ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η πανδημία «ψαλίδισε» πωλήσεις και κέρδη για την Coca-Cola

Πολλά θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας το 2021, με τη διοίκηση του ομίλου να αναμένει βελτίωση της εικόνας ειδικά κατά το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς

Kathimerini.gr

Δήμητρα Μανιφάβα

Αύξηση των επενδυτικών δαπανών σε σύγκριση με το 2020, επενδύσεις στις οποίες θα πρέπει να συμπεριληφθούν και πιθανές εξαγορές τοπικών σημάτων, με την έμφαση να δίνεται κυρίως σε αγορές με υψηλή προοπτική, όπως η Ρωσία και η Νιγηρία, προβλέπει η διοίκηση της Coca-Cola HBC AG για το τρέχον έτος. Βεβαίως, πολλά θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας το 2021, με τη διοίκηση του ομίλου να αναμένει βελτίωση της εικόνας ειδικά κατά το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς και ανάπτυξη σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση της τάξεως του 5%-6%.

Το 2020, πάντως, όπως δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Πέμπτη ο όμιλος, ήταν μια χρονιά που επλήγησαν τα έσοδα και τα κέρδη του, με τις απώλειες ωστόσο να περιορίζονται το δεύτερο εξάμηνο του έτους και με τις ανεπτυγμένες αγορές να είναι αυτές που επλήγησαν περισσότερο, καθώς στις περισσότερες εξ αυτών πάνω από το 40% των πωλήσεων προέρχεται από το κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού (εστίαση). Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων, 20,6% σε όγκο, συνεπεία του γεγονότος ότι μεγάλο μέρος των πωλήσεων παραδοσιακά στη χώρα οφείλεται στον τουρισμό και στην εκτός σπιτιού κατανάλωση. Ο όμιλος, πάντως, κατάφερε συνολικά να κερδίσει μερίδια αγοράς εν μέσω πανδημίας, ενώ τα μέτρα που έλαβε εγκαίρως, όπως για παράδειγμα η εξοικονόμηση δαπανών ύψους 120 εκατ. ευρώ, είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των καθαρών ταμειακών ροών του κατά 54,4 εκατ. ευρώ ή κατά 12,3% σε σύγκριση με τα τέλη του 2019.

Τα παραπάνω επιτρέπουν στη διοίκηση να προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων μέρισμα 0,64 ευρώ/μετοχή, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα λοιπόν με τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου, ο όγκος πωλήσεων το 2020 διαμορφώθηκε σε 2.135,6 εκατ. κιβώτια, υποχωρώντας κατά 5,7% σε σύγκριση με το 2019. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12,7%, σε 6,13 δισ. ευρώ έναντι 7,02 δισ. ευρώ το 2019, ενώ σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση η μείωση ήταν 7,5%. Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 7,6% και διαμορφώθηκαν σε 660,7 εκατ. ευρώ έναντι 715,3 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 414,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 14,9%. Το συγκρίσιμο περιθώριο λειτουργικών κερδών έφτασε το 11%, με αύξηση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση.
Κατά τη διάρκεια του σχολιασμού των οικονομικών αποτελεσμάτων με τους αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, αναφέρθηκε στις επενδυτικές κινήσεις του ομίλου την τρέχουσα χρονιά. Αυτές περιλαμβάνουν την τοποθέτηση των προϊόντων Costa Coffee σε 4-6 αγορές μέσα στο 2021 και σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται ο όμιλος έως το τέλος του 2022 (σήμερα τα προϊόντα Costa Coffee έχουν τοποθετηθεί σε 14 αγορές). Ο ίδιος σημείωσε ότι έμφαση φέτος θα δοθεί στα προϊόντα που προορίζονται για την εκτός σπιτιού κατανάλωση. Υπενθυμίζεται ότι αυτός ήταν και ο σχεδιασμός προ COVID-19, όμως το ξέσπασμα της πανδημίας άλλαξε τις προτεραιότητες και έτσι δόθηκε έμφαση στα προϊόντα που προορίζονται για την κατανάλωση στο σπίτι. Τοποθέτηση του έτοιμου προς κατανάλωση ποτού Topo Chico και σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα η Ελβετία, περιλαμβάνεται επίσης στα σχέδια του 2021 (σήμερα το προϊόν βρίσκεται σε 5 αγορές), ενώ στα «ραντάρ» του ομίλου φαίνεται να βρίσκονται τοπικά σήματα προς εξαγορά σε διάφορες κατηγορίες ροφημάτων.

Ερωτηθείς, τέλος, ο κ. Μπογκντάνοβιτς για το εάν ο όμιλος έχει λάβει υπόψη του τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι υπενθυμίζεται ότι αναβλήθηκαν πέρυσι με την ελπίδα να πραγματοποιηθούν φέτος, απάντησε ότι σε συνεργασία με την Coca-Cola Company έχουν προετοιμαστεί και για τα δύο ενδεχόμενα: να γίνει η διοργάνωση ή να αναβληθεί εκ νέου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση