ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πιο διάσημη η Ferrari, αλλά πιο ακριβή η Amazon

Στις δέκα πρώτες θέσεις υπάρχουν επτά αμερικανικές εταιρείες του κλάδου υψηλής τεχνολογίας, ενώ πρώτη φορά δεν εμφανίζεται εκεί η Walmart

Kathimerini.gr

Εάν κάποιος αναρωτηθεί ποιο είναι το εμπορικό σήμα με τη μεγαλύτερη δύναμη και επικοινωνιακή ισχύ στον κόσμο, η απάντηση είναι πως πρόκειται για την ιταλική Ferrari με 94,8 στην κλίμακα των 100 και με την ανώτατη βαθμολογία ΑΑΑ+, όπως την υπολογίζει η ετήσια έκθεση των 500 μεγαλύτερων εμπορικών σημάτων Brand Finance Global 500.

Η Ferrari άφησε πίσω της εμπορικά σήματα των McDonald’s, Coca-Cola και Lego. Τα πορίσματα ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός. Εξίσου υψηλή κατάταξη ως προς την ισχύ τους με ΑΑΑ+ έχουν και τα σήματα των παγκοσμίου βεληνεκούς εταιρειών συμβούλων Deloitte, PwC και ΕΥ. Πάντως, το σήμα με την υψηλότερη αξία ανήκει στην Amazon, με εκείνα της Apple και της Google στη δεύτερη και τρίτη θέση. Η αξία του σήματος Amazon υπολογίστηκε στα σχεδόν 188 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας μια αύξηση σχεδόν 25% από την αντίστοιχη του 2018.

Στις δέκα πρώτες θέσεις υπάρχουν επτά αμερικανικές εταιρείες του κλάδου υψηλής τεχνολογίας, ενώ πρώτη φορά δεν εμφανίζεται εκεί η Walmart. Μεταξύ των 500 συνολικά διεθνών εμπορικών σημάτων, το σήμα με την ταχύτερη ανάπτυξη κατά 326% ήταν το iQiyi, το ανταγωνιστικό του δικτύου της Netflix στην Κίνα. To ίδιο το σήμα της Netflix είχε ανάπτυξη 105% έναντι του 2018. Πρώτη φορά η συνολική αξία των κινεζικών σημάτων (1,307 τρισ. δολ.) έσπασε το ρεκόρ του 1 τρισ. δολαρίων, που κατείχαν τα αμερικανικά.

Υπολογισμός

Η εταιρεία Brand Finance, κορυφαία εταιρεία αποτίμησης σημάτων και εταιρικής στρατηγικής, ορίζει την ισχύ των σημάτων βάσει παραμέτρων. Στις παραμέτρους εντάσσονται οι επενδύσεις της εταιρείας στην προώθηση και εμπορία, οι κοινωνικοί εταίροι της και η επίδοσή της (κέρδη, πωλήσεις). Η ιταλική Ferrari συγκαταλέγεται μεταξύ των μόλις 14 διεθνών σημάτων στην κατάταξη Brand Finance Global 500 με την υψηλότερη βαθμολογία ΑΑΑ+, που αφορά τη δύναμη μιας μάρκας – στην ίδια κατηγορία ανήκουν και οι Porshe και ΒΜW. Από την απαρχή της σύλληψής του, το σήμα της Ferrari είναι συνώνυμο του στυλ και των υψηλών επιδόσεων στους αγώνες ταχύτητας, διευκολύνοντας και την εταιρεία να επεκταθεί. Λόγου χάριν, κυκλοφορούν πολλά προϊόντα με τον λογότυπό της, από γυαλιά μέχρι μπλούζες και καπέλα, ενώ έχει δημιουργηθεί και ολόκληρο θεματικό πάρκο Ferrari.

Κι ενώ η Ferrari κερδίζει σε δυναμισμό και αναγνωρισιμότητα, ο τίτλος του ακριβότερου εμπορικού σήματος δίδεται στην Amazon. H αξία του υπερβαίνει κατά 30 δισ. δολάρια την αντίστοιχη του σήματος της Apple. Εν τω μεταξύ, η χρηματιστηριακή αξία της Amazon υπερέβη προσωρινά το όριο του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων, προάγοντας περαιτέρω το σήμα της. Η Αmazon απειλεί και την Apple στον ίδιο τον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας, καθώς και τη Walmart στο λιανεμπόριο. Ο αμερικανικός κολοσσός λιανεμπορίου πριν από μόλις δέκα χρόνια βρισκόταν στην κορυφή της κατάταξης των 500 διεθνών σημάτων. Αν και η αξία του σήματος αυξήθηκε από πέρυσι 10% και έφθασε στα σχεδόν 68 δισ. δολάρια, η εταιρεία προσπαθεί να αντεπεξέλθει σε θέματα όπως οι μη αποδοτικές ηλεκτρονικές πωλήσεις και τα ακριβότερα μεταφορικά. Η Microsoft επανήλθε δριμύτερη, και από την 6η θέση πέρυσι, βρέθηκε στην τέταρτη. Η αξία του σήματός της ενισχύθηκε 47% στα 119,6 δισ. δολάρια και είναι εκείνο με την ταχύτερη αύξηση ανάμεσα στα δέκα πρώτα της λίστας. Η μεταμόρφωσή της σε έναν όμιλο που δίνει μεγάλη έμφαση στην τεχνολογία του λογισμικού νέφους (cloud) της έφερε αποτελέσματα και τα έσοδα ενισχύθηκαν 17% το 2018.

Facebook και Netflix

Η Facebook διατήρησε τη θέση της μεταξύ των δέκα κορυφαίων στην Brand Finance Global 500, πλην όμως η ισχύς του σήματός της εξασθένησε λόγω των σκανδάλων που ξέσπασαν. Τέλος, ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο αφορά τις ψηφιακές πλατφόρμες ΜΜΕ και ψυχαγωγίας, οι οποίες ανατρέπουν τα δεδομένα – μία εξ αυτών είναι η αμερικανική Netflix, της οποίας το σήμα από την 147η θέση πέρυσι βρέθηκε στην 77η φέτος, με αξία 21,2 δισ. δολάρια.

Έντυπη

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X