ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ανάρπαστα τα εισιτήρια για τη γραμμή Λάρνακας - Πειραιά

Σχεδόν διπλάσιος ο αριθμός των επιβατών φέτος σε σχέση με το 2022, ξεπέρασαν τις 11 χιλιάδες οι κρατήσεις

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Με το δεξί ξεκινά η γραμμή Λάρνακας - Πειραιά σε δέκα μέρες (στις 29 Ιουλίου) αφού η ζήτηση χτύπησε κόκκινο και ήδη το πλοίο Daleela είναι fully booked. Μάλιστα, όπως ανέφερε η υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη στην εκπομπή Διασπορά Ειδήσεων στον ΣΠΟΡ FΜ, από την 1η μέρα, εκφράστηκε μεγάλο ενδιαφέρον και οι κρατήσεις έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις 11 χιλιάδες και είναι σημαντικά ενισχυμένες σε σύγκριση με πέρσι. Η ανταπόκριση του κόσμου είναι τεράστια φέτος, ειδικά για τα δρομολόγια από Λάρνακα, αν και αυτό φαίνεται να συνδέεται περισσότερο με την χρονική περίοδο εκτέλεσης των δρομολογίων –Iούλιο και Αύγουστo– αφού θεωρείται δημοφιλέστερη περίοδος για διακοπές, σε σύγκριση με τους μήνες Μάιο και Ιούνιο. «Αυτό σημαίνει ότι είναι μέτρο αναγκαίο και θα θέλαμε στην λήξη του συμβολαίου να υπάρχει μια συνέχεια» σχολιάζει η υφυπουργός. Υπενθυμίζεται ότι κατά την περσινή χρονιά είχαν ταξιδέψει συνολικά 7.412 επιβάτες και μεταφέρθηκαν 205 κατοικίδια και 1.946 οχήματα/μοτοσικλέτες.

Καλύτερα το καλοκαίρι

Η υψηλή ζήτηση κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο έχει ήδη βάλει σε σκέψεις το υφυπουργείο, για το κατά πόσο θα πρέπει να υπάρχει αλλαγή στις ημερομηνίες έναρξης των δρομολογίων, ώστε να ξεκινούν εν μέσω τουριστικής αιχμής και να επωφελείται από την φρενίτιδα για καλοκαιρινές διακοπές. Ενδεχομένως λοιπόν, του χρόνου, να δούμε περισσότερα ταξίδια Ιούλιο και Αύγουστο και λιγότερα στο ξεκίνημα της σεζόν.

Τι αλλάζει

Συνολικά, θα πραγματοποιηθούν οκτώ αναχωρήσεις από την Λάρνακα και οι αντίστοιχες επιστροφές από το λιμάνι του Πειραιά. Τελευταία αναχώρηση από Λάρνακα η 31η Αυγούστου και τελευταία αναχώρηση από Πειραιά η 1η Σεπτεμβρίου. Πέραν της ζήτησης η οποία είναι αυξημένη, αυτό που αλλάζει σε σχέση με το ταξίδι από Λεμεσό, είναι η διάρκεια του ταξιδιού. Συγκεκριμένα, από τη Λάρνακα είναι 30 ώρες, ενώ από τη Λεμεσό είναι 32. Εκτός από τη διάρκεια του ταξιδιού, αυτό που αλλάζει στην περίπτωση των δρομολογίων της Λάρνακας είναι το κόστος των εισιτηρίων. Συγκεκριμένα, για απλή μετάβαση από Λάρνακα στο λιμάνι του Πειραιά, το κόστος ανέρχεται σε 69,3 ευρώ το άτομο για καμπίνα 1ης κατηγορίας, ενώ μετ’ επιστροφής ανέρχεται σε 138,6 ευρώ. Το αντίστοιχο για τη Λεμεσό ήταν 72,99 το εισιτήριο μιας διαδρομής σε καμπίνα 1ης κατηγορίας και 145,98 μετ’ επιστροφής. Το κόστος εισιτηρίου για αεροπορική θέση στο πλοίο είναι 68,6 ευρώ μετ’ επιστροφής και 34,3 ευρώ απλή μετάβαση. Αντίστοιχα για το λιμάνι Λεμεσού το κόστος για τον συγκεκριμένο τύπο θέσης είναι στα 37,99 ευρώ για απλή μετάβαση και 75,98 μετ’ επιστροφής. Η διαφορά στην τιμή έγκειται στους χαμηλότερους φόρους που υπάρχουν στο λιμάνι Λάρνακας σε σχέση με το λιμάνι Λεμεσού. Όσον αφορά παιδιά 4-12 ετών το κόστος για εισιτήρια μετ’ επιστροφής ξεκινούν από 49,3 ευρώ για αεροπορική θέση (μετ’ επιστροφής) και φτάνουν στα 84,3 ευρώ για θέση σε καμπίνα Α κλάσης. Το κόστος εισιτηρίου για παιδιά κάτω των 4 ετών είναι 15 ευρώ και 30 ευρώ για μονή και διπλή διαδρομή για όλες τις κατηγορίες θέσεων. Για μεταφορά οχήματος το κόστος είναι 106,49 ευρώ για μονή διαδρομή και 212,98 μετ’ επιστροφής. Η τιμή για μεταφορά μοτοσικλέτας είναι 70,47 ευρώ για μονή διαδρομή και 140,94 μετ’ επιστροφής, μισό και 1 ευρώ αντίστοιχα η χρέωση για μεταφορά ποδηλάτου. Η μεταφορά κατοικίδιου στην καμπίνα στοιχίζει 50 ευρώ για μονή διαδρομή, 100 ευρώ για το ταξίδι μετ’ επιστροφής και 35 και 70 ευρώ για απλή μεταφορά του κατοικίδιου.

Με αυτοκίνητο

Το ταξίδι εν πλω φαίνεται να επιλέγεται αρκετά από οικογένειες, αλλά και μοτοσικλετιστές –κυρίως από Κύπρο αλλά και Ελλάδα. Και οι δύο περιπτώσεις μεταφέρουν μαζί τους το όχημά τους –αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα. Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που προσφέρει η επιλογή του πλοίου έναντι του αεροπορικού ταξιδιού, το οποίο είναι κατά πολύ συντομότερο. Όπως περιγράφει o Αντώνης Ορθοδόξου, της Orthodoxou Travel, εταιρεία η οποία είναι ο συνεργάτης της Scandro Holding Ltd, ενώ στην Ελλάδα η εταιρεία bbtair, μια τετραμελής οικογένεια που θα ταξιδέψει, συνήθως παίρνει και το αυτοκίνητό της ώστε να εξοικονομήσει χρήματα από την ενοικίαση αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η διάρκεια διαμονής τους στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερης διάρκειας. Αναφέρει ότι αυτή την στιγμή, έχουν μείνει σποραδικές θέσεις για όλα τα δρομολόγια. «Όποιος ψάξει τώρα, δεν θα βρει θέση, ή δεν θα ικανοποιηθεί στο 100%, ίσως δεν ικανοποιηθεί είτε σε ημερομηνία είτε σε αεροπορική καρέκλα». Αρκετοί βεβαίως επιλέγουν το πλοίο και για την μεταφορά του κατοικιδίου τους, ιδιαίτερα αν είναι μεγάλου μεγέθους, εξαιτίας των περιορισμών στο αεροπλάνο.

Καλύτερες υπηρεσίες

Η αυξημένη ζήτηση για τα εισιτήρια συνδέεται και με τις βελτιωμένες παροχές στο πλοίο. Φέτος υπήρχε ο χρόνος για να γίνει η απαραίτητη προετοιμασία. Πέρσι αποφασίστηκε, υπενθύμισε ο κ. Σουλής, ότι αποφασίστηκε να ξεκινήσει το έργο και στις 30 μέρες έπρεπε να είναι όλα έτοιμα, φέτος είχαμε ολόκληρο τον χρόνο και έτσι υπήρχε καλύτερη οργάνωση τόσο από το κράτος και από την διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, όσο και από το σύστημα κρατήσεων. Ο κ. Σουλής ανέφερε ότι και στο πλοίο έγινε ανακαίνιση όσον αφορά τον εξοπλισμό, τα έπιπλα, τον χώρο του καζίνο ο οποίος αναβαθμίστηκε, και στην καφετέρια/εστιατόριο υπάρχουν περισσότερες επιλογές και σίγουρα η υπηρεσία είναι πολύ καλύτερη. «Και ευελπιστούμε ότι του χρόνου θα είμαστε ακόμα καλύτεροι προς όφελος του κόσμου», ανέφερε. Στις σκέψεις της εταιρείας υπάρχουν σενάρια για να προστεθούν περισσότεροι σταθμοί ώστε εκτός από τον Πειραιά, να προστεθούν και η Ρόδος και το Ισραήλ. Όπως επισήμανε η υφυπουργός, αν προστεθούν αυτά τα δρομολόγια ενόσω τρέχει το υφιστάμενο συμβόλαιο δεν θα επιδοτούνται. Από την πλευρά της εταιρείας ο διευθυντής και εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας Scandro Holdings, Ηλίας Σουλής ανέφερε στην «Κ» ότι σκέψεις υπάρχουν αλλά κάτι ανακοινώσιμο δεν υπάρχει επί του παρόντος. Επισήμανε παράλληλα ότι κάθε χρόνο το πλοίο θα αναβαθμίζεται. Στα πλάνα της εταιρείας είναι ωστόσο να προχωρήσει σε αγορά άλλου πλοίου (το Daleela είναι ενοικιαζόμενο). «Δουλεύουμε στο συγκεκριμένο κομμάτι, και μπορεί σύντομα να έχουμε ανακοίνωση, με την καινούργια χρονιά».

Λιγότερα παράπονα

Κατά την περσινή σεζόν, την πρώτη για τα δρομολόγια Κύπρου - Πειραιά, είχαν καταγραφεί επίσημα 15 παράπονα-αρνητικά σχόλια, δύο εισηγήσεις και 21 αιτήματα που ζητούσαν πληροφοριακό υλικό. Φέτος, τα αρνητικά σχόλια και τα παράπονα είναι πολύ λιγότερα, κάτι που συνδέεται και με τις καλύτερες υπηρεσίες που προσφέρονται –όπως αναφέρουν οι εμπλεκόμενοι φορείς– τόσο στο σύστημα κρατήσεων, όσο και στη διαδικασία επιβίβασης αλλά και τις παροχές του πλοίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση