ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αγορές με δόσεις χωρίς κάρτα από Marks & Spencer

Οι καταναλωτές θα μπορούν να διαχειριστούν τις εκκρεμείς πληρωμές μέσω εφαρμογής της Clearpay για το κινητό

Kathimerini.gr

«Αγορά τώρα, πληρωμή αργότερα». Ετσι ονομάζεται η νέα υπηρεσία της Marks & Spencer, η οποία αγωνίζεται για να προσελκύσει νεαρούς καταναλωτές και να αυξήσει τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου. Οσοι παραγγείλουν ρούχα στη Βρετανία από την ιστοσελίδα της Marks & Spencer θα μπορούν από τον επόμενο μήνα να πληρώσουν χωρίς πιστωτική κάρτα σε τέσσερις ίσες δόσεις σε βάθος έξι εβδομάδων, εφόσον η τιμή ξεπερνά τις 30 λίρες.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να διαχειριστούν τις εκκρεμείς πληρωμές μέσω εφαρμογής της Clearpay για το κινητό, όπου θα δέχονται ειδοποιήσεις, όσο πλησιάζει η προθεσμία πληρωμής, και θα αξιολογούνται για την αξιοπιστία τους, σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Guardian. Η Clearpay, εταιρεία τεχνολογίας με δραστηριοποίηση στον χρηματοπιστωτικό κλάδο (fintech), απευθύνεται κατά κύριο λόγο στη νέα γενιά καταναλωτών, που περιορίζεται οικονομικά και περιμένει τον επόμενο μισθό για να ψωνίσει ρούχα. Στόχος της είναι επίσης να προσελκύσει οικογένειες με μικρά παιδιά. Η Clearpay, που βρίσκεται μόλις τρεις μήνες στη βρετανική αγορά, έχει κερδίσει ήδη περισσότερους από 200.000 καταναλωτές, σύμφωνα με την Guardian.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η υπηρεσία της Clearpay δεν χρεώνει επιπλέον τον καταναλωτή, αλλά αντιθέτως λαμβάνει προμήθεια αποκλειστικά από τον έμπορο. Σε περίπτωση, ωστόσο, που ο αγοραστής δεν έχει αρκετά χρήματα στον λογαριασμό του κατά την προθεσμία πληρωμής, θα πληρώσει τόκο υπερημερίας. Εάν εξακολουθεί να είναι ασυνεπής στις πληρωμές του, θα του απαγορεύεται πρόσβαση στην υπηρεσία.

Η Clearpay είναι μία από τις πολλές αναδυόμενες εταιρείες fintech που σαγηνεύουν τους νέους καταναλωτές. Ανταγωνιστές της Marks & Spencer, όπως η Η&Μ, η Asos και η Topshop χρησιμοποιούν ήδη την υπηρεσία αναβολής πληρωμών της σουηδικής Klarna, η οποία λειτουργεί αντίστοιχα με την Clearpay. Και οι δύο εφαρμογές δημιουργούν ένα προφίλ αξιοπιστίας του καταναλωτή, ανάλογα με τη συνέπειά του στις πληρωμές, την ηλικία του και άλλα κριτήρια. Σε περίπτωση που ο καταναλωτής κριθεί αναξιόπιστος λόγω του ιστορικού του, τότε δεν θα του επιτρέπεται να πληρώσει σε δόσεις. Μέσω της συνεργασίας της με την Clearpay, η M&S φιλοδοξεί να αναστρέψει την πτωτική τάση των πωλήσεών της και να ανταγωνιστεί τις μεγάλες εταιρείες λιανικής με ισχυρή διαδικτυακή παρουσία. Μολονότι η M&S διατηρεί τον τίτλο του μεγαλύτερου εμπόρου ρούχων στη Βρετανία, η μετοχή της υποχώρησε σε τέτοιο βαθμό τον Σεπτέμβριο, ώστε η εταιρεία να χάσει τη θέση της μεταξύ των εκατό εταιρειών με μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στη Βρετανία.

Ο διευθύνων σύμβουλός της Στιβ Ρόoυ παραδέχθηκε πρόσφατα ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της M&S στο τμήμα των ενδυμάτων έχει καθυστερήσει κατά 18 μήνες. Ο Ρόου υποστήριξε ότι προσπαθεί ακόμη να διορθώσει τα βασικά, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της βρετανικής Guardian.

Η υπηρεσία αναβολής πληρωμών έχει γοητεύσει τους νέους, ιδίως, καταναλωτές και έχει ενθουσιάσει τις εταιρείες λιανικής. Ωστόσο, πολλοί διαφωνούν, θεωρώντας ότι τέτοιου είδους υπηρεσίες μπορεί να αποδειχθούν ακόμη και επικίνδυνες. «Υπάρχει διαφορά μεταξύ διανομής του κόστους και απλώς αναβολής», όπως δήλωσε στην Guardian ο Σάιμον Γούλφσον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ρούχων Next. Ο Γούλφσον προσέθεσε ότι η εταιρεία του δυσκολεύεται με την υπηρεσία «αγορά τώρα, πληρωμή μετά» και άφησε να εννοηθεί ότι οι εταιρείες ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν χρήματα που δεν έχουν και δεν πρόκειται να βρουν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X