ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προς νέο πακέτο στήριξης για Air France – KLM

Παρίσι και Κομισιόν τείνουν να καταλήξουν εντός των προσεχών ημερών σε συμφωνία για την εκ νέου κεφαλαιοποίηση της εταιρείας

Kathimerini.gr

Σε πολύμηνες συζητήσεις βρίσκονται οι διοικήσεις των Air France – KLΜ με τις κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Ολλανδίας αντιστοίχως, αποσκοπώντας να εξασφαλιστεί ένα νέο πακέτο μέτρων για την οικονομική στήριξη του γαλλοολλανδικού αερομεταφορέα ως ανανέωση του αρχικού, που έλαβε το 2020.

Η πανδημία, η οποία οδήγησε τις κυβερνήσεις σε όλον τον κόσμο να επιβάλουν περιοριστικά μέτρα και να απαγορεύσουν τις διασυνοριακές μετακινήσεις, έπληξε δραματικά τις συναφείς δραστηριότητες από τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές έως τα γραφεία ταξιδίων και τα ξενοδοχεία – εξ ου και πολλές ζήτησαν κρατική βοήθεια. Συγκεκριμένα, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ δήλωσε ότι το Παρίσι και η Κομισιόν τείνουν να καταλήξουν εντός των προσεχών ημερών σε συμφωνία για την εκ νέου κεφαλαιοποίηση της Air France. Επίσης, τόνισε ότι «η διαδικασία ήταν μακρά και δυσχερής, ενώ το νέο πλαίσιο θα είναι δίκαιο και προστατευτικό, προσφέροντας εγγυήσεις για τα συμφέροντα της χώρας και σεβόμενο τον ανταγωνισμό». Υπενθυμίζεται πως οι κυβερνήσεις Γαλλίας και Ολλανδίας ελέγχουν το 28% του ομίλου, στον οποίο το 2020 παρείχαν 10,4 δισ. ευρώ υπό τη μορφή άμεσων δανείων και κρατικών εγγυήσεων.

Ο γαλλοολλανδικός αερομεταφορέας, ο οποίος στα τέλη του 2020 εμφάνιζε καθαρό χρέος της τάξης των 11 δισ. ευρώ, ανέφερε ότι σχεδιάζει να προβεί σε αύξηση κεφαλαίου, κάνοντας και χρήση δανεισμού – πλην της Γαλλίας και η Ολλανδία έχει δεσμευθεί να συνδράμει οικονομικά την Air France – KLM. Χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες, ο Μπρινό Λε Μερ επισήμανε απλώς ότι το νέο πρόγραμμα αρωγής περιλαμβάνει μέτρα για την τήρηση του ανταγωνισμού μεταξύ Air France και λοιπών εταιρειών, αλλά δεν προβλέπει απώλεια θέσεων εργασίας ή μείωση δρομολογίων. Τέλος, σημειώνει το Bloomberg, ότι το Παρίσι επιδιώκει να μετριάσει τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τόνωση του ανταγωνισμού, μεταξύ των οποίων συγκαταλεγόταν και η εκχώρηση δικαιωμάτων προσγείωσης από την αεροπορική εταιρεία στα αεροδρόμια Ορλί των Παρισίων και Σίπχολ του Αμστερνταμ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X