ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Προτίμησε την Airbus η Air France – KLM για την αγορά 50 A350

H Air France – KLM πραγματοποίησε επί επτά μήνες διαπραγματεύσεις με την ευρωπαϊκή εταιρεία και με την Boeing

Kathimerini.gr

Αεροσκάφη της Airbus και όχι της Boeing τελικώς επιλέγει ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας της Air France – KLM, όπως ανακοίνωσε χθες, ώστε να μπορέσει να ανανεώσει τον στόλο ευρείας ατράκτου. Σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπου της, η απόφασή της στηρίχθηκε σε πολυπαραγοντικό συνδυασμό της εμβέλειας των αεροσκαφών, της τιμολόγησής τους, καθώς και της διαθεσιμότητας θέσεων.

Η Air France – KLM ανακοίνωσε την αγορά 50 αεροσκαφών ευρείας ατράκτου A350. Επί ένα διάστημα επτά μηνών η εταιρεία είχε διαπραγματευτεί και με τους δύο κατασκευαστές, ενόσω προσπαθούσε να αντικαταστήσει παλαιότερα μοντέλα στον στόλο των αεροσκαφών μεγάλης εμβέλειας. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της γαλλο-ολλανδικής εταιρείας, Μπεν Σμιθ, ο οποίος, απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους, τόνισε ότι «διαπραγματευόμασταν με αμφότερες τις αεροναυπηγικές μέχρι την τελευταία στιγμή και δεν ήταν τόσο απλό, γιατί στην Air France διαθέτουμε σήμερα και τα A350 και τα 787 της Boeing στον στόλο μας. Οπότε θα μπορούσε η έκβαση να ήταν άλλη».

 

Η εν λόγω παραγγελία απετέλεσε μείζον θέμα στον κλάδο των αερομεταφορών φέτος, διότι αφενός η ευρωπαϊκή Airbus επιδιώκει να δημιουργήσει δυναμική με το πιο προηγμένο τζετ της, ενώ η Boeing εξακολουθεί να εργάζεται για να προσφέρει το μεγαλύτερο μοντέλο της, το 777X, στους πελάτες της. Ωστόσο, η τελευταία δεν έμεινε με εντελώς άδεια χέρια, εφόσον ανακοίνωσε κι εκείνη μια συμφωνία με την καναδέζικη Air Canada για 18 μοντέλα Dreamliner 787-10 σε αντικατάσταση παλαιότερων αεροπλάνων.

Eνα από τα σημαντικά κριτήρια, που εξέτασε η Air France – KLM ήταν η εμβέλεια και, μάλιστα, η πρόκληση της πτήσης γύρω από τον τεράστιο ρωσικό εναέριο χώρο, ο οποίος, όπως διευκρίνισε ο επικεφαλής της, πιθανότατα θα παραμείνει κλειστός για κάποιο χρονικό διάστημα. Και καθώς η ζήτηση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων επανέρχεται, τα δικαιώματα προσγείωσης και απογείωσης αποδεικνύονται ολοένα και πιο περιορισμένα ειδικά για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου. Εν κατακλείδι αναφέρεται ότι η Airbus μπόρεσε να εγγυηθεί παραδόσεις στο χρονοδιάγραμμα, που επιδίωκε η Air France – KLM από το 2026 έως το 2030, οι οποίες ήταν και σαφώς πιο έγκαιρες από εκείνες της Boeing, όπως διευκρίνισε ο κ. Σμιθ.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση