ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στροφή στο digital κάνει η διαφήμιση

Αυξάνουν την επιρροή τους στην διαφήμιση οι influencer, πρωταγωνιστούν οι διαφημίσεις σε Instagram και Facebook

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Κερδίζουν έδαφος οι Influencer, μειώθηκε το μερίδιο του native content, δυναμική η διαφήμιση στα social media, σημαντικές μετρήσεις τα engagements και τα reach και εν γένει αύξηση της επένδυσης στην digital διαφήμιση (14% σε σχέση με 2019). Τα πιο πάνω ανέδειξε η έρευνα για το μερίδιο της ψηφιακής διαφήμισης που διενήργησε η εταιρεία Pulse market Research για λογαριασμό του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου.

Η ψηφιακή διαφήμιση για το 2019 εκτιμήθηκε στο 12% και στο 14% στο σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης του 2020. Καταδεικνύεται έτσι σε πρώτη ματιά, ότι τα ποσά που δαπανώνται σε ψηφιακή διαφήμιση έχουν σημαντικά περιθώρια αύξησης, από την στιγμή που τα έξοδα διαφήμισης για μία στις δύο εταιρείες φτάνει μέχρι τις 200 χιλιάδες ευρώ, σχεδόν το 30% κυμαίνεται μεταξύ 200- 500 χιλιάδων ευρώ, το 7% από μισό μέχρι ένα εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο 14% δαπανά για την διαφήμισή του 1 εκατ. και πάνω. Επισημαίνεται ότι στην έρευνα ενδεχομένως να απουσιάζουν διαφημιζόμενοι οι οποίοι διαφημίζονται αποκλειστικά ή σε μεγαλύτερο βαθμό σε ψηφιακά κανάλια διαφήμισης. Διαπιστώνεται επίσης ότι όσο πιο μικρή η συνολική διαφημιστική δραστηριότητα της εταιρείας, τόσο περισσότερο αυξάνεται η δαπάνη για την ψηφιακή διαφήμιση. Μάλιστα για κάθε εκατό διαφημιστικές εκστρατείες των εταιρειών, οι 62 περιέχουν και ψηφιακά μέσα ενώ οι 30 είναι μόνο μέσω ψηφιακών μέσων και μόλις έξι στις δέκα δεν περιλαμβάνουν ψηφιακά μέσα στις διαφημίσεις τους. Συνεπάγεται λοιπόν ότι περισσότερες από εννέα στις δέκα διαφημιστικές εκστρατείες περιλαμβάνουν και τα ψηφιακά μέσα. Το 90% δηλώνει ότι η digital διαφήμιση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της προώθησης των διαφημιστικών εκστρατειών της εταιρείας τους.

Τα social media

Οι εκστρατείες διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (video ads, boosted posts, stories, messages κοκ) χρησιμοποιήθηκαν από εννέα στις δέκα εταιρείες, και καταγράφεται μια μικρή πτώση σε σχέση με το 2019. Σημαντική αύξηση καταγράφεται στα video campaigns (το βίντεο που παρουσιάζεται πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά από ένα on line video stream ή ένα άρθρο) και στα search campaigns (π.χ. στο Google) από 51% στο 61%. Τώρα σε ό,τι αφορά το influencer marketing, δηλαδή η χρήση ατόμων με διαδικτυακή επιρροή για σκοπούς προώθησης προϊόντων, καταγράφει επίσης αύξηση αφού ανέβηκε από 34% το 2019 και σε 42% το 2020. Πώς όμως κατανέμεται η δαπάνη της ψηφιακής διαφήμισης; Σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων, τα 100 ευρώ διαφημιστικής δαπάνης κατανέμονται ως εξής. Ποσοστό 71% στα media, 22% σε παραγωγές και γραφεία και 5% σε influencer marketing. Πρόκειται για μια κατηγορία η οποία παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια και κατάφερε να συγκεντρώσει μεγάλο διαφημιστικό ενδιαφέρον σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σημειώνεται ενδεικτικά ότι το 2016, οι δαπάνες σε influencers δεν υπήρχαν στις επιλογές των εταιρειών. Το 2019 το ποσοστό ήταν στο 4% και κατέγραψε μικρή αύξηση μέσα στο 2020. Την τάση προς τα social media καταδεικνύει το γεγονός ότι το 98% των εταιρειών έχει λογαριασμό και διαφημιστική παρουσία στο Facebook και περίπου το 90% στο Instagram. Μάλιστα η διαφημιστική παρουσία στο Instagram φαίνεται να διπλασιάστηκε από το 2016 στο 2020 (από το 42% στο 90%) και το μέσο έγινε η δεύτερη πλατφόρμα για διαφήμιση από την κατηγορία των social media. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα social media, σημαντική μείωση παρουσιάζει το Twitter ενώ αύξηση καταγράφει το Linkedin που κατατάσσεται στην 4η θέση με έξι στις δέκα εταιρείες να διατηρούν λογαριασμό και 42% διαφημιστική παρουσία.

Reach και Impressions

Όσον αφορά τα μέσα μέτρησης της αποτελεσματικότητας της επένδυσης στην ψηφιακή διαφήμιση και συγκεκριμένα τις εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρώτο στις απαντήσεις των εταιρειών με ποσοστό 81% ήταν το engagement και το reach, ακολουθεί το Impressions με 60%,τα page likes με 59% και τα clicks με 53%. Στην περίπτωση των influencer marketing campaigns, αυτό που καταγράφεται είναι το post reach (75%) και στην περίπτωση του native υλικού, αυτό που χρησιμοποιείται από την εταιρεία είναι το article page views. Διαφημίσεις πέραν του 1ος εκατ. Η έρευνα έδωσε ένα στίγμα για τα πλάνα των εταιρειών για την διαφήμιση εν μέσω πανδημίας, ένας κλάδος ο οποίος έχει δεχτεί κραδασμούς από το 2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η συνολική δαπάνη της διαφήμισης για το 2020 ήταν ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με το 2019. Το 22% των εταιρειών ανέφερε ότι το 2019 ξόδεψε πέραν του μισού εκατ. ευρώ σε συνολική διαφημιστική δραστηριότητα, ενώ το 2020 ο δείκτης ήταν στο 20%. Περίπου το 50% των εταιρειών δηλώνει δαπάνες μέχρι 200 χιλιάδες ευρώ, 27% δηλώνει δαπάνες μέχρι μισό εκατ. και το υπόλοιπο 7% μεταξύ του μισού εκατ. και του ενός εκατ. ευρώ και ποσοστό 14%, εταιρείες ξόδεψαν διαφημιστικά πέραν του ενός εκατ. ευρώ. Καταγράφεται επίσης ότι οι εταιρείες με συνολική δαπάνη σε διαφήμιση μέχρι 400.000 ευρώ έχουν μερίδιο δαπάνης ψηφιακής διαφήμισης 34%, εταιρείες με συνολική διαφημιστική δαπάνη 400 χιλιάδων – 500 χιλιάδων ευρώ παρουσιάζουν μερίδιο δαπάνης digital διαφήμισης 17%, εταιρείες με συνολική δαπάνη σε διαφήμιση περισσότερα από 500 χιλιάδων ευρώ παρουσιάζουν μερίδιο δαπάνης digital διαφήμισης 7%.

Οι εταιρείες

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 59 εταιρείες από τον χώρο του Trade Distribution, τουFinance/Insurance & Professional Services, όλες οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, εταιρείες υπηρεσιών, και του Retail. Το 65% του δείγματος αφορούσε εταιρείες με προσωπικό πέραν των 100 ατόμων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 3ο τρίμηνο του 2020 από τον Ιούλιο - Νοέμβριο. Στην έρευνα δεν συμπεριλήφθηκαν οι μικρότεροι παίκτες οι οποίοι μπορεί να δραστηριοποιούνται διαφορετικά στον χώρο της διαφήμισης, είτε από μόνοι τους είτε μέσω ανεξάρτητων freelancers είτε στο εξωτερικό με την διαφημιστική τους δραστηριότητα να ξεκινά από την Κύπρο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X