ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στο 1,7 δισ. ευρώ εκτοξεύθηκαν οι ζημίες της Thomas Cook

Ένας τρόπος για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις είναι να πωλήσει μέρος ή το σύνολο της αεροπορικής εταιρείας της.

Kathimerini.gr

Δραστικό πλήγμα επιφέρει η αβεβαιότητα του Brexit, οι υψηλές τιμές καυσίμων και καταλυμάτων, καθώς και ο ανταγωνισμός στα έσοδα του ιστορικού ομίλου ταξιδίων Thomas Cook, ο οποίος εμφανίζει προ φόρων ζημίες της τάξεως του 1,5 δισ. λιρών (1,7 δισ. ευρώ) το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού του έτους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι πέρυσι το ίδιο διάστημα η Thomas Cook είχε εμφανίσει προ φόρων ζημίες 303 εκατ. λιρών (346 εκατ. ευρώ). Σήμερα, προειδοποιεί ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει και οι Βρετανοί, εξαιτίας της ρευστής κατάστασης γύρω από την έξοδο της χώρας τους από την Ε.Ε., καθυστερούν τον σχεδιασμό των διακοπών τους. Το σκηνικό αυτό δεν το βελτίωσε η απόφαση να μετακινηθεί η καταληκτική ημερομηνία εξόδου από τον Μάρτιο του 2019 στον Οκτώβριο του 2019.

Η Thomas Cook στράφηκε στις πιστώτριες τράπεζές της ζητώντας έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 300 εκατ. στερλινών (343 εκατ. ευρώ). Μέχρι σήμερα έχει διατεθεί στο κοινό μόλις το 57% των ταξιδιωτικών του πακέτων, ενώ οι κρατήσεις συνολικά είναι 12% χαμηλότερες από ό,τι το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Απώλειες

Με αυτά κατά νουν, η εταιρεία προβλέπει πως τα έσοδα και του δευτέρου εξαμήνου δεν θα μείνουν απρόσβλητα, διότι προσφέρει πακέτα με έκπτωση ώστε να αναθερμανθεί η ζήτηση και, παράλληλα, οι τιμές καυσίμων και ξενοδοχείων αυξάνονται. Ενας τρόπος για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που βλέπει μπροστά της η Thomaς Cook είναι να πωλήσει μέρος ή το σύνολο της αεροπορικής εταιρείας.

Τον Φεβρουάριο ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προχωρήσει στην εκποίηση, ώστε να μπορέσει να καλύψει μέρος του χρέους της. Σχετικές προσφορές έχουν υποβληθεί, και αυτή τη στιγμή η διοίκηση τις εξετάζει. Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ταξιδίων Πέτερ Φανκχόιζερ, η πώληση της κερδοφόρου αεροπορικής εταιρείας είναι ένας καλός τρόπος να περιοριστεί το χρέος της. «Είμαστε πολύ υπερήφανοι για τον αερομεταφορέα μας, εξ ου και τον χρησιμοποιούμε ως εργαλείο», τόνισε ο κ. Φανκχόιζερ.

Επιπροσθέτως, πρόκειται να γίνει εξοικονόμηση δαπανών εντός του δευτέρου τριμήνου, ώστε να αντισταθμιστούν οι δύσκολες συνθήκες προώθησης προϊόντων και τα ακριβότερα καύσιμα. Τον Μάρτιο, σημειωτέον, η Thomas Cook είχε ανακοινώσει ότι θα κλείσει 21 ταξιδιωτικά γραφεία της και θα περικόψει περισσότερες από 300 θέσεις εργασίας.

Ερωτηθείς ο Πέτερ Φανκχόιζερ για το μέλλον των υπόλοιπων ταξιδιωτικών γραφείων της Thomas Cook, απάντησε πως δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, δεδομένου ότι η εταιρεία ακολουθεί τις μεταβολές και τις τάσεις του καταναλωτικού κοινού. «Οσο περισσότερο οι καταναλωτές στρέφονται στις ψηφιακές αγορές και στην οργάνωση των διακοπών τους μέσω Διαδικτύου, τόσο περισσότερα γραφεία θα κλείνουμε», προσέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

«Το 2018 σηματοδοτήθηκε από τον παρατεταμένο καύσωνα στη Βρετανία, ο οποίος απέτρεψε τους Βρετανούς να ψάξουν για ήλιο σε άλλες περιοχές, καθώς και τις υψηλότερες τιμές στις Καναρίους Νήσους, οι οποίες εμπόδισαν ειδικά τους τουρίστες των σκανδιναβικών χωρών να αναζητήσουν καλύτερες θερμοκρασίες μέσα στον χειμώνα».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X