ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το Metropolis Mall δίνει νέα πνοή στο λιανικό της Λάρνακας

Επίσημη πρεμιέρα αύριο για το Metropolis Mall, ο στόχος για 4,5 εκατ. επισκέπτες και οι προοπτικές της αγοράς

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Αύριο Πέμπτη, θα υποδεχτεί τελικά τους πρώτους του πελάτες το Metropolis Mall στην Λάρνακα. Της τελικής ημερομηνίας προηγήθηκαν πολλές άλλες, αρχής γενομένης από τον Νοέμβριο του 2020, οι οποίες τελικά αναθεωρήθηκαν. Οι σχεδιασμοί ανατράπηκαν ένεκα πανδημίας, όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής του Μall Δημήτρης Θωμά, σε συνέντευξη στην «Κ», λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα. Εκφράζει επίσης την εκτίμηση ότι οι αντικειμενικές δυσκολίες που η πανδημία προκάλεσε στον τομέα του λιανικού, δεν θα ανακόψουν την επιτυχή λειτουργία του εμπορικού κέντρου. Πάντως, το ενδιαφέρον επιχειρήσεων για να δραστηριοποιηθούν στο Μall της Λάρνακας συνεχίζεται και αναμένονται νέες συνεργασίες και μετά το άνοιγμά του. Στους στόχους της διεύθυνσης τα 4,5 εκατ. επισκέπτες σε ετήσια βάση με σταδιακή αύξηση στην συνέχεια.

- Την Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου, είναι τελικά η επίσημη πρώτη του Metropolis Mall, μετά από πολλές αναβολές. Ποιοι ήταν οι λόγοι της καθυστέρησης;

- Ναι, επιτέλους η μέρα των εγκαινίων μας έφτασε. Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι, με ποικίλες προκλήσεις, κυρίως λόγω της πανδημίας του Covid-19 και των περιοριστικών μέτρων, την επίδρασή τους στον κατασκευαστικό τομέα και την πορεία των εργασιών και κατ’ επέκταση στην ολοκλήρωση των καταστημάτων των tenants. Ωςαποτέλεσμα των πιο πάνω, αποφασίσαμε να αναβάλουμε το άνοιγμά μας.

-Πρόκειται για soft opening του εμπορικού κέντρου ή θα είναι έτοιμα όλα τα καταστήματα κατά την αυριανή πρεμιέρα;

- Παρά το γεγονός ότι υπήρχε αναβολή στην ημερομηνία του επίσημου ανοίγματος, υπάρχουν ακόμα αριθμός καταστημάτων που δεν θα είναι έτοιμα στις 16 Σεπτεμβρίου και θα ανοίξουν αργότερα.

- Μπορείτε να μας δώσετε το προφίλ των καταστημάτων; Τι άλλες υπηρεσίες βρίσκουμε εντός του Mall;

- Το Metropolis Mall αποτελείται από 135 καταστήματα και ο συνολικός χώρος λιανικής πώλησης ανέρχεται στα 30 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Σε αυτό το χώρο περιλαμβάνεται ένα τελικό μίγμα ενοικιαστών, αποτελούμενο από το ΑΛΦΑΜΕΓΑ, το Public (το μεγαλύτερο στην Κύπρο, με χώρο λιανικής 2.800 τ.μ.) καταστήματα αθλητικών ειδών, ειδών ένδυσης και υπόδησης, παιδικά είδη καθώς και ένα μεγάλο τμήμα εστίασης με τέσσερα εστιατόρια και τρεις καφετέριες. Ένας από τους βασικούς παράγοντες διαφοροποίησης του Metropolis Mall είναι οι μεγάλοι εξωτερικοί παιδότοποι, οι οποίοι περιλαμβάνουν πράσινο, σιντριβάνια, δέντρα και εξοπλισμό παιχνιδιού.

Νέα brands και μετά το άνοιγμα

-Επιλέγετε να ανοίξετε σε μια περίοδο με σημαντικές προκλήσεις για το λιανικό εμπόριο και την οικονομία γενικότερα. Πώς διασφαλίζεται η επιτυχία του εμπορικού κέντρου;

-Είναι πράγματι μια ενδιαφέρουσα και προκλητική περίοδος για το άνοιγμα του Metropolis Mall, με τα μέτρα και τους περιορισμούς του COVID, αλλά αισθανόμαστε βέβαιοι ότι θα είναι μεγάλη επιτυχία, καθώς διασφαλίσαμε ότι πληρούνται οι βασικές αρχές ανάπτυξης του εμπορικού κέντρου. Συγκεκριμένα, κεντρική τοποθεσία, εξαιρετική προσβασιμότητα, σχεδιασμός ενιαίου επιπέδου, άφθονος χώρος στάθμευσης, ποικιλία καταστημάτων και ενοικιαστών και κάποια στοιχεία που εξυπηρετούν το life style οικογενειών.

- Έχουν ήδη ανακοινωθεί τα Brands. Υπάρχει ωστόσο ενδεχόμενο να δούμε περισσότερες προσθήκες στα brands του mall από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του;

-Ναι, σίγουρα, καθώς έχουμε ακόμα μερικά καταστήματα διαθέσιμα, με τα οποία συζητάμε με μια σειρά από brands, κάποια από τα οποία δεν εκπροσωπούνται ακόμη στην Κύπρο.

Οι στόχοι

- Πρόκειται για σημαντική επένδυση πολλών εκατομμυρίων στην επαρχία Λάρνακας. Τι σημαίνει αυτό επί της ουσίας για την τοπική κοινωνία;

-Πιστεύω ότι το Metropolis Mall είναι εξαιρετικά ωφέλιμο για την Λάρνακα, ενώ είναι ήδη εμφανής η αυξημένη αξία των ακινήτων στην περιοχή του εμπορικού κέντρου. Το Metropolis Mall θα προσελκύσει σημαντικές λιανικές δαπάνες στη Λάρνακα από περιοχές όπως η Αμμόχωστος και η Λευκωσία, και θα αποτρέψει επίσης την εκροή λιανικών δαπανών που διοχετεύονταν μέχρι τώρα στη Λευκωσία ή τη Λεμεσό. Το εμπορικό κέντρο είναι καταλύτης για μελλοντικές επενδύσεις στη Λάρνακα και έχει δημιουργήσει επίσης περίπου 1.000 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας.

- Είναι το μέγεθος της αγοράς της Λάρνακας αρκετό για να εγγυηθεί την βιωσιμότητα ενός Μall;

- Η ομορφιά και το μυστικό πίσω από την επιτυχία του Metropolis Mall είναι η ιδανική τοποθεσία, όπως επίσης και η πολύ καλή προσβασιμότητα των οχημάτων για τους πελάτες όλων των περιοχών, από όποια κατεύθυνση και να έρχονται, αφού υπάρχουν τρεις νέοι κυκλικοί κόμβοι και ένας νέος δημόσιος δρόμος τον οποίο δημιουργήσαμε. Ως εκ τούτου, το Metropolis Mall δεν θα εξυπηρετεί μόνο την πόλη της Λάρνακας αλλά επίσης και τα χωριά μεταξύ Λάρνακας και Λευκωσίας, όπως επίσης και τις περιοχές της ελεύθερης Αμμοχώστου- Παραλίμνι, Πρωταρά και Αγία Νάπα. Εκτιμάται επίσης ότι λόγω της εγγύτητας του με το αεροδρόμιο Λάρνακας θα προσελκύει και αριθμό τουριστών.

- Σε ποιο κοινό απευθύνεται το εμπορικό κέντρο;

-Το προφίλ των επισκεπτών στους οποίους απευθύνεται το Μall δεν περιορίζεται σε ένα συγκεκριμένο. Λόγω της τοποθεσίας του εμπορικού κέντρου, τους διάφορους ενοικιαστές και του σχεδιασμού του, μπορούμε να πούμε ότι απευθυνόμαστε σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών, από οικογένειες μέχρι φοιτητές και τουρίστες.

- Ποιος ο στόχος όσον αφορά την επισκεψιμότητα του Mall;

-Εκτιμούμε ότι οι επισκέπτες του εμπορικού κέντρου θα φτάνουν περίπου τα 4,5 εκατ. τον χρόνο σε πρώτη φάση και ακολούθως αναμένουμε αύξηση στα πέντε εκατομμύρια, λόγω της εκτιμώμενης αύξησης της αγοράς της Λάρνακας.

Επένδυση 85 εκατ.

Από το 2016 άρχισαν οι σκέψεις για την δημιουργία εμπορικού κέντρου στην Λάρνακα και τελικά οι διαδικασίες έγκρισης προχώρησαν το 2017. Το Metropolis Mall βρίσκεται σε τεμάχιο γης της Μητρόπολης Λάρνακας και γειτνιάζει με το στρατόπεδο ΚΕΝ Λάρνακας και το στάδιο ΓΣΖ. Το κόστος κατασκευής του έργου σε συνδυασμό με τις αλλαγές στο οδικό δίκτυο τις οποίες ανέλαβε η ιδιοκτήτρια εταιρεία Acsion, ανέρχεται γύρω στα 85 εκατ. ευρώ. Το εμπορικό κέντρο περιλαμβάνει 135 καταστήματα και 1450 χώρους στάθμευσης. Το εμβαδόν του εμπορικού κέντρου ανέρχεται στα 68 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα ενώ συνολικά ο χώρος λιανικής πώλησης ανέρχεται στα 30 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση