ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έκθεση #1 W2 Q1/23 - Καταναλωτική συμπεριφορά

Η πρώτη έκθεση που αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2023

Σε σχέση με τις προτεραιότητες των νοικοκυριών εν όψει αυξημένου κόστους ζωής, οι δαπάνες που πρώτες θα μειωθούν για σκοπούς εξοικονόμησης είναι σήμερα η ψυχαγωγία και οι διακοπές. Όσον αφορά στην ψυχαγωγία, ενδεχομένως η αύξηση κατά 3 εκατοστιαίες μονάδες σε 24% να οφείλεται στο τέλος της εορταστικής περιόδου. Πάντως, αποτελεί μία από τις 3 πρώτες επιλογές για μείωση δαπανών για το 60% του πληθυσμού, καθιστώντας την έτσι την πρώτη σε επιλογή κατηγορία δαπανών που οδηγείται προς μείωση.

Αντίστοιχα, η πρόθεση για μείωση των δαπανών για διακοπές παραμένει υψηλά, στο 23%, παρά την σημαντική υποχώρηση κατά 6 μονάδες. Συνολικά, το 56% των ερωτηθέντων θεωρεί πως οι διακοπές είναι ανάμεσα στις 3 πρώτες επιλογές για μείωση των δαπανών του.

 

Σημειώνεται πως οι συνδρομές σε εφημερίδες, υπηρεσίες θέασης και περιοδικά καταγράφεται στο 15%, ενώ είναι η πρώτη επιλογή για μόλις το 5% των ερωτηθέντων, ενδεχομένως διότι η συνολική δαπάνη θεωρείται χαμηλή. Αντίστοιχα, η μείωση των δαπανών για σκοπούς εκπαίδευσης και μόρφωσης είναι πρώτη επιλογή για το 1% των ερωτηθέντων και ανάμεσα στις 3 πρώτες επιλογές συνολικά για το 3%, μόνο.

 

Μια από τις γενικότερες τάσεις που σχετίζονται και με την προσπάθεια ικανοποίησης των καταναλωτικών δαπανών εν μέσω πληθωρισμού, σχετίζεται και με την επιλογή καταστημάτων από τους καταναλωτές. Από τα ευρήματα, φαίνεται πως οι καταναλωτές μειώνουν τις προτιμήσεις τους για εμπορικά κέντρα ενώ ταυτόχρονα προτιμούν περισσότερο από ό,τι πριν 3 μήνες τα πολυκαταστήματα. Η επιλογή αυτή ενδέχεται να συνάδει και με την στροφή προς πιο φθηνές επιλογές.

 

Σε κάθε περίπτωση, όμως, σημειώνεται η ραγδαία αύξηση της προτίμησης διαδικτυακών καταστημάτων, από 29% προ τριμήνου σε 44% σήμερα. Πέρα από την ολοκλήρωση της εορταστικής περιόδου κατά την οποία παράγοντας στις επιλογές ήταν και η ανησυχία για καθυστερήσεις στην παράδοση, η τάση κατά πάσα πιθανότητα σχετίζεται και την αναζήτηση πιο οικονομικών επιλογών για ικανοποίηση των αναγκών. Γενικότερα η στροφή προς την διαδικτυακή αγορά συνεχίζει να είναι ισχυρή.