ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τα νέα δεδομένα για την μαρίνα Αγίας Νάπας

Εκτός του αρχικού προγραμματισμού το έργο λόγω κορωνοϊού, ολοκληρώνεται τελικά αρχές του 2023

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Αλλαγές πλάνου σε μεγάλα έργα ανάπτυξης έχει φέρει αναπόφευκτα η πανδημία. Έτσι πλέον έργα τα οποία περιμέναμε να δούμε εντός του τρέχοντος έτους, παίρνουν παράταση μηνών ή και ετών. Ένα από αυτά, η μαρίνα Αγίας Νάπας. Ένα μεγαλόπνοο έργο για την περιοχή της ελεύθερης Αμμοχώστου, ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο επρόκειτο να ολοκληρωθεί τόσο εμπορικά όσο και οικιστικά μέχρι το 2021. Πλέον το χρονοδιάγραμμα μεταφέρεται για τέλη του 2022, ακόμα και αρχές του 2023.

Τότε αναμένεται να είναι έτοιμο το οικιστικό τμήμα του έργου, το οποίο αποτελείται από δύο πύργους 220 διαμερισμάτων. Νωρίτερα θα αρχίσουν να παραδίνονται οι επαύλεις. Με διαφορετικούς ρυθμούς προχωρά και η προώθηση των δύο πύργων στις αγορές. Σύμφωνα με τον Διευθύνων Σύμβουλο του M.M. Makronisos Marina Ltd Σταύρο Καραμοντάνη, ήδη έχει πουληθεί το 90% του ανατολικού πύργου, ενώ σε κατάσταση αναμονής βρίσκεται ο δυτικός. Όπως σημειώνει, με την επανεκκίνηση των πτήσεων θα ξεκινήσει και η προώθηση του δυτικού, καθώς η προσωπική επαφή είναι σημαντική για να προχωρήσουν σε αγορά ακινήτου οι εν δυνάμει αγοραστές.

Εστιατόρια και καταστήματα το 2021

Το επόμενο βήμα για το έργο είναι η εμπορική ζώνη και οι χώροι εστίασης οι οποίοι επίσης έμειναν πίσω λόγω κορωνοϊού. Το συγκεκριμένο κομμάτι του έργου επρόκειτο να είναι έτοιμο να δεχτεί τους πρώτους επισκέπτες από την 1η Ιουλίου. Ωστόσο λόγω της κατάστασης, το νέο χρονοδιάγραμμα είναι η άνοιξη του 2021. Σε εξέλιξη είναι οι συζητήσεις με εταιρείες στον χώρο της εστίασης και των εμπορικών καταστημάτων για δραστηριοποίηση στον χώρο της μαρίνας οι οποίες επίσης έμειναν στον πάγο λόγω της πανδημίας. Με κάποιους έκλεισαν οι συμφωνίες, με άλλους δεν προχώρησαν λόγω της αστάθειας και της αβεβαιότητας που δημιούργησε ο κορωνοϊός αναφέρει σχετικά ο κ. Καραμοντάνης. Το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει τους επόμενους μήνες, Μέχρι στιγμής πάντως έχει κλείσει συμφωνία με το γαλλικό Michelin star εστιατόριο L’ atelier το οποίο θα λειτουργήσει και ως μπουλανζερί στη μαρίνα.

Από τον Γενάρη τα προβλήματα

Ο κ. Καραμοντάνης εξήγησε ότι η καθυστέρηση στο έργο δεν είναι απλά οι δύο μήνες της καραντίνας στην Κύπρο. Καταρχήν τα εργοτάξια παρέμειναν κλειστά μέχρι την επαναλειτουργία των αεροδρομίων καθώς οι εργολάβοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε ήταν όλη αυτή την περίοδο στην Ελλάδα. Οι εργασίες λοιπόν επανήρχισαν μόλις τις τελευταίες μέρες. Τα προβλήματα όμως άρχισαν πολύ νωρίτερα, και αφορούσαν τις πρώτες ύλες για την κατασκευή του έργου, αφού η Κίνα άρχισε να αντιμετωπίζει τον εφιάλτη του κορωνοϊού από τον Γενάρη, ενώ ακολούθησαν χώρες της Ευρώπης όπως Ιταλία και Γερμανία, από τις οποίες γίνονται εισαγωγές πρώτων υλών. Τα εργοστάσια παραγωγής αυτών των χωρών είχαν κλείσει, κι αυτό αναπόφευκτα είχε επιπτώσεις σε όσες χώρες συνεργάζονται μαζί τους, εξήγησε.

Το λιμενικό κομμάτι

Το θετικό στην όλη εικόνα είναι ότι άνοιξε και εμπορικά από την 1η Ιουνίου το λιμενικό κομμάτι του έργου, και αυτή την στιγμή φιλοξενούνται στην μαρίνα γύρω στα 25 σκάφη από γειτονικές μαρίνες και ένα σκάφος από τη μακρινή Καραϊβική. Ως γνωστό η μαρίνα, λειτουργεί ως σημείο εισόδου στην Δημοκρατία, οπότε γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι και τηρούνται τα πρωτόκολλα και για τον κορωνοϊό. Συνολικά υπάρχουν διαθέσιμες 600 θέσεις ελλιμενισμού με βάθος από 4,5 έως και 6 μέτρα και μπορούν να φιλοξενηθούν σκάφη μήκους έως και 65 μέτρων. Υπενθυμίζεται ότι το κομμάτι των λιμενικών έργων της μαρίνας είχε παραδοθεί κανονικά στο κράτος βάσει της σύμβασης από τον περασμένο Ιανουάριο.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X