ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δεσμεύτηκε η Κομισιόν για καθαρότερα καύσιμα στην Ναυτιλία

Απαραίτητη η σύμπνοια με τις πολιτικές του ΔΝΟ λένε οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες

Του Ανδρέα Καραμήτα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόσφατα δημοσίευσε τον στρατηγικό σχεδιασμό που έχει να κάνει με την πράσινη μετάβαση. Ουσιαστικά, η επιτροπή έθεσε χρονοδιάγραμμα μέχρι το 2040 ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την κλιματική ουδετερότητα εώς το 2050. Με ανακοίνωση της η Ευρωπαϊκή ένωση πλοιοκτητών (ESCA), χαιρετίζει τις προσπάθειες της Ε.Ε αλλά και την ισχυρή δέσμευση της επιτροπής για να ξεπεραστούν οι σκόπελοι στην εφαρμογή χαμηλών και μηδενικών εκπομπών καυσίμων στην ναυτιλία. Επιπρόσθετα, η ECSA επικροτεί  την βούληση της Ε.Ε για να έχει η ναυτιλία πρόσβαση σε καθαρά καύσιμα με στόχο την ακόμη περεταίρω μείωση των εκπομπών.

Η Δέσμευση της Κομισιόν

Είναι εις γνώση της Κομισιόν πως τα κόστη των καθαρών καυσίμων είναι πολύ αυξημένα και αποτελούν βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου. Ωστόσο, η επιτροπή δεσμεύτηκε να λάβει κανονιστικά μέτρα τα οποία θα ασφαλίσουν την πρόσβαση της βιομηχανίας σε καθαρά καύσιμα αλλά και την προτροπή παραγωγής τους. Ο γενικός γραμματέας της ECSA, κ. Σωτήρης Ράπτης δήλωσε πως  “Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τόσο ισχυρή δέσμευση να δίνεται προτεραιότητα στη ναυτιλία για την πρόσβαση σε χαμηλών και μηδενικών εκπομπών καύσιμα όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα και τα ηλεκτρικά καύσιμα. Το οικονομικό  χάσμα είναι τεράστιο, καθώς το κόστος των βιώσιμων καυσίμων μπορεί να είναι τέσσερις φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος στη ναυτιλία. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Επιτροπή για να μεταφέρουμε αυτήν τη δέσμευση σε άμεση δράση, και να αξιοποιήσουμε τα έσοδα από το σύστημα εμπορίας εκπομπών» Επομένως, η ECSA, υποστηρίζει την προσπάθεια της Κομισιόν για τον διαχωρισμό της ευρωπαϊκής οικονομίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ακόμη, η ECSA, αναγνωρίζει την προσπάθεια που γίνεται για ευθυγράμμιση των πράσινων πολιτικών της Ε.Ε με αυτές του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ) όπως συμφωνήθηκαν τον προηγούμενο Ιούλιο.

Σε μείωση των εκπομπών κατά 80% στοχεύει ο ΔΝΟ

Ουσιαστικά ο ΔΝΟ και βάσει των στόχων που έθεσε η ένωση, προσβλέπει με την στρατηγική του, μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050 με στόχο την 70% μείωση μέχρι το 2040 ενώ προσπάθεια θα γίνεται το ποσοστό να φτάσει και στο 80%.  “Μετά την ιστορική συμφωνία του περασμένου Ιουλίου, αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα υποστήριξης προς το ΔΝΟ για την ανάπτυξη των μέτρων που απαιτούνται για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050. Αποτελεί επίσης ένα σημαντικό βήμα προόδου για να εξασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία λειτουργεί σε ένα περιβάλλον ισότιμου ανταγωνισμού”, πρόσθεσε ο κ. Ράπτης

Η Χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού στόλου από τις τράπεζες

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές τονίζουν επίσης  την ανάγκη που υπάρχει να γίνει η Ευρώπη πιο ελκυστική για επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα. Τα τελευταία 15 χρόνια σημειώνουν, η χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών πλοίων έχει συνεχιζόμενη μείωση οπότε οι ναυτιλιακές στρέφονται σε άλλους τρόπου χρηματοδότησης. Άποψη των ευρωπαίων πλοιοκτητών είναι,  πως η φιλελευθεροποίηση των ιδιωτικών επενδύσεων μέσω των κεφαλαιαγορών  είναι ένα πολύ καλό βήμα προόδου. Παρόλα αυτά, είναι κρίσιμο να συνδυαστεί με ένα τραπεζικό χρηματοδοτικό πλαίσιο κατάλληλο για τις εταιρίες και ιδιαίτερα πολύ βοηθητικό για  τις μικρομεσαίες ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

 

 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Καραμήτα

Ναυτιλία: Τελευταία Ενημέρωση