ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ναυτιλία σε θύελλα: Η αστάθεια εκτοξεύει τη ζήτηση για ασφάλεια

Εφιάλτης για την βιομηχανία η πειρατεία, οι πόλεμοι και γεωπολιτικές εντάσεις

Του Ανδρέα Καραμήτα

Η αστάθεια σε διάφορες περιοχές του κόσμου πυροδοτεί ανησυχίες για την ασφάλεια στη ναυτιλιακή βιομηχανία, οδηγώντας σε άνοδο της ζήτησης για εξειδικευμένες υπηρεσίες θαλάσσιας ασφάλειας. Πλοία και πληρώματα αντιμετωπίζουν πλέον ένα εύρος απειλών, από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, έως τις εξελίξεις στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας και την έξαρση της πειρατείας στα ανοιχτά της Σομαλίας.

Η πρόσφατη κατάσχεση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Aries από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν στο στενό του Ορμούζ λειτούργησε ως επιπρόσθετη καμπάνα κινδύνου για την ασφάλεια στην περιοχή.

Σύμφωνα με τον Jakob Larsen, επικεφαλής ασφάλειας και ασφάλειας της Bimco, της διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών, η ναυτιλιακή βιομηχανία ανησυχεί έντονα για το ενδεχόμενο μίας μεγάλης κλίμακας σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή.

Αυτές οι ανησυχίες οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία, ιδιαίτερα στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν.

Η EOS Risk, κορυφαία εταιρεία θαλάσσιας ασφάλειας στο Ηνωμένο Βασίλειο, επιβεβαιώνει την άνοδο της ζήτησης για τις υπηρεσίες της. Ο Ντέιβιντ Τζόνσον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σχολιάζει πως η "έκρηξη της ανασφάλειας" έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των δραστηριοτήτων τους.

Αυτή η αναζωογόνηση έρχεται σε αντίθεση με την ύφεση που βίωσε ο κλάδος την τελευταία δεκαετία, μετά την υποχώρηση των επιθέσεων Σομαλών πειρατών.

Η νέα εποχή της θαλάσσιας ασφάλειας

Ωστόσο, οι σημερινές απειλές απαιτούν διαφορετικές λύσεις από τους ένοπλους φρουρούς. Ο Jon Gahagan, πρόεδρος της Sedna Global, εταιρείας συμβούλων ναυτιλιακών κινδύνων, τονίζει πως οι ιδιωτικές εταιρείες θαλάσσιας ασφάλειας οφείλουν να εξελιχθούν, υιοθετώντας ολοκληρωμένες στρατηγικές που αντιμετωπίζουν το ευρύ φάσμα των σύγχρονων κινδύνων.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η EOS Risk έχει εστιάσει σε εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες, αξιολογώντας τους κινδύνους για κάθε πλοίο και προτείνοντας αντίστοιχα μέτρα προστασίας.

Παρόμοια προσέγγιση υιοθετεί και η Sedna Global, η οποία αξιοποιεί προηγμένη τεχνολογία για την παρακολούθηση της θέσης των πλοίων και την πρόβλεψη πιθανών απειλών.

Η στροφή προς εξειδικευμένες υπηρεσίες ασφάλειας αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη πολυπλοκότητα του γεωπολιτικού περιβάλλοντος, με τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναζητούν ολοκληρωμένες λύσεις για την προστασία των πληρωμάτων, των πλοίων και των πολύτιμων φορτίων τους.

Η αστάθεια χτυπά την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα

Η αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες ασφάλειας έχει αντίκτυπο σε διάφορες πτυχές της ναυτιλιακής αγοράς. Οι τιμές για υπηρεσίες όπως ένοπλοι φρουροί και συμβουλευτική ασφάλειας έχουν αυξηθεί αισθητά.  Πλοία τροποποιούν τις διαδρομές τους για να αποφύγουν επικίνδυνες περιοχές, αυξάνοντας τον χρόνο παράδοσης και το κόστος μεταφοράς. Οι ασφαλιστικές εταιρείες αναθεωρούν τα ασφάλιστρα και τους όρους κάλυψης, λαμβάνοντας υπόψη τα αυξημένα ρίσκα. Οι αυστηρότεροι έλεγχοι ασφαλείας και η γραφειοκρατία στα λιμάνια οδηγούν σε καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Η άνοδος των γεωπολιτικών εντάσεων και η πειρατεία θέτουν νέες προκλήσεις για την ασφάλεια στη ναυτιλία. Η βιομηχανία οφείλει να προσαρμοστεί, υιοθετώντας ολοκληρωμένες λύσεις ασφάλειας και επενδύοντας σε τεχνολογία και εξειδικευμένο προσωπικό. Η συνεργασία μεταξύ κυβερνήσεων, ναυτιλιακών εταιρειών και παρόχων ασφάλειας είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων κινδύνων και την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Καραμήτα

Ναυτιλία: Τελευταία Ενημέρωση