ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Black Friday: Ανεβασμένος κατά 67% ο τζίρος

Περισσότερες οι συναλλαγές κατά 53%

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Η διαχρονική συνήθεια των καταναλωτών για περισσότερες αγορές λίγο πριν τα Χριστούγεννα δεν θα αλλάξει ούτε φέτος. Μάλιστα, φέτος, αναμένονται ίσως πιο ενισχυμένες οι αγορές, αν πάρουμε τα αποτελέσματα της Black Friday ως ένδειξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο τζίρος ήταν ανεβασμένος κατά 67% σε σχέση με την αντίστοιχη Black Friday του 2018, ενώ από άποψη συναλλαγών η αύξηση ήταν στο 53%. Αύξηση είχε σημειωθεί εξάλλου και στην επισκεψιμότητα κυρίως στα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών και των εμπορικών κέντρων. Για παράδειγμα στο My Mall Limassol, καταγράφηκε αύξηση σε επισκεψιμότητα κατά 5% σε σχέση με το 2018. Τα αποτελέσματα της φετινής Black Friday οδηγούν σε δύο συμπεράσματα : πρώτο, ότι ο τομέας των ηλεκτρονικών ειδών κερδίζει έδαφος, αφού θεωρείται δεδομένο ότι ο αυξημένος τζίρος βασίζεται περισσότερο στις αγορές ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών και προϊόντα τεχνολογίας και λιγότερο στις υπεραγορές και τα είδη ένδυσης και υπόδησης. Δεύτερο, η αύξηση στις συναλλαγές και τον τζίρο δείχνει ότι η διαφημιστική καμπάνια, η οποία ήταν φέτος πιο δυνατή από κάθε άλλη χρονιά, είχε και τα αναμενόμενα αποτελέσματα σχολιάζει ο γ.γ. του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου Μάριος Αντωνίου. Βέβαια πέραν της διαφήμισης, στους παράγοντες οι οποίοι έχουν επηρεάσει θετικά τον φετινό θεσμό της Black Friday θα πρέπει να σημειωθεί και το γεγονός ότι στις 29 Νοεμβρίου οι περισσότεροι εργοδότες είχαν καταβάλει τους μισθούς στους υπαλλήλους.

Ακόμα κι αν η Black Friday, η οποία έχει καθιερωθεί ως η τελευταία Παρασκευή Νοεμβρίου, έχει κερδίσει το καταναλωτικό κοινό της Κύπρου, δεν κατάφερε να ξεπεράσει σε αγορές τον Δεκέμβριο. Ο μήνας των Χριστουγέννων παραμένει λοιπόν ο κατ΄ εξοχήν εμπορικότερος στο σύνολο του έτους. Η πιο δυνατή μέρα είναι η παραμονή Χριστουγέννων, αλλά αναμένεται ότι η πίτα των καταναλωτών θα μοιραστεί σε Δευτέρα και Τρίτη, δηλαδή 23 και 24 Δεκεμβρίου. Έτσι παρά την αύξηση του τζίρου της δεν συγκρίνεται με τους τζίρους των Χριστουγέννων. Και αυτό οφείλεται κυρίως στην φιλοσοφία των γιορτών των Χριστουγέννων, που αφορά την αγορά δώρων για οικογένεια και φίλους αλλά και τροφίμων για τα γιορτινά τραπέζια, πράγμα που συνεπάγεται περισσότερες αγορές.

Στοιχεία λιανικού

Σε γενικές γραμμές το λιανεμπόριο καταγράφει και φέτος μια εξαιρετική χρονιά, ενώ η εικόνα που παρουσιάζει χρόνο με τον χρόνο βελτιώνεται και υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία για το 2019 σε σχέση με το 2018, αναφέρει σχετικά ο σύνδεσμος λιανικού.Τα θετικά πρόσημα που καταγράφει κίνηση και τζίρος στην αγορά, επιβεβαιώνονται και από τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας. Τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο, όπου είναι και τα τελευταία διαθέσιμα, οι επιδόσεις του λιανικού εμπορίου είναι κάθε μήνα και πιο πάνω. Για την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου η αξία των αγορών κατέγραψαν αύξηση κατά 2,6%. Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου, ο όγκος Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου για τον μήνα Σεπτέμβριο 2019 αυξήθηκε κατά 4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους και έφτασε στις 123,8 μονάδες. Αυξήθηκε παράλληλα η αξία του Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου κατά 1,5% για τον Σεπτέμβρη σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους και έφτασε στις 120,2 μονάδες. Για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2019, ο δείκτης υπολογίζεται ότι σημείωσε αύξηση επίσης 1,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2018.

Και οι μικρομεσαίοι

Εξαίρεση από το θετικό κλίμα στο λιανικό, δεν αποτελούν ούτε τα μικρότερα καταστήματα, στα εμπορικά κέντρα των πόλεων. Ήδη οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες έχουν προχωρήσει στις σχετικές παραγγελίες για την περίοδο των εορτών. Μιλώντας στην «Κ» ο γ.γ. της ΠΟΒΕΚ Στέφανος Κουρσάρης χαρακτήρισε την Black Friday ως το καλύτερο έναυσμα για την περίοδο των εορτών, βλέποντας την αγορά να παίρνει τα πάνω της τις τελευταίες μέρες. Αναμένεται σαφώς αύξηση μετά την καταβολή του 13ου μισθού.Την αγορά στα κέντρα των πόλεων επηρεάζει θετικά και η αλλαγή του καιρού, από ψυχολογικής πλευράς, καθώς η χειμωνιάτικη διάθεση ενισχύει την καταναλωτική τάση, καθώς επίσης και οι χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις των δήμων. Σύμφωνα με τον κ. Κουρσάρη, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι τζίροι που καταγράφουν τα μικρότερα καταστήματα δεν είναι και οι καλύτεροι τις τελευταίες χρονιές, όσοι κατάφεραν να επιβιώσουν, θα παρουσιάσουν φέτος σαφώς βελτιωμένη εικόνα.

Προσφορές και εκπτώσεις

Από άποψη τιμών, αναμένεται ότι θα είναι δελεαστικές και ότι θα υπάρχουν επιλογές για όλα τα πορτοφόλια, ενώ σίγουρα κάποια καταστήματα θα προχωρήσουν σε προσφορές. Μετά τα Χριστούγεννα αναμένονται οι εκπτώσεις, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη περίοδος διά νομοθεσίας, οι περισσότεροι θα προχωρήσουν, κυρίως ένδυση και υπόδηση, από τις 3 Ιανουαρίου. Σημειώνεται επίσης ότι τα γενικά καταστήματα θα είναι κλειστά 25 και 26 Δεκεμβρίου όπως επίσης και την 1η, 2 και 6 Ιανουαρίου.

Πιο πάνω ο Νοέμβριος

Σύμφωνα με τα στοιχεία της JCC, ο τζίρος στις ηλεκτρονικές αγορές ήταν την περίοδο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου κατά 12% αυξημένος σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό αγγίζοντας τα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Σε επίπεδο Νοεμβρίου ωστόσο κατέγραψε μείωση της τάξης του 2%, ίσως για πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια όσον αφορά τις κυπριακές κάρτες που χρησιμοποιούνται στην κυπριακή αγορά. Μείωση ωστόσο που δεν αφορά το λιανεμπόριο, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της JCC, οι συναλλαγές στους τομείς που συνθέτουν το λιανικό, όπως έπιπλα, τρόφιμα, ηλεκτρονικά είδη, παιχνίδια είναι δραματικά αυξημένες για όλο το Νοέμβριο. Έχουν αυξηθεί από την άλλη, η χρήση κυπριακών καρτών στο εξωτερικό κατά 11% για τον Νοέμβριο, ενώ από τον Γενάρη μέχρι σήμερα η αύξηση είναι στο 9%.Ενισχυμένη η αγορά από τις ξένες κάρτες στην Κύπρο, αφού τόσο τον Νοέμβριο όσο και σε επίπεδο έντεκα μηνών καταγράφεται αύξηση 17% και 16% αντίστοιχα. Αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αυξημένες κατά κεφαλή δαπάνες ξένων επισκεπτών στην Κύπρο. Αύξηση καταγράφουν οι κλάδοι στις επαγγελματικές υπηρεσίες, τις δημόσιες υπηρεσίες, τα εστιατόρια, τα είδη ηλεκτρονικών ειδών, τα περίπτερα και τα αρτοποιεία. Μείωση καταγράφουν τα καταστήματα ειδών DIY, και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση