ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πολλά τα δισ. για την αγορά ειδών πολυτελείας

Ο παγκόσμιος τζίρος θα ξεπεράσει τα 460 δισ. δολάρια μέχρι τέλος του 2019, αυξάνεται η τάση και στην Κύπρο

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

«Κτυπάει κόκκινο» ο τζίρος της αγοράς πολυτελών ειδών παγκοσμίως. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Euromonitor από το 2015 μέχρι τέλος του 2019, ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς θα ξεπεράσει τα 460 δισ. δολάρια. Την ίδια ώρα έρευνα της Deloitte καταγράφει 10,8% αύξηση στα έσοδα των εκατό δυνατότερων εταιρειών του τομέα σε διάστημα ενός έτους. Συγκεκριμένα το 2017 κατέγραψαν έσοδα 247 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με 217 δισ. το 2016.

Σύμφωνα με την Transparency Market Research, η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών αναμένεται να ανέλθει στο 3,4% του σύνθετου ποσοστού ετήσιας ανάπτυξης κατά την περίοδο πρόβλεψης μεταξύ 2014-2020, και εκτιμάται ότι μέχρι τέλος του 2020 ο τζίρος θα φτάσει τα 374,85 εκατ. δολάρια. Από την άλλη η έκθεση της Euromonitor του 2018 αναφέρει ότι η βιομηχανία ειδών πολυτελείας αντιμετωπίζει πολλές νέες προκλήσεις λόγω των γεωπολιτικών αλλαγών, αλλά και τις προσδοκίες των καταναλωτών και τις ανάγκες τους ως τα είδη πολυτελείας. Εκτιμάται, λοιπόν, ότι τα είδη πολυτελείας θα συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος, κυρίως δε, λόγω της βελτίωσης της τεχνολογίας, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα στους καταναλωτές, να βρουν τα καταστήματα πολυτελείας οπουδήποτε στον κόσμο, καταρρίπτοντας τους γεωγραφικούς φραγμούς. Ένα παράδειγμα είναι η Κίνα. Έκθεση της εταιρείας McKinsey& Company δείχνει ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως όσο αφορά τις δαπάνες για την αγορά πολυτελών ειδών, καταγράφοντας ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των δαπανών για την περίοδο 2012-2018, ενώ αναμένεται ότι θα φτάσουν το 65% σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το 2025. Είναι, λοιπόν, λογικό επόμενο, ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας να επηρεάσει και τις εταιρείες πολυτελών ειδών, όπως η Kering (μητρική της Gucci) και η Hermes, που είδαν τον περασμένο μήνα τις μετοχές τους να κλείνουν με πτώση, υπό το βάρος της κλιμάκωσης της εμπορικής έντασης μεταξύ των δύο χωρών.

Στην Κύπρο

Την τάση προς την αγορά πολυτελών ειδών σε παγκόσμιο επίπεδο δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει και η μικρή κυπριακή αγορά, αν και είναι σαφές ότι χρειάζονται ακόμα πολλά βήματα ώστε οργανισμοί και φορείς να αγκαλιάσουν αυτή την ιδιαίτερη αγορά. Από την άλλη, αν και οι πρωταγωνιστές του κλάδου κάνουν λόγο για αύξηση των καταναλωτών που είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν χειροποίητα ή επώνυμου ξένου οίκου ρούχα και αξεσουάρ, δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία που να καταγράφουν την πρόοδο του κλάδου. Κύπριοι σχεδιαστές με τους οποίους επικοινώνησε η «Κ» εκτιμούν ότι ο κύκλος εργασιών τους έχει αυξηθεί έως και 60% τα τελευταία δέκα χρόνια. Επισημαίνουν τη σημαντική ώθηση που δίνουν στον κλάδο των ειδών πολυτελείας, θεσμοί όπως το Must Fashion που διοργανώνεται φέτος για 5η χρονιά και δίνει βήμα σε Κύπριους σχεδιαστές, που στο σύνολό τους ανέρχονται γύρω στους τριάντα παγκύπρια.

Να ενισχυθεί ο κλάδος

Πέντε Κύπριοι σχεδιαστές μόδας μίλησαν στην «Κ» για τα χαρακτηριστικά της ιδιαίτερης αγοράς χειροποίητων ενδυμάτων πολυτελείας και τα βήματα που εκτιμούν ότι χρειάζονται να γίνουν για ενίσχυση του κλάδου στην Κύπρο.

Λουκία Κυριάκου

Υπάρχει περιθώριο να αλλάξουν και να διορθωθούν κάποια πράγματα στην αγορά ειδών πολυτελείας στην Κύπρο. Βλέπουμε ότι δυστυχώς δεν υπάρχει υποστήριξη στους νέους σχεδιαστές. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι να διοργανώνεται για παράδειγμα μια εβδομάδα μόδας, και με ξένες συμμετοχές, ώστε να αναπτυχθούν σχέσεις και με το εξωτερικό. Πιστεύω, όμως, ότι μπορούν να γίνουν ενέργειες ώστε οι Κύπριοι σχεδιαστές να στηρίζονται περισσότερο και ο κλάδος να συνεχίσει να αναβαθμίζεται. Θα πρέπει, επίσης, να αυξηθούν διοργανώσεις όπως το Must Fashion. Ωστόσο, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα ο τζίρος έχει αυξηθεί. Ανταγωνιστές μας είναι οι μεγάλοι ξένοι οίκοι μόδας, αλλά και εμπορικές αλυσίδες τύπου Zara που κρατούν τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα. 

Βανέσα Χατζηιωσήφ

Χρόνο με τον χρόνο υπάρχει μια στροφή στα ρούχα πολυτελείας και τις διαφορετικές στιλιστικές επιλογές. Υπάρχει ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό. Η προώθηση των ενδυμάτων μας γίνεται κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μέσω συμμετοχής σε κάποιο trade show του εξωτερικού. Για την Κύπρο υπάρχει το Must Fashion, το οποίο είναι για εμένα ένα πολύ μεγάλο βήμα, το οποίο βοηθά για να γίνει και το επόμενο. Θεωρώ ότι είναι σημαντικό να έχουμε τέτοιους θεσμούς στην Κύπρο, για να προωθείται η βιομηχανία μόδας. Υπάρχουν σχεδιαστές, αλλά όχι πολλοί θεσμοί που να το ενθαρρύνουν.

Μιχάλης Ασημάκης

Θεωρώ ότι υπάρχει η ζήτηση για ρούχα πολυτελείας, ειδικά μετά την οικονομική κρίση. Από την άλλη είναι απογοητευτικό να μην υπάρχουν στοιχεία να το καταγράφουν αυτό. Πέραν της κυπριακής αγοράς υπάρχουν και Κύπριοι σχεδιαστές που διαπρέπουν στο εξωτερικό. Ο στόχος είναι το εξωτερικό, και συγκεκριμένα η ασιατική αγορά, που είναι η κινητήριος δύναμη της βιομηχανίας. Θεσμοί όπως το Must Fashion ενισχύουν τη βιομηχανία, αφού φέρνει κοντά το κοινό με τους σχεδιαστές και είναι ίσως ο μοναδικός θεσμός που προωθεί ανερχόμενους Κύπριους σχεδιαστές.

Ανδρέας Ζανεττίδης

Δραστηριοποιούμαι στην Κύπρο εδώ και δέκα χρόνια. Η περίοδος της οικονομικής κρίσης δεν ήταν τόσο δύσκολη για τον κλάδο. Φυσικά υπάρχουν καλές και λιγότερο καλές περίοδοι για τον τομέα μας. Για παράδειγμα φέτος οι μήνες από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο δεν ήταν ενθαρρυντικοί, αν και αναμένουμε ότι το καλοκαίρι θα μας αποζημιώσει. Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι από το 2010 ο κύκλος των πελατών και ο κύκλος εργασιών έχει αυξηθεί κατά 60%.

Άννα Χατζηγρηγορίου

Υπάρχει πλέον τάση για πολυτέλεια στα ρούχα και η ζήτηση είναι αυξημένη τα τελευταία δύο χρόνια. Το κοινό είναι διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα χρήματα και έτσι αφού αυξάνεται η ζήτηση, αυξάνεται και η προσφορά των χειροποίητων και πολυτελών ενδυμάτων.

Στα τελευταία 3-4 χρόνια που δραστηριοποιούμαι μπορώ να πω ότι πλέον οκτώ στις δέκα γυναίκες αναζητούν ρούχα πολυτελείας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση