ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
Τελευταία Ενημέρωση: 23:55
Kλασικά και αγαπημένα Jazz, blues, swing, easy listening τραγούδια επιλεγμένα από την «Κ».
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Επιχειρήσεις

Προχωρούν οι διαδικασίες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Η σύνδεση με την Ελλάδα αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους του Υφυπουργείου Ναυτιλίας

Την ετοιμότητά τους να προχωρήσουν στην υλοποίηση του στόχου της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας, εξέφρασαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς και η Βουλή, κατά τη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, η οποία εξέτασε αυτεπάγγελτα την αναγκαιότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κύπρου με την Ελλάδα και κατ΄ επέκταση με την υπόλοιπη Ευρώπη, έπειτα από πρόταση των βουλευτών κ. Νίκου Τορναρίτη και Αννίτας Δημητρίου. Το Υφυπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας βρίσκεται στην τελική ευθεία για να προχωρήσει η μελέτη βιωσιμότητας και κόστους της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ενώ ήδη βρίσκεται σε επαφές με το Υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας.

Η Υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου, σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρία της Επιτροπής είπε πως η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους του Υφυπουργείου. Όπως είπε, κατόπιν της έγκρισης της πρότασης του Υφυπουργείου από το Υπουργικό Συμβούλιο τον Οκτώβριο του 2018, προχωρά στην ετοιμασία των όρων εντολής για μια εμπεριστατωμένη μελέτη, η οποία θα γίνει για να εντοπίσει το χρηματοδοτικό κενό που πιθανότατα θα προκύπτει από αυτή τη δραστηριότητα.

«Πιστεύουμε ότι η θαλάσσια σύνδεση μπορεί να καταστεί βιώσιμη μακροπρόθεσμα με τους κατάλληλους χειρισμούς και υπό τις κατάλληλες συνθήκες, θεωρούμε όμως ότι θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην προετοιμασία της μελέτης αυτής, ούτως ώστε να είναι εμπεριστατωμένη, να καλύπτει όλα τα πιθανά σενάρια, συμπεριλαμβανομένων και δρομολογίων σε άλλους ενδιάμεσους προορισμούς, αλλά και στο κομμάτι της επιδότησης έτσι ώστε η εμπορική πτυχή να μην συμπεριλαμβάνεται στην επιδότηση», είπε.

Διευκρίνισε πως έχουν καταρτιστεί οι όροι εντολής της μελέτης και τώρα το Υφυπουργείο βρίσκεται στο στάδιο της διαβούλευσης με το Υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας αλλά και με διάφορες εταιρείες που έχουν εμπειρία στα συγκεκριμένα ζητήματα. Όπως είπε, οι διαβουλεύσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας ώστε να ολοκληρωθούν οι όροι εντολής της μελέτης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί από την ημέρα υπογραφής των συμβολαίων, εντός 10 εβδομάδων.

Απαντώντας σε ερώτηση, εξήγησε πως μετά την ολοκλήρωση της μελέτης θα αποταθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αίτημα χρηματοδότησης. Στη συνέχεια, με βάση τα δεδομένα, θα αποφασιστεί κατά πόσον χρειάζεται πρόσθετη χρηματοδότηση από το κράτος και κατά πόσο αυτή είναι εφικτή αφού θα πρέπει να τύχει έγκρισης, Στη συνέχεια, θα βγουν σε προσφορά για το δρομολόγιο τις εταιρείες. «Είναι μια διαδικασία που θα πάρει το χρόνο της και το πρώτο πλοίο σίγουρα δεν θα είναι αυτή την τουριστική περίοδο που θα ξεκινήσει, αλλά ευελπιστούμε ότι μέχρι την επόμενη θα προχωρήσουμε», είπε.



Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με το ναύλο, είπε ότι θα γίνουν προσπάθειες, ώστε να έχει συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με το αεροπορικό, σημειώνοντας πως αυτό είναι κάτι που θα δείξει και η μελέτη που θα γίνει.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος στη δική του παρέμβαση ενώπιον της Επιτροπής είπε πως το τουριστικό κομμάτι της διασύνδεσης πρέπει να είναι σε ψηλό ποιοτικά επίπεδο και αυτό για να μπορεί να προσελκύσει ποιοτικό τουρισμό ξένων από την Ελλάδα. Όπως είπε, το Υφυπουργείο Τουρισμού συμφωνεί με τη ακτοπλοϊκή σύνδεση, ωστόσο θα πρέπει να εργαστούν με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας ώστε να δουλέψουν πάνω στο θέμα του τουρισμού.

Ο κ. Περδίος σημείωσε πως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί έτσι ώστε να μην μετατραπεί η Κύπρος σε ένα τόπο, που μεγάλος αριθμός τουριστών επισκέπτεται για λίγες μόνο ώρες, όπως γίνεται σε πολλά και ξακουστά νησιά του Αιγαίου, όπως η Σαντορίνη. Το σημαντικότερο είναι, όπως είπε, να βρούμε τον τρόπο με τον οποίο το λιμάνι της Λεμεσού να μετατραπεί σε κόμβο και σε βάση τουριστών.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Βουλευτής του ΔΗΚΟ Γιώργος Προκοπίου εξέφρασε την ικανοποίηση των μελών της Επιτροπής γιατί ένα πάγιο αίτημα, το οποίο συζήτησαν στο παρελθόν πολλές φορές, παίρνει σάρκα και οστά με την απόφαση του Υπουργικού τον περασμένη Οκτώβριο για υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Ελλάδα.

Αφού αναφέρθηκε στους λόγους της ανάγκης για την σύνδεση, είπε πως κατά τη διάρκεια της συνεδρίας της Επιτροπής, όλοι οι αρμόδιοι φορείς και όλα τα κόμματα συμφώνησαν και έτσι «μπαίνει το νερό στο αυλάκι». Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης σε δέκα εβδομάδες, η Επιτροπή θα συνέλθει εκ νέου να συνεδριάσει για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ και εκ των εισηγητών της πρότασης για την αναγκαιότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κύπρου με την Ελλάδα και κατ'επέκταση με την υπόλοιπη Ευρώπη Νίκος Τορναρίτης δήλωσε πως η Κύπρος ως πλήρες μέλος και το νοτιοανατολικότερο άκρο της ΕΕ, είναι επιτακτική ανάγκη, είναι εθνικός στόχος, να προχωρήσει στη θαλάσσια σύνδεση με την Ελλάδα.


Αναλύοντας τους λόγους, ο κ. Τορναρίτης είπε πως αρχικά είναι θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθώς σύμφωνα με μελέτες, ένα 10% των πολιτών δεν ταξιδεύουν ποτέ με αεροπλάνο. Επίσης, η σύνδεση αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς εμπορευμάτων, οχημάτων, προσώπων, θα συμβάλει στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος από και προς την Κύπρο, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και πολλά άλλα.

Ο κ. Τορναρίτης ανέφερε πως υπάρχουν και 12 χιλιάδες υπογραφές πολιτών για τη δημιουργία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση πως αν δημιουργείτο σήμερα μια δημόσια προκήρυξη θα μαζεύονταν εκατοντάδες χιλιάδες υπογραφές καθώς το αίτημα είναι παλλαϊκό.

Παράλληλα, ο κ. Τορναρίτης τόνισε πως πρέπει να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις, καθώς τα μικρά συμφέροντα δεν μπορούν να ανατρέπουν και να εμποδίζουν μεταρρυθμίσεις που γίνονται και πρέπει να γίνονται για το δημόσιο και το εθνικό συμφέρον.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε πως το κόμμα του εδώ και χρόνια σε διάφορες συναντήσεις με Υπουργούς και αρμόδιους φορείς επαναφέρει συνεχώς την ανάγκη επαναλειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. «Είναι αδιανόητο να εξαρτάται η σύνδεση ενός νησιού, ημικατεχόμενου κράτους, με τον υπόλοιπο κόσμο μόνο με ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες μπορούν ανά πάσα στιγμή να κλείσουν όπως έγινε πρόσφατα, αφού η Κυβέρνηση φρόντισε να κλείσει και τον κρατικό μας αερομεταφορέα», είπε.

Ο κ. Κώστα είπε πως όσες φορές έθεσαν το θέμα στον πρώην Υπουργό Μεταφορών, έπαιρναν την απάντηση ότι απαιτείται επιδότηση από το κράτος για να είναι βιώσιμη η γραμμή, ύψους 5 εκ ευρώ, ποσό το οποίο δεν θεωρείται απαγορευτικό αν η Κυβέρνηση θέλει όντως να επαναλειτουργήσει την ακτοπλοϊκή γραμμή. Κάλεσε τέλος την Κυβέρνηση να πάρει την αναγκαία πολιτική απόφαση και να προχωρήσει άμεσα στην επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής και εξέφρασε ικανοποίηση για το γεγονός ότι η Υφυπουργός Ναυτιλίας πήρε ζεστά το θέμα.

Ο Γιώργος Κάδρος, H.O.G. Cyprus Chapter, χαιρέτισε την απόφαση για να προχωρήσει η σύνδεση έτσι ώστε να σταματήσει η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους, και εξέφρασε την ελπίδα αυτή να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν.

Ο Πρόεδρος της Λέσχης Μοτοσικλετιστών Λευκωσίας Λήδρα Γιώργος Κωνσταντινίδης, είπε πως άκουσαν πως υπάρχει η πολιτική βούληση να προχωρήσει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας. Σημείωσε πως η απουσία σύνδεσης έκανε μεγάλη ζημιά και στο εθνικό θέμα καθώς όλοι οι μοτοσικλετιστές που έρχονταν στην Κύπρο το έκαναν μέσω κατεχομένων και το πρώτο πράγμα που έβλεπαν ήταν το καλωσορίσατε στην «τδβκ».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ