ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα 340 δισ. δολάρια έφθασαν τα χρέη των αεροπορικών εταιρειών

Kathimerini.gr

Αυξήθηκαν κατά 23% το 2020 λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας

Μεγάλο χρέος έχουν συσσωρεύσει οι αεροπορικές εταιρείες, καθώς η πανδημία ανάγκασε εκατομμύρια επιβάτες ανά τον κόσμο να ακυρώσουν ή να αναβάλουν τα ταξίδια τους, επιφέροντας σημαντικό πλήγμα στον κλάδο των αερομεταφορών. Στο σύνολό της η αεροπορική βιομηχανία είδε το χρέος να γιγαντώνεται κατά 23% από το 2020 και να διαμορφώνεται στα 340 δισ. δολάρια, ενώ μέχρι στιγμής οι αεροπορικές εταιρείες παντού στον κόσμο έχουν πουλήσει 63 δισ. δολ. σε ομόλογα και δάνεια. Οπως σχολιάζει το Bloomberg σε σχετικό δημοσίευμα, είναι σαφές πως η αεροπορική βιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει κάποια εμπόδια, καθώς ακόμη επιβάλλονται ορισμένοι περιορισμοί στα σύνορα, ενώ οι καλοκαιρινές εξορμήσεις στην Αμερική και την Ευρώπη ολοκληρώνονται. Ηδη η easyJet αλλά και η Japan Airlines γνωστοποίησαν νωρίτερα μέσα στον μήνα τα σχέδια αύξησης κεφαλαίου προκειμένου να αντεπεξέλθουν στο περιβάλλον που έχει δημιουργήσει η πανδημία. «Η ταχύτητα μετάδοσης της μετάλλαξης “Δέλτα” μπορεί να εξαναγκάσει τις χώρες να επιβάλουν σκληρότερα περιοριστικά μέτρα στους ταξιδιώτες» επεσήμανε στο Bloomberg η Σουζάνα Στρίτερ, επικεφαλής αναλύτρια επενδύσεων και αγορών στη Hargreaves Lansdown.

Υπενθυμίζεται ότι μετά το ξέσπασμα της πανδημίας αρκετές αεροπορικές εταιρείες απευθύνθηκαν στην αγορά ομολόγων. Ο μεγάλος όγκος πωλήσεων ομολόγων καταδεικνύει ότι οι επενδυτές είναι ακόμη έτοιμοι και πρόθυμοι να διοχετεύσουν αρκετά κεφάλαια στη συγκεκριμένη βιομηχανία. Ενδεικτικά, η easyJet συγκέντρωσε 400 εκατ. δολ. νέου χρέους, καθώς και 1,7 δισ. δολ. σε μετοχές. Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα αποτελέσει στήριγμα για την εταιρεία προκειμένου να αντεπεξέλθει στον δύσκολο χειμώνα, αλλά και να ανακάμψει στον κλάδο των ταξιδιών αναψυχής. Από την πλευρά της η Japan Airlines εξασφάλισε κεφάλαια ύψους 2,7 δισ. δολ. μέσω ομολόγων και δανείων, με αρκετά από αυτά να προορίζονται για την αναβάθμιση του στόλου της εταιρείας. Tην ίδια στιγμή, η αυστραλιανή Qantas Airways ανακοίνωσε τα σχέδιά της για πώληση ομολόγου. Αξίζει να σημειωθεί πως η πώληση ομολόγων και η ανάκαμψη της αγοράς στην Ε.Ε. αναμένεται να οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων αυτή την εβδομάδα από Ευρωπαίους αγοραστές.

Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται ήδη σε φάση ανασυγκρότησης στην προσπάθειά τους να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στην εποχή μετά την πανδημία. Αυτό το μήνυμα εξέπεμψε και η πρόσφατη πρόταση εξαγοράς της easyJet από τη Wizz. Oι αερομεταφορείς κοιτάζουν πέρα από την πανδημία προετοιμάζοντας ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, επεσήμανε ο Ρος Χάρβεϊ –αναλυτής στην Davy Research– στους Financial Times, σημειώνοντας πως οι εταιρείες προετοιμάζουν το έδαφος για την εποχή μετά την πανδημία. Οπως αναφέρει το ρεπορταζ, ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz, Ζόζεφ Βαραντί, αλλά και ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, εμφανίζονται περισσότερο αισιόδοξοι, επιθυμώντας να αναδειχθούν σε πιθανούς νικητές την περίοδο που θα ακολουθήσει μετά την πανδημία. Για τον κ. Βαραντί, ο οποίος ίδρυσε πριν από περίπου 20 χρόνια τον αερομεταφορέα Wizz, μετατρέποντάς τον από νεοφυή εταιρεία σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, η πανδημική κρίση αποτελεί ευκαιρία ενίσχυσης των δραστηριοτήτων της.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ