ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Χαμηλές οι ταχύτητες για την ηλεκτροκίνηση

Μόλις στο 1,8% το μερίδιο αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για Ιανουάριο- Φεβρουάριο του 2019

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων μελετά το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, στο πλαίσιο του οποίου συνδυάζεται και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τον διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, το σχέδιο προνοεί την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου και την αγορά ηλεκτρικού ή την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου και την αγορά μικρού κανονικού με χαμηλές εκπομπές ρύπων. «Είναι μια σκέψη την οποία αρχίσαμε να προωθούμε και έχει πολύ δρόμο ακόμα. Καθώς θα πρέπει να προηγηθεί η έγκριση προϋπολογισμού», επισήμανε ο κ. Κολέττας. Σύμφωνα με μια πρώτη εκτίμηση το σχέδιο αναμένεται να έχει προϋπολογισμό 3 εκατ., ευρώ, ποσό το οποίο αναμένεται οριστικοποιηθεί μετά την συζήτηση με τα εμπλεκόμενα υπουργεία και την κατάθεση του στο Υπουργικό. Σε κάθε περίπτωση, δεν αναμένεται να προχωρήσει πριν το 2020.

Πάντως ενώ η ηλεκτροκίνηση έχει ήδη κερδίσει σημαντικά ποσοστά στο εξωτερικό, συνεπεία των μέτρων που λαμβάνονται αλλά και των κινήτρων που δίνονται προς αυτή την κατεύθυνση, στην Κύπρο τα βήματα για την ηλεκτροκίνηση είναι μάλλον νηπιακά, κάτι που καταδεικνύεται άλλωστε και από τον βαθμό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στην κυπριακή αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας για τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2019, από τις 7463 εγγραφές οχημάτων, μόλις τα 40 αφορούσαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα (38 καινούργια και δύο μεταχειρισμένα) και 258 υβριδικά (136 καινούργια και τα 122 μεταχειρισμένα). Και σε αυτή την περίπτωση η Κύπρος ακολουθεί με ρυθμούς χελώνας την νέα τάση με το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων να ανέρχεται στο 1,8 % του στόλου των αυτοκίνητων συνεπεία και των ελάχιστων κινήτρων από την Κυβέρνηση.

Ως τέτοια καταγράφονται ο μηδενικός φόρος κατανάλωσης και τελών κυκλοφορίας, αλλά και η δωρεάν στάθμευση. Εντός των επόμενων εβδομάδων θα πρέπει να αναμένεται ότι θα υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις για σχέδιο επιδότησης εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος με τη μέθοδο του συμψηφισμού μετρήσεων (Net Metering), και την τοποθέτηση μετρητή για την οικιακή φόρτιση υβριδικού ή ηλεκτρικού οχήματος. Αν και δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι παράμετροι του σχεδίου, στις εισηγήσεις οι οποίες εξετάζονται είναι όπως το ποσό χορηγίας να ανέρχεται στα 500 ευρώ ανά κιλοβάτ με μέγιστο ποσό τις 2 χιλιάδες ευρώ ανά αίτηση. Πρόκειται για σχέδιο με προϋπολογισμό στο μισό εκατομμύριο ευρώ. Θα μπορούσε ίσως να θεωρηθεί ως ένα πρώτο αν και έμμεσο κίνητρο για την αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων καθώς θα διευκολύνει την δυνατότητα φόρτισης του οχήματος στο σπίτι. Από την πλευρά του ιδιωτικού τομέα και δη των πρατηρίων τουλάχιστον μέσα στο 2019-2020 δεν περιλαμβάνουν στα πλάνα τους την δημιουργία υποδομών και σημείων φόρτισης αυτοκινήτων στα πρατήρια τους, ενώ εκτιμάται πως θα χρειαστεί να παρέλθει τουλάχιστον μια πενταετία για κάτι τέτοιο.

Τα άλλα μέτρα της Κυβέρνησης

«Συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Ενέργειας ώστε να προχωρήσουμε με κίνητρα για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα» ήταν η δήλωση της Υπουργού Μεταφορών Βασιλικής Αναστασιάδου στην «Κ», η οποία σημείωσε την πρόθεση της Κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα στο κεφάλαιο «ηλεκτροκίνηση». Σημείωσε ωστόσο ότι δεν υπάρχει κατάληξη στον τελικό σχεδιασμό και το περιεχόμενο του σχεδίου καθώς θεωρείται βέβαιο πως θα πρέπει να προηγηθεί συντονισμός και με το Υπουργείο Οικονομικών. Στο μεταξύ το υπουργείο μεταφορών αναμένεται ότι θα προχωρήσει εντός των επόμενων μηνών σε τοποθέτηση διπλών σταθμών φόρτισης σε δέκα σημεία στην Κύπρο.

Από την πλευρά του Υπουργείου Μεταφορών επισημαίνει η Υπουργός, προωθείται το ηλεκτρικό όχημα στα πλαίσια των νέων συμβάσεων για τα λεωφορεία που θα ξεκινήσουν τον Ιούλιο του 2020.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση