ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μονόδρομος η στήριξη των επιχειρήσεων HORECA

Της Μαρίας Ηρακλέους

Στριμωγμένος ο επισιτιστικός κλάδος, ανάκαμψη το 2023 βλέπει ο Μάρλο Ευριπίδου, Marketing Manager της KEAN Group

«Σύντομαθα χρειαστεί να δούμε θέμα τιμών για τον τόπο αλλά και τις εξαγωγές παρόλο που το λιανεμπόριο τροφίμων ευνοήθηκε από την πανδημία τον τελευταίο χρόνο», δηλώνει ο Marketing Manager της KEAN group Μάρλο Ευριπίδου και εξηγεί τους παράγοντες που συνθέτουν ένα ιδιαίτερα ρευστό και απρόβλεπτο, όπως επισημαίνει, περιβάλλον στην αγορά. Τονίζει ότι ο κλάδος του HORECA, ο οποίος είναι άμεσα συνυφασμένος με τον τουρισμό, θα χρειαστεί στήριξη το επόμενο διάστημα, διαφορετικά θα υπάρξουν απολύσεις ή ακόμα και λουκέτα. Περιγράφει επίσης τα επόμενα βήματα της ΚΕΑΝ, τις προκλήσεις που έχουν δημιουργηθεί και τις καινούργιες τακτικές που εφαρμόζονται ώστε να ενισχυθεί η κερδοφορία του ομίλου.


-Έχει περάσει περίπου ένας χρόνος από την τελευταία μας συνέντευξη. Τότε είχαμε μιλήσει για ανάκαμψη του λιανικού εμπορίου και του food service περί τα μέσα του 2021. Έχετε αναθεωρήσει τις εκτιμήσεις σας;

«Συνεχίζουμε την εισαγωγή νέων προϊόντων και αναπτύσσουμε την τεχνογνωσία αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες».

-Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ΚΕΑΝ στο λιανικό εμπόριο από πέρσι το Μάρτιο και μέχρι τους πρώτους 6 μήνες του 2021 ήταν θετικός. Από την άλλη πλευρά, ο κλάδος του Horeca, επηρεάστηκε στο έπακρο και εξακολουθεί να επηρεάζεται αρνητικά με σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών μας μέχρι στιγμής, παρόλο που από τα μέσα Μαΐου και μέχρι τον Ιούνιο 2021 είχε αρχίσει να βελτιώνεται η κατάσταση. Αρχικά η εκτίμησή μας για το 2021, ήταν ότι η απόδοση στον κλάδο του Horeca θα ήταν στο περίπου το 60% του 2019. Δυστυχώς, όπως φαίνονται τα πράγματα σήμερα, η τουριστική σεζόν έχει χαθεί και ο τομέας αυτός (HORECA) θα χρειαστεί στήριξη για το επόμενο χρονικό διάστημα, αλλιώς κά ποιες επιχειρήσεις θα αναγκασθούν να κλείσουν ή να απολύσουν κόσμο.

- Αυτή η εκτίμηση αφορά και την εταιρεία σας;

- Όχι, δεν αφορά την ΚΕΑΝ, αναφέρομαι για περιπτώσεις που θα υπάρξουν γενικότερα στον τομέα του HORECA.

- Πόσο εύκολα θεωρείτε ότι θα ανακάμψει η εστίαση και ο τουρισμός και κατ΄ επέκταση ο κλάδος του Horeca;

-Σίγουρα με τα δεδομένα της πανδημίας ήταν και είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό και την εστίαση. Ο κόσμος διψά για ταξίδια και καινούργιες εμπειρίες, γι’ αυτό με τα πρώτα σημάδια βελτίωσης της πανδημίας, πιστεύω ο τουρισμός θα επανέλθει γρήγορα σε κανονικούς ρυθμούς το 2023 και κατ’ επέκταση και ο κλάδος του HORECA. Επίσης, πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και η εσωτερική αγορά. Οι Κύπριοι έχουν δείξει επανειλημμένα το πόσο πολύ αγαπούν τον εσωτερικό τουρισμό, ακόμη και στις καλές εποχές που μπορούσαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό ελεύθερα. Συνεχίζουν οι επενδύσεις.

-Πώς επηρεάζει λοιπόν η πανδημία τα επόμενα βήματα της εταιρείας και σε ποιο βαθμό έχει επηρεαστεί ο κύκλος εργασιών σας;

-Προσπαθούμε να είμαστε έτοιμοι για να ανταποκριθούμε με βάση τις εξελίξεις που τρέχουν με γοργούς ρυθμούς και γι’ αυτό η ομάδα μας αναθεωρεί και διαμορφώνει στρατηγικά τα πλάνα μας σε τακτική βάση με προβλέψεις και πιθανά σενάρια. Με όλες τις αλλαγές που βιώνουμε, ο συνδυασμός του Brexit, η αύξηση των τιμών στην πρώτη ύλη, τα ναύλα των μεταφορικών κ.λπ. συμπεριλαμβανομένου και του καινούργιου τρόπου ζωής που μας έχει προκαλέσει η πανδημία, έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα πολύ ρευστό και απρόβλεπτο περιβάλλον στην αγορά. Ήδη οι εξαγωγές μας έχουν πληγεί και είναι αβέβαιο το πότε θα ανακάμψουν. Σύντομα θα χρειαστεί να δούμε θέμα τιμών για τον τόπο, αλλά και τις εξαγωγές παρόλο που όπως έχω ήδη αναφέρει το λιανεμπόριο τροφίμων ευνοήθηκε από την πανδημία τον τελευταίο χρόνο.

- Αναμένεται να προχωρήσετε σε αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας;


-Για να πετύχουμε ανάπτυξη και κερδοφορία σίγουρα πρέπει να εφαρμόσουμε κάποιες καινούργιες τακτικές, έτσι ώστε να βοηθήσουμε την κερδοφορία του Ομίλου. Για να γίνεις market leader σε μια αγορά πρέπει να μπορείς να προσαρμόζεσαι και να ελίσσεσαι ανεξαρτήτως των συνθηκών που επικρατούν. Εξακολουθούμε να επενδύουμε στην οργανική ανάπτυξη, δηλαδή να χτίζουμε βήμα-βήμα την επιτυχία της επιχείρησης σε βάθος χρόνου, αλλά προχωρούμε και στη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών.

- Γίνονται λοιπόν ανοίγματα και επενδύσεις εν μέσω πανδημίας;

-Στην KEAN δεν σταματήσαμε τις επενδύσεις και τις καινοτομίες ανεξάρτητα με τις συνθήκες που κληθήκαμε και εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε. Όταν σταματάς τις επενδύσεις και την καινοτομία, μπαίνεις σε φαύλο κύκλο. Εμείς επιλέξαμε τον ενάρετο κύκλο απλώς έπρεπε να συγχρονισθούμε με την καινούργια πραγματικότητα. Κάθε χρονιά, από την ίδρυση της εταιρείας, συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε. Μελετούμε προσεκτικά την αγορά και με έξυπνες και δημιουργικές προσεγγίσεις κρατάμε το brand μοντέρνο και ανταγωνιστικό και τα προϊόντα μας το ίδιο δημοφιλή.

Ενσυνείδηση και e-commerce - Ποια θα είναι η νέα κανονικότητα των επιχειρήσεων μετά την πανδη μία;

- Η υγειονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά την οικονομία και ανέτρεψε τη διαδικασία λειτουργίας όλων των επιχειρήσεων. Κατ΄ αρχάς είναι εμφανές πως η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι πλέον στη ζωή των καταναλωτών, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να καλούνται να διαμορφώσουν τα στρατηγικά τους πλάνα και να συμπεριλάβουν τεχνολογικά καινοτόμες ιδέες για να παραμείνουν πρωτοπόροι στον τομέα τους. Παράλληλα, στην κορυφή των αλλαγών συμπεριλαμβάνεται και η αυξημένη ενσυνείδηση από εταιρείες προς την κοινωνία και το περιβάλλον, με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη να γίνεται πλέον αναπόσπαστο και βασικό κομμάτι. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί νέα, βελτιωμένα μέτρα για την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων καθώς και των καταναλωτών τα οποία έχουν καταστεί ζωτικής σημασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και δεν προβλέπεται να αλλάξουν στο εγγύς μέλλον.

- Ποιος ο ρόλος του e-commerce σε αυτή την επόμενη μέρα;

-Αν και σε πολλές εταιρείες το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού είχε ήδη ξεκινήσει πριν από την πανδημία τώρα έχει επιταχυνθεί. Εξελισσόμαστε με τις συνθήκες και καλούμαστε να βάλουμε σε ισχύ πλάνα και στρατηγικές, οι οποίες πιθανόν να χρησιμοποιούσαμε σε 2 ή 3 χρόνια. Βέβαια, αυτό εμάς δεν μας φοβίζει, μιας και η ιστορία μάς έχει διδάξει πως όσο μεγαλύτερη είναι η κρίση που πρέπει να αντιμετωπίσει μια εταιρεία, τόσο μεγαλύτερες είναι οι ευκαιρίες που δημιουργούνται για όσους είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στις αλλαγές.

Τους τελευταίους μήνες η πανδημία έχει ευνοήσει την ανάπτυξη της εξ αποστάσεως εργασία. Τι πιστεύετε, ήρθε για να μείνει;

Το COVID-19 άλλαξε σημαντικά τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Από τη μια στιγμή στην άλλη βρεθήκαμε να εργαζόμαστε από το σπίτι και να διεκπεραιώνουμε όλες τις εργασίες μας μέσα από έναν υπολογιστή. Πιστεύω ότι αυτό είναι ένα μοντέλο εργασίας το οποίο οι συνθήκες μας επέβαλαν να προσαρμόσουμε και να επενδύσουμε. Στη δική μας περίπτωση δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να συνεχίσει στο 100% λόγω της φύσης των εργασιών μας.

Σαράντα χρόνια ΚΕΑΝΙΤΑ

- Τι θα δούμε λοιπόν από την ΚΕΑΝ το επόμενο διάστημα και ποια τα πλάνα σας πιο μακροπρόθεσμα;

-Λανσάραμε νέα προϊόντα, όπως το ΚΕΑΝ chilled juice, το οποίο κυκλοφόρησε στην αγορά πέρσι το Μάϊο και φέτος προχωρήσαμε και στην παραγωγή συσκευασίας του ενός λίτρου. Μην ξεχνάμε ότι ο ανταγωνισμός μας από τοπικά και διεθνή brands ανεξάρτητα από τις συνθήκες είναι διαρκής, οπότε πρέπει να είμαστε και εμείς σε εγρήγορση. Να σημειώσω ότι φέτος είναι και τα 40χρονα της ΚΕΑΝΙΤΑ, οπόταν έχουμε προχωρήσει σε παραγωγή της συλλεκτικής συσκευασίας ενός λίτρου ΚΕΑΝΙΤΑ. Συνάμα συνεχίζουμε την εισαγωγή νέων προϊόντων από το εξωτερικό.

Εξακολουθούμε να αναπτύσσουμε την τεχνογνωσία αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες. Σίγουρα όμως λόγω της κατάστασης κάποια από τα πλάνα μας παρέμειναν στο συρτάρι για μελλοντική ενεργοποίηση.

-Συλλεκτική έκδοση του χυμού ΚΕΑΝΙΤΑ ενός λίτρου. Ήρθε για να μείνει;

-Το αγαπημένο brand μικρών και μεγάλων, γίνεται φέτος 40 χρονών και γιορτάζει με πολλές εκπλήξεις. Στο πλαίσιο αυτών των εορτασμών, αποφασίσαμε να λανσάρουμε και τη συλλεκτική συσκευασία ΚΕΑΝΙΤΑ ενός λίτρου. Να αναφέρω ότι η επιτυχία του ανήκει πρωτίστως στους χιλιάδες πιστούς ΚΕΑΝΙΤΟ-fans από όλη την Κύπρο αλλά και το εξωτερικό, οι οποίοι επανειλημμένα ζητούσαν τη μεγαλύτερη συσκευασία. Το αν θα μείνει για περισσότερο από το χρονοδιάγραμμα που θέσαμε αρχικά, είναι κάτι που ακόμη δεν το έχουμε αποφασίσει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ