ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Συμφωνία «μαμούθ» Airbus - Κίνας για 300 αεροσκάφη αξίας 30 δισ.

Αφορά 290 αεροσκάφη τύπου Α320 και 10 Α350

Kathimerini.gr

REUTERS, BLOOMBERG

Νέα πνοή στα φτερά και προωθητική δύναμη στη μετοχή της Airbus έδωσε χθες η Κίνα, παραγγέλλοντας 300 αεροσκάφη αξίας 35 δισ. δολαρίων, ποσό αντίστοιχο περίπου των 30 δισ. ευρώ. Ετσι, λιγότερο από ενάμιση μήνα μετά την επώδυνη απόφαση να διακόψει την παραγωγή του εμβληματικού σούπερ τζάμπο Α380, η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική βιομηχανία κατάγει νίκη επί της ανταγωνίστριάς της, της αμερικανικής Boeing. Η μετοχή της, που έχει σημειώσει άνοδο συνολικά 40% από τις αρχές του έτους, πήρε νέα ώθηση χθες το μεσημέρι, καταγράφοντας κέρδη 2,7%.

Η παραγγελία από την Κίνα αφορά 290 αεροσκάφη τύπου Α320 και 10 Α350 και είναι αξίας σχεδόν διπλάσιας από εκείνη που είχε κλείσει πέρυσι ο Γάλλος πρόεδρος στο πλαίσιο επίσκεψής του στο Πεκίνο. Η επιτυχία έρχεται σε μια στιγμή που έχει καθηλωθεί στη γη το μοντέλο 737 Max της Boeing, το πλησιέστερο και άμεσα ανταγωνιστικό του Α320 της Airbus, επειδή έχουν προηγηθεί τα δύο θανατηφόρα δυτυχήματα. Η αμερικανική αεροδιαστημική βιομηχανία έχει, άλλωστε, να αντιμετωπίσει τις συνέπειες του σινοαμερικανικού εμπορικού πολέμου που έχει οδηγήσει σε ραγδαία μείωση των πωλήσεών της στον ασιατικό οικονομικό γίγαντα. Και την ίδια στιγμή η Airbus ενισχύει τη θέση της καθώς προσφέρεται να επεκτείνει τη μονάδα παραγωγής της στην κινεζική πόλη Τιαντζίν.

Το «παιχνίδι»

Οι συγκεκριμένες επιτυχίες της Airbus προσλαμβάνουν ειδικό βάρος καθώς η Κίνα αποτελεί πλέον τη σημαντικότερη αγορά αεροπλοΐας στον κόσμο επειδή η διαρκώς διευρυνόμενη μεσαία τάξη της ταξιδεύει όλο και συχνότερα. Εως τώρα η Κίνα κατέβαλλε προσπάθεια να τηρήσει ισορροπίες ανάμεσα στους δύο αεροναυπηγικούς κολοσσούς της Δύσης. Μιλώντας στο Bloomberg, ο Ρομπ Στάλαρντ της Vertical Researchs Partners, ερμήνευσε την απόφαση του Πεκίνου να δώσει μια τόσο μεγάλη παραγγελία στην Airbus ως μήνυμα προς τους Αμερικανούς ότι «πρέπει να παίζετε σωστά το παιχνίδι αν θέλετε να σας ανταποδίδουμε».

Από πλευράς της Airbus, ο Γκιγιόμ Φορί, που αναλαμβάνει την επόμενη εβδομάδα διευθύνων σύμβουλος, τόνισε χθες πως η κατασκευή των Α320 της παραγγελίας θα γίνει τόσο στην Τιαντζίν όσο και στην Ευρώπη. Χαρακτήρισε, άλλωστε, την παραγγελία «σημάδι της εμπιστοσύνης της Κίνας», δήλωση που επανέλαβε και ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν. Η παραγγελία αποτελεί, άλλωστε, τον καλύτερο οιωνό για τον Φορί που θα αντικαταστήσει τον απερχόμενο Τομ Εντερς.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Airbus, η Κίνα θα χρειαστεί περίπου 7.400 νέα αεροσκάφη, επιβατικά και μεταφορών φορτίου, μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες. Αυτό σημαίνει πως θα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 20% του συνόλου της παγκόσμιας ζήτησης. Αναλυτές του ομίλου Citigroup, που σημειωτέον συνιστά στους επενδυτές να αγοράσουν τη μετοχή της Airbus, επισημαίνουν πως η Κίνα απορροφά περίπου το 20% με 25% της ετήσιας παραγωγής της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής βιομηχανίας.

Προβλέπουν, έτσι, πως η Airbus θα επιταχύνει την παραγωγή της φτάνοντας στα 70 αεροσκάφη ανά μήνα. Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις της με την Boeing, η Κίνα έχει ήδη ανακοινώσει ότι σκοπεύει να αφαιρέσει το επίμαχο μοντέλο 737 Max από τον κατάλογο των αμερικανικών προϊόντων που επρόκειτο να αγοράσει στο πλαίσιο μιας εμπορικής συμφωνίας με την Ουάσιγκτον.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση