ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με ψυχραιμία, σκληρή δουλειά και ομαδικότητα περάσαμε με πολύ καλό βαθμό το τεστ της κρίσης

Συνέντευξη του Μάριου Ιωάννου και της Αναστασίας Γρούτα στην Οικονομική Καθημερινή

Της ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ

Μάριος Ιωάννου και Αναστασία Γρούτα - GNOMI / HUB&SPOKE

Αντιμετωπίσαμε την περίοδο της πανδημίας με ψυχραιμία, ομαδική δουλειά, ετοιμότητα και φέρνοντας λύσεις στο τραπέζι. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα τεστ, τόσο για τα γραφεία επικοινωνίας όσο και για τους διαφημιζόμενους. Κινηθήκαμε γρήγορα, προσαρμοστήκαμε στα νέα δεδομένα και ήμασταν σε απόλυτη συνεννόηση και συνεργασία με το πελατολόγιό μας. Νομίζω πως αυτά μας βοήθησαν στο να περάσουμε και αυτό το τεστ, με πολύ καλό βαθμό. Αυτό δηλώνουν οι Μάριος Ιωάννου και Αναστασία Γρούτα Gnomi / Hub&Spoke. Αναφέρονται ακόμα στις επιδοτήσεις του κράτους, τις αξίες που αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της κρίσης, στο φαινόμενο «Νetflix» και άλλα.

1.Ποσό δύσκολο είναι να κρατήσεις «ζεστούς» τους διαφημιζομέ νους στην πανδημία για να συνε χίσουν να επικοινωνούν τα μηνύματά τους

«Τίποτα δεν μένει στάσιμο και όσοι δεν εξελίσσονται και δεν κάνουν βήματα προς πιο ευέλικτες πρακτικές δεν μπορούν να προχωρήσουν».

Kάθε διαφημιζόμενος έχει την ανάγκη προβολής και επικοινωνίας, αυτό τον φέρνει πιο κοντά με το κοινό του, και η διαφήμιση είναι εργαλείο που σου δίνει τη δυνατότητα να το κάνεις αποτελεσματικά. Υπήρχαν φυσικά περιπτώσεις που η διακοπή της διαφημιστικής δραστηριότητας ήταν επιβεβλημένη, αφού αναστάλθηκαν και οι εργασίες της επιχείρησης. Γεγονός απολύτως κατανοητό και σεβαστό. Για αρκετούς όμως, η συνέχιση της επικοινωνίας όχι μόνο διατηρήθηκε αλλά ενισχύθηκε, κυρίως σε επίπεδο μηνυμάτων, που δημιούργησαν και νέους δεσμούς με το κοινό τους. Ήταν και είναι μια περίοδος που το κοινό ανέμενε λύσεις που θα διευκολύναν αυτή τη νέα καθημερινότητά του, αλλά και περιεχόμενο που θα τον βοηθούσε να «ξεφύγει», έστω για λίγο, από τη συνεχή ροή αρνητικών ειδήσεων. Οι πλείστοι αναγνώρισαν αυτή την ευκαιρία. Έρευνες, μάλιστα, έδειξαν πως το κοινό αγκάλιασε και επικρότησε τα brands που δήλωσαν παρών εν μέσω πανδημίας.

2. Οι επιδοτήσεις των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση πιστεύετε ότι έπιασαν τόπο; Αν ναι, σε ποιον βαθμό;

Παρόλο που οι ανάγκες και οι επιπτώσεις διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση και από τομέα σε τομέα, σίγουρα οι δείκτες της οικονομίας δείχνουν ότι σε μεγάλο βαθμό έπιασαν τόπο οι επιδοτήσεις. Αυτό φαίνεται τόσο από τη μείωση στο ΑΕΠ που ήταν στο πλαίσιο του πιο αισιόδοξου σεναρίου, όσο και από δείκτες όπως το Confidence Index που δείχνουν ότι σιγά-σιγά ανακάμπτουν. Φυσικά, τώρα μπαίνουμε σε ακόμα ένα κύμα, οπότε δεν ξέρω πόσες ακόμα αντοχές υπάρχουν…

3. Υπάρχει καταναλωτικό απόθεμα λόγω της πανδημίας;

Το κοινό κάνει και θα συνεχίσει να κάνει προσπάθειες για να επανέλθει σε μία, έστω και διαφοροποιημένη κανονικότητα. Αυτό σημαίνει επαναφορά και παλιών του συνηθειών, μία από αυτές ήταν και η καταναλωτική του δράση –και ως μορφή ψυχαγωγίας πολλές φορές. Ήδη αυτό βλέπουμε να συμβαίνει, σε άλλους περισσότερο σε άλλους λιγότερο.

4. Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι θα κατευθυνθεί η κατανάλωση στη μετά την πανδημία εποχή;

Η τεχνολογία έπαιξε σημαντικό ρόλο, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στη διασκέδαση του κοινού κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ήταν ένας τομέας που ήταν ήδη σε ανάπτυξη όμως, με το κοινό πια να είναι πολύ πιο εξοικειωμένο με τις «έξυπνες» συσκευές, φαίνεται πως θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ραγδαία. Βλέπουμε επίσης να αναπτύσσονται οι τομείς της υγείας και της προσωπικής υγιεινής, νιώθουμε πως σε αυτούς έχουν δημιουργηθεί πια και νέες καταναλωτικές συνήθειες. Αναμένουμε επίσης πως ο καταναλωτής θα στραφεί ξανά και σε πράγματα που στερήθηκε κατά τη διάρκεια των lockdown, όπως το να ταξιδεύει και να διασκεδάζει, ή να περνά ευχάριστο χρόνο με τους ανθρώπους που αγαπά. Τέλος, φαίνεται πως η πανδημία «ξύπνησε» και την ανάγκη μας να προστατεύσουμε επιτέλους αυτόν τον πλανήτη, να αποφύγουμε νέες περιπέτειες και πρακτικά πια, να αναπτύξουμε πράσινη συνείδηση, υιοθετώντας περιβαλλοντικές πρακτικές.

5. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις ή και τα διαφημιστικά δίκτυα με τα οποία συνεργάζεστε πώς αντιμετώπισαν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση;

Με ψυχραιμία, ομαδική δουλειά, ετοιμότητα και φέρνοντας λύσεις στο τραπέζι. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα τεστ, τόσο για τα γραφεία επικοινωνίας όσο και για τους διαφημιζόμενους. Κινηθήκαμε γρήγορα, προσαρμοστήκαμε στα νέα δεδομένα και ήμασταν καθημερινά, σε απόλυτη συνεννόηση και συνεργασία με το πελατολόγιό μας. Νομίζω πως αυτά μας βοήθησαν στο να περάσουμε και αυτό το τεστ, με πολύ καλό βαθμό. 6. Κατά την άποψή σας, ποιοι ήταν οι κερδισμένοι της κρίσης; Ποια συμβουλή θα τους δίνατε; Κερδισμένοι είναι πάντα όσοι μπορούν και προσαρμόζονται στην αλλαγή. Τίποτα δεν μένει στάσιμο και όσοι δεν εξελίσσονται και δεν κάνουν βήματα προς πιο ευέλικτες πρακτικές, δεν μπορούν να προχωρήσουν.

7. Ως προς τη διαχείριση αυτής της παγκόσμιας νέας τάξης πραγμάτων, τι γεύση σας αφήνει το κράτος μας αλλά και οι πολίτες του;

Ήταν μια κατάσταση πρωτόγνωρη, τόσο για την Πολιτεία όσο και για την κοινωνία, άρα αντιλαμβανόμαστε πως εκ των πραγμάτων σε αρκετά ζητήματα θα έπρεπε να ισχύσει το «trial and error». Ωστόσο, νιώθουμε πως βγαίνοντας από αυτό θα είμαστε πολύ πιο δυνατοί και έτοιμοι, σε υποδομές, σε οργάνωση, τεχνολογικά, αλλά και ψυχολογικά να αντιμετωπίσουμε άλλες δύσκολες καταστάσεις.

8. Ποιες συνήθειες ήλθαν για να μείνουν κατά την άποψή σας;

Πολλές φορές, όταν λείπει το στοιχείο του «επείγοντος», καταβαλλόμαστε από αναβλητικότητα, είναι ανθρώπινο. Οπότε, η πανδημία «ανάγκασε» κοινωνία, Πολιτεία και επιχειρήσεις –σε διαφορετικό βαθμό– να αλλάξουν μοντέλα και να εφεύρουν λύσεις. Αυτή την πιο ψηφιοποιημένη καθημερινότητα θα συνεχίσουμε να τη βιώνουμε σε διάφορα επίπεδα: από τις καθημερινές συναλλαγές μας, τη δουλειά και την εκπαίδευσή μας, την εξυπηρέτηση με τον δημόσιο τομέα, έως και τη διασκέδασή μας. Αυτό θα συνεχίσει να αλλάζει τη διαφήμιση και την επικοινωνία, έναν τομέα που ήδη προχωρούσε προς αυτή την κατεύθυνση. Αλλάξαν, όμως, και άλλες αξίες, βαθύτερες. Το «σπίτι» έχει αποκτήσει άλλη έννοια, το η προσωπική ευεξία είναι εδώ και θα μείνει, και οι καταναλωτές που επιζητούν περισσότερες εμπειρίες αντί υλικά αγαθά το ίδιο. Αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι υπάρχει πίεση προς τα brands να έχουν θέση, άποψη και φωνή σε πολλαπλά πλέον επίπεδα, αντιλαμβάνεστε ότι είναι κάτι περισσότερο από απλές συνήθειες που ήλθαν για να μείνουν. Είναι ένας καινούργιος κόσμος.

9. Το φαινόμενο «Νetflix» τι επίδραση πιστεύετε θα έχει στη διαφημιστική αγορά και με ποιον χρονικό ορίζοντα;

Τα content streaming platforms δεν είναι κάτι νέο, εδώ και σχεδόν μια δεκαετία συνυπάρχουν αρμονικά με όλα τα άλλα. Ναι, ο χρήστης έχει περισσότερες επιλογές κατανάλωσης περιεχομένου, όμως δεν γύρισε την πλάτη σε κανένα μέσο. Αν στο μέλλον υπάρχει η δυνατότητα διαφήμισης σε τέτοιες πλατφόρμες ή αναπτυχθούν και local streaming platforms, τότε η αγορά θα προσαρμοστεί. Όπως κάνει πάντα

10. ΛΑΚΩΝΙΚΑ

1.Digital ή Τηλεόραση;
Integration

2. Netflix ή Apple Tv;
Netflix (προς το παρόν!)

3.Ραδιόφωνο ή Spotify;
Ή Apple Music; (Γέλια) Μα φυσικά… integration

4. Ανάλυση ή είδηση;
Ανάλυση της είδησης

5. Desktop ή mobile
Απρόσκοπτη πρόσβαση

6. Twitter ή Instagram;
Integration

7. Facebook ή Youtube;
Integration

8. Notifications ή email;
Integration

9. Zoom ή Teams;

Εδώ θα επιλέξω... Teams!

Κοιτάξτε, δεν είναι τυχαίες οι τοποθετήσεις πιο πάνω. Σε καμία, όμως, περίπτωση δεν επιλέγεις Α ή Β – θα ήταν μέγα λάθος από επαγγελματίες της επικοινωνίας. Όλα έχουν τη χρήση τους, όλα πρέπει να αξιοποιούνται.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ