ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αργή ανάκαμψη και μεγάλες ζημίες για τον όμιλο ΙΑG

Αερομεταφορείς με ειδίκευση στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, όπως οι British Airways και Ιberia, υπέστησαν τα χειρότερα μέσα στην κρίση

Kathimerini.gr

Μεγάλες ζημίες εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο του 2021 ο όμιλος IAG, δηλαδή η μητρική εταιρεία των αερομεταφορέων British Airways, Iberia και Aer Lingus, ενώ και το 2020 λόγω πανδημίας είχε τις πρώτες ζημίες της σε διάστημα δεκαετίας. Υπό το πρίσμα αυτό δεν αναμένει παρά πολύ σταδιακή ανάκαμψη στις διεθνείς μετακινήσεις. Την τριμηνία Ιανουαρίου – Μαρτίου είχε προσαρμοσμένες λειτουργικές ζημίες ύψους 1,14 δισ. ευρώ έναντι προβλέψεων για 1,13 δισ. ευρώ και το 2020 συνολικά ζημίες 7,43 δισ. ευρώ.

Σε χθεσινή ανακοίνωση της IAG αναφέρεται ότι μέσα στο τρέχον δεύτερο τρίμηνο θα αναπτύξει μόλις το 25% της παραγωγικής της ικανότητας του 2019, δεδομένης της «περιορισμένης προόδου» στην αποκατάσταση των αγορών. Συμπλήρωσε, πάντως, ότι η διαδικασία ανάκαμψης στα επίπεδα ζήτησης πριν από την πανδημία του κορωνοϊού θα διαρκέσει τουλάχιστον έως το 2023. Αναφορικά με το υπόλοιπο του έτους, η IAG δεν διατύπωσε κάποια πρόβλεψη και αυτό εν μέρει λόγω αβεβαιότητας για το ποιες χώρες θα περιληφθούν στην «πράσινη λίστα» του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε ο γενικός οικονομικός διευθυντής Στιβ Κάνινγκ.

Η Βρετανία καταρτίζει μια «πράσινη λίστα», στην οποία θα συγκαταλέγονται οι χώρες όπου επιτρέπονται τα ταξίδια αναψυχής από τα μέσα Μαΐου, ενώ η Ευρωπαϊκή Ενωση σχεδιάζει το άνοιγμα των συνόρων από τον Ιούνιο. Με αυτά κατά νουν, η IAG δηλώνει αισιόδοξη για την επανεκκίνηση του κλάδου. Αερομεταφορείς με ειδίκευση στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, όπως οι British Airways και Ιberia, υπέστησαν τα χειρότερα μέσα στην κρίση, οπότε πιθανολογείται πως μάλλον θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο προκειμένου να αποκαταστήσουν την οικονομική υγεία τους. Αντιθέτως, ο γαλλοολλανδικός αερομεταφορέας Air-France-KLM είναι αποφασισμένος να επανέλθει πιο γρήγορα στα παλαιά δεδομένα και να προσφέρει περίπου το 50% της χωρητικότητας αυτό το τρίμηνο και έως και το 65% την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου. Επίσης, η Air-France-KLM δήλωσε ότι θα αντλήσει περισσότερα κεφάλαια μετά την ανακοίνωση λειτουργικών ζημιών 1,2 δισ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση