ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ζημίες 187,1 εκατ. στο 9μηνο για την Aegean λόγω πανδημίας

Το γ΄ τρίμηνο οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 49% και η επιβατική κίνηση κατά 62%

Kathimerini.gr

Το πλήγμα που προκάλεσε η πανδημία στις αερομεταφορές και στον τουρισμό, κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, φανερώνει τα οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα της Aegean για το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, όπως και συνολικά για το εννεάμηνο. Συγκεκριμένα, παρά τη μερική άρση των περιορισμών ανά την Ευρώπη από τις αρχές Ιουλίου και μετά και τη σταδιακή επαναφορά πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού, η ζήτηση λόγω της πανδημίας ήταν αδύναμη, ενώ και η έλλειψη συντονισμού στα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα δυσχέρανε την προσπάθεια.

Με τα δεδομένα αυτά, κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς η Aegean πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%. Υποχώρηση κατέγραψε και η μέση πληρότητα πτήσεων που διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7%, με την αεροπορική να μεταφέρει, ακόμη και με εν ισχύι περιοριστικά μέτρα, σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες κατά το τρίτο τρίμηνο σε 78 προορισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Ωστόσο, με τους περιορισμούς να επιστρέφουν, ιδίως μετά τα τέλη Αυγούστου, ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς διαμορφώθηκε σε 155,1 εκατ. ευρώ από 512,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ καταγράφηκαν ζημίες μετά από φόρους ύψους 28,3 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 90,2 εκατ. ευρώ το 2019.

Σε επίπεδο εννεαμήνου, ο κύκλος εργασιών υποχώρησε σε 342,5 εκατ. ευρώ έναντι 1,031 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες. Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους 187,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 77,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 433,3 εκατ. ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων (τραπεζικός δανεισμός και ομολογιακό δάνειο) διαμορφώθηκαν σε 290 εκατ. ευρώ, έχοντας αυξηθεί κατά 150 εκατ. ευρώ στο τέλος Οκτωβρίου με την άντληση επιπρόσθετου δανεισμού με την εγγύηση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας.

«Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους επανεκκινήσαμε το δίκτυό μας και στο εξωτερικό, όπου αυτό ήταν εφικτό, τηρώντας πάντα τα αυξημένα μέτρα προστασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Είμαστε περήφανοι που η προσπάθειά μας αναγνωρίστηκε και μέσω της διεθνούς αξιολόγησης της Skytrax, με την εταιρεία να λαμβάνει διάκριση 4 αστέρων (4-Star COVID-19 Airline Safety Rating). Καταφέραμε να μεταφέρουμε σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες και να περιορίσουμε τις ζημίες της περιόδου στο ένα τρίτο εκείνων του προηγούμενου (δευτέρου) τριμήνου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά τη χειμερινή περίοδο του 2020-2021, λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας σε Ελλάδα και Ευρώπη, η δραστηριότητα θα είναι σε επίπεδα χαμηλότερα του 20% συγκριτικά με τo 2019. Ωστόσο, η Aegean εκτιμά ότι η αφετηρία διανομής εμβολίων κατά του πρώτους μήνες του 2021 και η καθιέρωση κοινών ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων θα δημιουργήσουν τις συνθήκες για μια σταδιακή μερική ανάκαμψη το 2021.

«Η αφετηρία διανομής εμβολίων κατά τους πρώτους μήνες του 2021 και η καθιέρωση κοινών ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων προσβλέπουμε να δημιουργήσουν τις συνθήκες για μια σταδιακή μερική ανάκαμψη το 2021», προσθέτει ο κ. Γερογιάννης. Σημειώνεται ότι η αεροπορική στις 21 Νοεμβρίου παρέλαβε το έβδομο αεροπλάνο neo της οικογένειας Airbus Α320neo (και το δεύτερο A321neo) από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση