ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μεγάλες ελλείψεις πιλότων στις αεροπορικές

Χιλιάδες απολύθηκαν ή αποφάσισαν να συνταξιοδοτηθούν

ANURAG KOTOKY, CECILLIA YAP / BLOOMBERG

Αφότου ο κλάδος των αερομεταφορών δέχθηκε ισχυρό πλήγμα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, τώρα έπονται και άλλα προβλήματα, ενόσω αυτός αφήνει πίσω του τα χειρότερα της κρίσης. Οι αεροπορικές εταιρείες σήμερα βρίσκονται ενώπιον μιας σοβαρής έλλειψης σε πιλότους, διότι ακριβώς λόγω του υγειονομικού κινδύνου, στη μια περίπτωση χιλιάδες απολύθηκαν ή, στην άλλη, αποφάσισαν να συνταξιοδοτηθούν.

Οι δε πολιτικές των κυβερνήσεων σε πολλές χώρες, όπως είναι οι υποχρεωτικοί εμβολιασμοί για τους εκπαιδευόμενους πιλότους και οι περιορισμοί στα ταξίδια, έχουν εμποδίσει νέες εταιρείες να εισέλθουν στην αγορά, σύμφωνα με τον Μπάνου Τσούντρι, επικεφαλής της Alpha Aviation Group, η οποία διατηρεί σχολές πιλότων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ στις Φιλιππίνες βρίσκεται το μεγαλύτερο κέντρο εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ασία. Εχουν εκπαιδεύσει περισσότερους από 2.500 πιλότους για αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι Philippine Airlines, Air Asia Group, Cebu Pacific και Air Arabia.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι τα μοντέρνα βραχείας ατράκτου αεροσκάφη για μακράς διαρκείας πτήσεις, όπως το Airbus SE A321 XLR, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί από το 2023 και μετά, θα απαιτεί περισσότερους πιλότους από τα προηγούμενα μοντέλα.

Κι αυτό το γεγονός θα εντείνει τις ήδη σοβαρές ελλείψεις, όπως τόνισε ο κ. Τσούντρι σε συνέντευξή του στο Λονδίνο. «Οι αερομεταφορείς θα εξακολουθήσουν να αγοράζουν αεροσκάφη και να εκσυγχρονίζουν τους στόλους τους και, ενόσω το κάνουν αυτό, θα ζητούν και πιλότους. Η αγορά αρχίζει και πάλι να αποκτά ενδιαφέρον και ήδη διαπιστώνουμε μία ανοδική τάση. Ερχονται σε μας οι αεροπορικές εταιρείες και ζητούν λύσεις. Λένε, “κοίταξε το χρονοδιάγραμμα παραλαβών μας και δες εάν μπορείς να έχεις για μας έτοιμους πιλότους σε ορίζοντα δυο ετών”», υπογραμμίζει. Πολλές από τις εν λόγω εταιρείες ακολουθούν επιθετική πολιτική στο να προσλάβουν και πάλι πιλότους, καθώς και ιπτάμενο προσωπικό και υπαλλήλους εδάφους, αλλά δεν πρόκειται για απλή διαδικασία και ορισμένες θέσεις εργασίας μένουν κενές.

Σημειωτέον πως ο χρόνος εκπαίδευσης ενός πιλότου είναι 18-24 μήνες, όπερ σημαίνει ότι οι αερομεταφορείς θα πρέπει να οργανωθούν εγκαίρως και να τους έχουν έτοιμους πολύ πριν από την παράδοση των νέων αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της βραχείας ατράκτου, όπως τα A321 XLR, που πετούν για μεγαλύτερο διάστημα.

Συνήθως οι αερομεταφορείς παραγγέλνουν αεροσκάφη αρκετά χρόνια εκ των προτέρων, διότι η παραγωγική ικανότητα των αεροναυπηγικών εταιρειών είναι περιορισμένη.

Η δε αναλογία πληρώματος, ήτοι ο αριθμός των πιλότων ανά αεροσκάφος, θα μπορούσε να φθάσει τα υψηλά επίπεδα των 18, ειδικά για τα τύπου A321 XLR, όταν για τα παλαιότερα μοντέλα της ιδίας οικογενείας αρκούσαν οι 10 ή 12 κυβερνήτες. Τα σχετικά επισημαίνει ο κ. Τσούντρι, ο οποίος είχε επενδύσει από τους πρώτους σε μια ινδική εταιρεία, πρωτοπόρο στους χαμηλούς ναύλους, την Air Deccan.

Από μέρους της η αμερικανική Boeing προβλέπει ότι ο κόσμος θα χρειαστεί περισσότερους από 600.000 νέους πιλότους μέσα στα επόμενα είκοσι χρόνια, στη διάρκεια των οποίων οι αεροπορικές εταιρείες θα παραλάβουν 43.600 νέα αεροπλάνα.

Τέλος, η ζήτηση για αυτά θα εκτιναχθεί σε αγορές, όπου οι αερομεταφορείς επιδιώκουν να αντικαταστήσουν τους παλαιούς τους στόλους και σε χώρες, όπως η Ινδία, έδρα της IndiGo, η οποία είναι και η μεγαλύτερη πελάτισσα της Airbus για τα ευπώλητα αεροσκάφη της βραχείας ατράκτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X