθμευσης.

«Όταν οι πόρτες είναι ανοικτές το λεωφορείο δεν κινείται. Ως εταιρεία λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη την ασφάλεια, οπότε θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε την εκπαίδευση. Προσθέτουμε επίσης επιπλέον σημάνσεις για τους οδηγούς, στο εσωτερικό των λεωφορείων ώστε να έχουν συνεχώς υπόψη τους το σωστό τρόπο ασφάλειας του λεωφορείου», τονίζει ο κ. Tironi. 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ