ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Διαφημίσεις και στις ΗΠΑ για διακοπές στην Κύπρο

Αρχίζει ψηφιακή καμπάνια σε Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Βοστώνη και Φιλαδέλφεια το υφυπουργείο Τουρισμού – Ποιοι οι στόχοι

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής ψηφιακή καμπάνια η οποία θα προβάλλει την Κύπρο ως προορισμό διακοπών. Συγκεκριμένα, το προωθητικό υλικό θα τρέξει διαδικτυακά στις περιοχές της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ και πιο συγκεκριμένα σε Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Βοστώνη και Φιλαδέλφεια. Απώτερος στόχος είναι να καλλιεργηθεί η αναγνωριστιμότητα στην αγορά των ΗΠΑ της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού. Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Τουρισμού Κώστας Κουμής στην πρόσφατη δημοσιογραφική διάσκεψη για τις προοπτικές του τουρισμού, η επικοινωνιακή στρατηγική για όλους τους προορισμούς, 30 συνολικά, θα περιλαμβάνει φιλμάκια και πολυθεματικό φωτογραφικό υλικό επικεντρωμένο στην αποτύπωση των χαρακτηριστικών της Κύπρου, με ιδιαίτερη έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού. Πρόκειται για τομείς στους οποίους φαίνεται να βρίσκουν ανταπόκριση και στους Αμερικανούς επισκέπτες. Από πλευράς υφυπουργείου εκτιμάται ότι με δεδομένο ότι ο αριθμός τουριστών από Αμερική που φτάνουν στην Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο αυξάνεται κάθε χρόνο, αποτελεί καλή αφορμή για να μπουν καλύτερες βάσεις και ένα πιο συγκεκριμένο πλάνο για την αμερικανική αγορά. Αρχή θα γίνει με την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, και με το ψηφιακό μάρκετινγκ. Συνολικά το ποσό που αφορά την ψηφιακή καμπάνια για το σύνολο των τουριστικών αγορών, ανέρχεται σε περίπου 4 εκατ. ευρώ.

Οι επιδόσεις της καμπάνιας

Μια ένδειξη για το κατά πόσο μια τέτοια καμπάνια θα είναι αποτελεσματική, δίνουν τα στοιχεία του 2023. Ο αριθμός των Impression το προηγούμενο έτος ανήλθαν σε 2,5 δισ., και ο αριθμός των αναζητήσεων σε 80 εκατ., που σε σχέση με το 2019 και το 2022 είναι αυξημένες κατά 55% και 29% αντίστοιχα και ξεπερνούν τον μέσο όρο του ποσοστού αύξησης των παγκόσμιων τουριστικών αναζητήσεων κατά 42% και 17%, αντίστοιχα. Σημειώνεται επίσης και η κατάταξη της Κύπρου στην 6η θέση παγκοσμίως σε αύξηση στις τουριστικές αναζητήσεις το 2023, από την ιστοσελίδα Conde Nast Traveler. Στην καμπάνια του 2024, προστίθενται πλάνα δράσης με συμμετοχή της Κύπρου σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό, φιλοξενία δημοσιογράφων, bloggers και Influencers.

Η στόχευση γίνεται σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, λαμβάνοντας υπόψη τους διαθέσιμους πόρους του υφυπουργείου Τουρισμού.

Να μπει μια βάση

Σχολιάζοντας σχετικά ο υφυπουργός, ανέφερε ότι η προσπάθεια για τη συγκεκριμένη αγορά είναι από την μια να αυξηθεί σταδιακά ο αριθμός των Αμερικανών στην Κύπρο και την ίδια στιγμή να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα ζήτησης προς την Κύπρο, με στόχο σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο, η ζήτηση που θα δημιουργηθεί, να μπορεί να υποστηρίξει αεροπορική σύνδεση με την αγορά. Ο κ. Κουμής παρέθεσε και συγκεκριμένα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, μια αεροπορική εταιρεία προκειμένου να βάλει πτήση για Κύπρο είναι απαραίτητο να υπάρχει μια καθημερινή ζήτηση της τάξης των 500 προσώπων. Αυτή τη στιγμή η ζήτηση που παρουσιάζει η Κύπρος στην αγορά των ΗΠΑ είναι γύρω στα 80 πρόσωπα. Πρόκειται σαφώς για πολύ χαμηλούς αριθμούς οι οποίοι δεν δικαιολογούν την αεροπορική σύνδεση των δύο χωρών. «Έχουν γίνει κρούσεις, και οι απαντήσεις ήταν ξεκάθαρες στη βάση των αριθμών. Άρα αν θέλουμε να αποκτήσουμε αεροπορική σύνδεση πρέπει να προετοιμάσουμε το έδαφος για να φτάσουμε σε εκείνο το σημείο», επισήμανε ο υφυπουργός.

Αφίξεις και δαπάνες

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας το 2023 (με εξαίρεση τον Δεκέμβριο για τον οποίο υπάρχουν ακόμα τα προκαταρτικά στοιχεία), οι αφίξεις τουριστών από Αμερική ανήλθαν σε κάτι περισσότερο από 44 χιλιάδες και πλησιάζουν τα επίπεδα αφίξεων από την Ιταλία, μια ευρωπαϊκή αγορά για την οποία έχουν γίνει προσπάθειες αύξησης του πτητικού προγράμματος τα τελευταία χρόνια. Επομένως φαίνεται ότι υπάρχει προοπτική αύξησης αυτών των αριθμών, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι αφίξεις επιτεύχθηκαν χωρίς ψηφιακή καμπάνια. Επιπλέον, οι Αμερικανοί τουρίστες ανεβάζουν τον μέσο όρο διαμονής, εφόσον τα ταξίδια τους στο νησί διαρκούν από 10-20 μέρες. Οι ψηλότερες επιδόσεις τους σε σχέση με την μέση κατά κεφαλήν δαπάνη καταγράφεται τον Σεπτέμβριο με πέραν των 1.300 ευρώ και ημερήσια δαπάνη 107 ευρώ. Επιπλέον, τα στοιχεία των περσινών αφίξεων δείχνουν μια προτίμηση σε Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο, ενώ λιγότερες αφίξεις καταγράφηκαν τον Αύγουστο –κάτι που ενδεχομένως συνδέεται και με την τάση για ταξίδια εκτός περιόδου υψηλής τουριστικής αιχμής. Σε σχέση με το προφίλ των τουριστών,ο υφυπουργός Τουρισμού περιέγραψε ότι πέραν του ηλίου και της θάλασσας, οι Αμερικανοί τουρίστες προσελκύονται για την ιστορία και τα αρχαιολογικά μνημεία, καθώς και τις διακοπές περιπέτειας. Ειδικά το τελευταίο πρόκειται για μια τάση στον τουρισμό στην οποία φαίνεται ότι επενδύει το υφυπουργείο, ετοιμάζοντας και σχετικό επιχειρησιακό πλάνο για την ανάπτυξη και την προώθησή του.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση