ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αλλάζει ταυτότητα και συστήνεται ξανά η Λευκωσία

Τι σημαίνει το λογότυπο με την μπλε πύλη, και γιατί η Λευκωσία είναι η πιο φωτεινή πόλη της Ευρώπης

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Το γεγονός ότι η Λευκωσία έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι δεδομένο το οποίο αποδεικνύεται από τους 30 χιλιάδες φοιτητές που φοιτούν είτε στο πανεπιστήμιο Κύπρου, είτε σε κάποιο από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια της πρωτεύουσας.

Μάλιστα ένας στους τρεις φοιτητές έχει ξένη υπηκοότητα, κάτι που καταδεικνύει την δυναμική που αναπτύσσει γενικότερα η Κύπρος στον εκπαιδευτικό κόσμο πρωτίστως της περιοχής της ανατολικής Μεσογείου, και στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς. Αυτό το χαρακτηριστικό λοιπόν δεν θα μπορούσε παρά να πρωταγωνιστήσει στο νέο branding της πρωτεύουσας. Εξάλλου και η επιλογή του σλόγκαν «Η πιο φωτεινή πόλη της Ευρώπης», μπορεί να αποδοθεί και στο γεγονός ότι η Λευκωσία, είναι μια μεγάλη πανεπιστημιούπολη, ανέφερε μεταξύ άλλων ο αντιπρόεδρος μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Λευκωσίας κ. Ανδρέας Κίτσιος.

Ο κ. Κίτσιος επιμελήθηκε της προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια από την εταιρεία τουριστικής ανάπτυξης και προβολής Λευκωσίας σε συνεργασία με την ομάδα μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Στόχος τους, να συστήσουν ξανά την πρωτεύουσα στους κατοίκους και τους επισκέπτες της και να καταστήσουν την πρωτεύουσα ελκυστική για επενδύσεις, ιδανική επιλογή για φοίτηση, κατοικία, και τουρισμό. 

Σάββας Περδίος: Ας παραδειγματιστούν και οι άλλες πόλεις

Η ιδέα για τη δημιουργία branding της Λευκωσίας δεν γεννήθηκε χθες, αλλά ήταν μια προσπάθεια χρόνων, με στόχο να ενισχύσει στο μυαλό του επισκέπτη τις εμπειρίες που θα ζήσει στην Λευκωσία.

«Οι πύλες είναι ένας συμβολισμός για τα θεμέλια των τριών βασικών σταδίων μιας εμπειρίας. Το πριν, την διάρκεια μιας εμπειρίας και το μετά. Μια πύλη καλωσορίζει τον επισκέπτη, και ακολούθως εμπειρίες και εξερευνήσεις και στο τέλος κλείνει αφήνει μνήμες και θύμησες μιας ζωής» ανέφερε ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος. Ανέφερε ότι η ταυτότητα της Λευκωσίας αποτυπώνει αυτό που έχει οραματιστεί το Υφυπουργείο για την πρωτεύουσα και κάλεσε και τις υπόλοιπες πόλεις να πειραματιστούν, ώστε να συμπληρωθεί το branding όλης της χώρας.

Η μπλε πύλη

Για το λογότυπο επιλέγηκαν οι πύλες, που παραπέμπει στο σημείο κατατεθέν της πιο γνωστής Πύλης Αμμοχώστου. Από την άλλη οι παλιές πόρτες της Λευκωσίας είναι μοναδικές και περίτεχνες. Η πόρτα ως σύμβολο, παραπέμπει στην φιλοξενία, είναι μέσο ανακάλυψης, υπόσχεται κάτι συναρπαστικό, και συμβολίζει τις ευκαιρίες που έρχονται. Όπως αναφέρθηκε, το συγκεκριμένο λογότυπο διαθέτει οπτική ισορροπία έτσι ώστε να μπορεί να διαβαστεί είτε ως το ελληνικό Λ της Λευκωσίας, είτε ως το αγγλικό N για το αγγλικό, Nicosia.

«Η πιο φωτεινή πόλης της Ευρώπης»

Το συγκεκριμένο σλόγκαν «Η πιο φωτεινή πόλης της Ευρώπης» επιδέχεται διάφορων ερμηνειών ανέφερε ο κ. Κίτσιος. Ότι η πόλη είναι κυριολεκτικά φωτεινή, ότι είναι έξυπνη, ότι έχει ζωντάνια, είναι γεμάτη χρώματα, έχει φωτεινό μέλλον. Αυτό συνδυάζεται και με την επιλογή του μπλε χρώματος στο λογότυπο, χρώμα το οποίο όπως αναφέρθηκε είναι παραδοσιακά συνδεδεμένο με την καινοτομία και την εξυπνάδα.
Το marketing plan του νέου brand εισηγείται την παραγωγή και πώληση σουβενίρ με το νέο λογότυπο στην πλατεία Ελευθερίας, την δημιουργία εφαρμογής για τα μνημεία στην Λευκωσία και τρόπους επικοινωνίας της νέας ταυτότητας στα social media των επισκεπτών της πόλης.

Γιατί ξεχωρίζει η Λευκωσία

Η Νέα Υόρκη είναι η πόλη που δεν κοιμάται ποτέ, το Παρίσι είναι η πόλη του φωτός, και το Nashville, η πόλη της μουσικής. Στην περίπτωση της, η Λευκωσία ξεχωρίζει για εννέα λόγους.

Μεταξύ αυτών και το ότι πρόκειται για την 1η ευρωπαϊκή πόλη ανάμεσα σε άλλες παρομοίου μεγέθους σε ανθρώπινο κεφάλαιο και επίπεδο ζωής, σύμφωνα με έρευνα των Financial Times το 2016. Είναι η 32η πλουσιότερη πόλη στον κόσμου, ενώ είναι η πρωτεύουσα της ασφαλέστερης χώρας στον κόσμο για νέους ηλικίας 18- 24 χρόνων. Είναι η πρωτεύουσα του 5ου καλύτερου προορισμού για μετανάστευση στον κόσμο. Έχει ιστορία και πολιτισμό και αυτό σε συνδυασμό ότι με 300 μέρες ηλιοφάνειας τον χρόνο, είναι πρώτη σε ηλιοφάνεια σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Που απευθύνεται

Η νέα ταυτότητα της Λευκωσίας έχει στόχο να προσελκύσει πρωτίστως περισσότερους σε επισκέπτες και φοιτητές, διεθνές κοινό, και επενδυτές, ενώ απευθύνεται σε εκπατριστές, και σε Κύπριους. Για τους κατοίκους Κύπρου δε, αναμένεται ότι θα παρουσιαστεί σύντομα άλλο σλόγκαν.

Το επόμενο βήμα

Μετά την παρουσίαση της νέας ταυτότητας της Λευκωσίας το ζητούμενο είναι πλέον, να περάσει από την θεωρία στην πράξη. «Για την υλοποίηση χρειαζόμαστε τόσο την ιδιωτική όσο και την κυβερνητική υποστήριξη ώστε η Λευκωσία να μπορέσει να κάνει τη διαφορά» τόνισε η πρόεδρος της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λευκωσίας, Έλενα Τάνου. Σε αυτή την προσπάθεια θα πρέπει να συμμετέχουν διαφημιστικές εταιρείες και εταιρείες μάρκετινγκ, λογισμικού, τεχνολογίας, μέσα μαζικής ενημέρωσης, εταιρείες παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού και μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί.

Από την άλλη, πέραν του branding της πόλης, ακόμη πιο σημαντικές είναι οι υποδομές. Η βελτίωση του οδικού δικτύου για αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους και φυσικά η αύξηση και αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών, ώστε και οι ξένοι φοιτητές να μπορούν να διακινηθούν εύκολα στην πόλη είναι επιβεβλημένη. Είναι σαφές, ότι η απουσία αυτών των στοιχείων, θα μπορούσε να αποτελέσει ανάχωμα στην όποια προσπάθεια ανάπτυξης και πραγματικής αναβάθμισης της εικόνας της πόλης.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση