ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ιπτάμενα ταξί: Το επόμενο βήμα στις μεταφορές ή ένα όνειρο που αργεί ακόμη;

Όλες οι λεπτομέρειες

Money Review

Το επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ιπτάμενα ταξί χρόνο με τον χρόνο ακολουθεί αυξητικούς ρυθμούς, καθώς θεωρείται το μέλλον στις μετακινήσεις, αλλά και στην τεχνολογία της κινητικότητας.

Όπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, οι επενδυτές έχουν τοποθετήσει συνολικά 7 δισ. δολάρια σε startups που αναπτύσσουν ιπτάμενα οχήματα, με τη συνηθέστερη οδό να είναι μέσω των Εταιρειών Εξαγοράς Ειδικού Σκοπού (SPACs), εταιρείες που είναι ήδη εισηγμένες στο χρηματιστήριο και συγχωνεύονται με μια startup, προκειμένου η δεύτερη να κάνει το επόμενο βήμα και να κατασθεί δημόσια επιχείρηση.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της McKinsey, τα οποία επικαλείται το δημοσίευμα, ενώ αναπτύσσεται μια ευρεία γκάμα οχημάτων (από οχήματα για μεταφορά εμπορευμάτων έως drones), το 75% των επενδυτικών κεφαλαίων κατευθύνθηκε στις startups που αναπτύσσουν τα οχήματα κάθετης προσγείωσης και απογείωσης (eVTOL), τα οποία θα λειτουργήσουν ως ταξί.

Τελευταία μεγάλη επένδυση στον εν λόγω κλάδο, ο οποίος σημειωτέον ακόμη βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο μην έχοντας εξασφαλίσει καμία εταιρεία επίσημη άδεια (τα ζητήματα ασφαλείας είναι πάρα πολλά), είναι αυτή της περασμένης εβδομάδας, με τη Boeing να επενδύει επιπλέον 450 εκατ. δολάρια, στη startup, Wisk, μια κοινοπραξία που αναπτύσσει ιπτάμενα ταξί, στην οποία συμμετέχει και η Kitty Hawk -η εταιρεία ιπτάμενων οχημάτων που ιδρύθηκε από τον συνιδρυτή της Google, Λάρι Πέιτζ.

Στον ίδιο παρονομαστή με τη Boeing και άλλες μεγάλες αεροναυπηγικές εταιρείες, όπως οι Airbus και Embraer, οι οποίες όπως είναι φυσικό θέλουν να εισχωρήσουν σε μια αγορά που είναι πολύ κοντά στις δικές τους δραστηριότητες, η αξία της οποίας αναμένεται να φθάσει στο 1,5 τρισ. δολάρια έως το 2040, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Morgan Stanley.

Παρά τη μεγάλη επενδυτική κινητικότητα και τις υψηλές προσδοκίες, η εμφάνιση των eVTOLs δεν αναμένεται να έρθει σύντομα, καθώς καλά καλά δεν έχει ορισθεί ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την εν λόγω κατηγορία οχημάτων.

Όπως επισημαίνει ο Γκάρι Γκύσιν, διευθύνων σύμβουλος στη Wisk, «αυτή είναι μια ολοκαίνουργια αγορά, μια ολοκαίνουργια τεχνολογία, όμως κανείς δεν έχει πιστοποιηθεί ακόμη. Τα πράγματα θα αλλάξουν. Λίγοι θα είναι εκείνοι που θα παραμείνουν ζωντανοί σε αυτό το ταξίδι, της παραγωγής ενός οχήματος που θα είναι ασφαλές».

Πρέπει να σημειωθεί, ότι τα eVTOLs πρέπει να εξασφαλίσουν άδειες για να πραγματοποιούν πτήσεις, πέραν των εγκρίσεων για τη διακίνηση επιβατών ως μέσα συγκοινωνίας.

Γεγονός είναι, ότι επί του παρόντος, έχει ατονήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών καθώς οι μετοχές των startups που έχουν εισέλθει στο χρηματιστήριο υποχωρούν κατά μέσο όρο κατά 50%.

Αυτή η αναστροφή του κλίματος, η οποία καταγράφεται από το 2021, ήταν και ο λόγος για να αναθεωρήσει τα σχέδιά της για είσοδο στο χρηματιστήριο, η γερμανική Volocopter και να μεταθέσει τον χρονοδιάγραμμα της συγχώνευσής της με SPAC.

Από τη μεριά τους, εκείνοι που είναι μέσα στα πράγματα, οι ιδρυτές και οι ισχυροί άνδρες των startups, διατηρούν την αισιοδοξία τους.

Όπως αναφέρει ο Μαρκ Λορ, ο οποίος θεωρείται από τους ειδήμονες στην εν λόγω αγορά, καθώς μετά την πώληση της δικής του εταιρείας, Jet.com στη Walmart αντί του ποσού των 3 δισ. δολαρίων, στη συνέχεια προχώρησε σε εκ νέου επένδυση στην Archer, δεν κρίνει ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο θα αποτελέσει εμπόδιο, από τη στιγμή που επί της ουσίας τα eVTOLs είναι ηλεκτρικά ελικόπτερα.

«Υπάρχουν είδη κανόνες για το πώς πρέπει να πετάνε τα ελικόπτερα από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο. Από μια σκοπιά θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα eVTOLs ως έναν εκδημοκρατισμο των ελικοπτέρων για τον πολύ κόσμο, όμως πιο ασφαλή, πιο φτηνά, περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον και με λιγότερο θόρυβο.

moneyreview.gr με πληροφορίες από FT

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση