ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ελβετούς τουρίστες φέρνει η άρση των περιορισμών

Χαμηλές πτήσεις για την αεροπορική επιβατική κίνηση, τα σκήπτρα κρατά το δρομολόγιο της Αθήνας

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Σε περιβάλλον άρσης των περιορισμών στα ταξίδια με προϋποθέσεις, αλλά και λίστες χωρών ανάλογα με τον επιδημιολογική δείκτη της κάθε μιας, ο τομέας των αερομεταφορών βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο που για την ώρα προκαλεί μια συγκρατημένη αισιοδοξία σε όλους τους εμπλεκόμενους. Η αεροπορική κίνηση στα δυο αεροδρόμια της Κύπρου, ένεκα της πανδημίας, συνεχίζει να κινείται σε χαμηλά επίπεδα και σύμφωνα με τους μετριότερους υπολογισμούς, αντιπροσωπεύει το 20% της περσυνής κίνησης επιβατών, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό που δεν επιτρέπει, επί του παρόντος, την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για το τι μέλει γενέσθαι. Οκτώ μέρες μετά την ουσιαστική επανεκκίνηση των αεροπορικών μετακινήσεων, αυτό που φαίνεται να προκαλεί σκεπτικισμό σε όλους τους εμπλεκόμενους δεν είναι τόσο ο όγκος επιβατών όσο το ισοζύγιο πληρότητας των πτήσεων, αφίξεις και αναχωρήσεις. Με μικρές εξαιρέσεις σε κάποια δρομολόγια η εικόνα που επικρατεί παρακολουθείται με ιδιαίτερη προσοχή, μέρα με την ημέρα. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία για τη μεγάλη πλειοψηφία των πτήσεων προς και από την Κύπρο, ο δείκτης πληρότητας αφίξεων δεν δείχνει σημάδια εξισορρόπησης με τις αναχωρήσεις, ακόμα και από προορισμούς όπου ο δείκτης πληρότητας των αφίξεων κινείται σε ικανοποιητικά, υπό τις περιστάσεις, επίπεδα.

Ένα τέτοιο δρομολόγιο στο κομμάτι των αφίξεων είναι αυτό της Ελβετίας, όπου με βάση τα νούμερα και αν η τάση δεν αλλάξει, πιστεύεται, ότι θα είναι η ευχάριστη έκπληξη της φετινής, ιδιαίτερης, χρονιάς.

Τα σκήπτρα

Με βάση στοιχεία που εξασφάλισε η «Κ», κατά το πρώτο εξαήμερο του Ιουλίου στην Κύπρο αφίχθηκαν 15 χιλιάδες επιβάτες, ενώ οι αναχωρήσεις ανήλθαν στις 13 χιλιάδες επιβάτες. Αριθμοί που αντιπροσωπεύουν το 20% της περσυνής αεροπορικής κίνησης κατά την ίδια χρονική περίοδο. Η Ελλάδα και το αεροδρόμιο της Αθήνας βρίσκεται στην κορυφή της σχετικής λίστας, με την Cyprus Airways να καταγράφει το μεγαλύτερο ποσοστό πληρότητας, 88%, και την Aegean να ακολουθεί με 68%.

Ωστόσο, σε απόλυτους αριθμούς επιβατών, η εικόνα είναι διαφορετική με την Aegean το πρώτο εξαήμερο του Ιουλίου να έχει μεταφέρει 5.500 επιβάτες, την Cyprus Airways 1.300, την WizzAir 1.200 και την Blue Air 532 επιβάτες.

Η πρωτιά της Cyprus Airways στο κομμάτι ποσοστών , όπως μας εξηγήθηκε, οφείλεται στο μέγεθος του αεροσκάφους που χρησιμοποιεί η εταιρεία και το οποίο είναι μικρότερο σε σχέση με της Aegean. Ένα στοιχείο που δημιουργεί αισιοδοξία και αφορά την περίπτωση της Ελλάδας είναι ότι οι πτήσεις παρουσιάζουν τάσεις εξισορρόπησης του ισοζυγίου πληρότητας στις αφίξεις και αναχωρήσεις, κάτι που δεν συμβαίνει με τα υπόλοιπα δρομολόγια. Με βάση τις εκτιμήσεις που γίνονται, το επόμενο διάστημα το δρομολόγιο της Αθήνας θα έχει άνοδο, νοουμένου ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, παραδοσιακά, είναι μήνες ταξιδιών για τους Κυπρίους που επιλέγουν να κινηθούν εκτός Κύπρου για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Η Ελβετία Για τις υπόλοιπες πτήσεις προς τον ευρωπαϊκό χώρο, η εικόνα παρουσιάζεται διαφοροποιημένη και παρακολουθείται επισταμένα. Οι αριθμοί των αφίξεων από ευρωπαϊκούς προορισμούς, κρίνονται ικανοποιητικοί, κάτι που δεν συμβαίνει με τις αναχωρήσεις. Αυτό το οποίο λέγεται χαρακτηριστικά στο χώρο των αερομεταφορών, είναι πως τα αεροπλάνα φθάνουν με ικανοποιητικό αριθμό επιβατών και επιστρέφουν με χαμηλές πληρότητες. Μια εικόνα που σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί, υπό το πρίσμα ότι μεγάλος αριθμός κυπρίων δεν αναμένεται να ταξιδεύσει προς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Λαμβάνοντας υπόψη τα μεγέθη αλλά και την αεροπορική εγγύτητα με την Κύπρο, η Ελβετία εξελίσσεται ως η ευχάριστη έκπληξη της φετινής χρονιάς. Νοουμένου ότι η Ελβετία είναι μια νέα αγορά για το κυπριακό τουριστικό προϊόν, κατά το πρώτο εξαήμερο του Ιουλίου οι αφίξεις ανήλθαν στους 1.700 επιβάτες, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Η Γερμανία

Η ευρωπαϊκή αγορά που προκαλεί αισιοδοξία για τη φετινή χρονιά αναφορικά με τις αφίξεις και στην οποία έχει επικεντρωθεί η προσοχή όλων, είναι η γερμανική. Τα πρώτα επίσημα στοιχεία δείχνουν πως οι αφίξεις από γερμανικά αεροδρόμια, από την 1η Ιουλίου έως και τις 6η Ιουλίου, ανήλθαν στις 2.500. Σε εβδομαδιαία βάση η Lufthansa πραγματοποιεί 7 πτήσεις, 5 από Μόναχο και 2 από Φρανκφούρτη. Στο πτητικό πρόγραμμα από Γερμανία θα πρέπει να προστεθούν και τα δρομολόγια που έχει η Ryan Air, καθώς και η νεοαφιχθείσα με έδρα την Κύπρο WizzAir, η οποία όπως λέγεται πραγματοποιεί δυναμική είσοδο στις εγχώριες αερομεταφορές. Θετικά σημάδια παρουσιάζουν οι πτήσεις από Ζυρίχη, Βιέννη αλλά και Δανία, ενώ πτήσεις προς Κύπρο εγκαινιάστηκαν και από το Άμστερνταμ, με την πρώτη να πραγματοποιείται την προηγούμενη Δευτέρα και με ικανοποιητικά ποσοστά πληρότητας.

Σχέδιο στήριξης

Το πράσινο φως που άναψε η Κομισιόν, την περασμένη εβδομάδα για στήριξη των αεροπορικών εταιρειών που πετούν προς Κύπρο, αξιολογείται πως θα επηρεάσει θετικά τις εγχώριες μεταφορές, κάτι που ωστόσο θα φανεί το επόμενο διάστημα. Το σχέδιο στήριξης αφορά όλες τις εταιρείες που πετούν προς την Κύπρο και οι πρώτες πληρωμές για όσες εταιρείες πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί, αναμένεται να γίνουν σε τρεις περίπου μήνες. Η Κομισιόν είπε ναι στην οικονομική αρωγή των αεροπορικών εταιρειών, εκείνων, που ο δείκτης πληρότητάς τους έχει ως βάση το 40% και οροφή το 70%. Εταιρείες που ξεπερνούν το ανώτατο όριο εκπίπτουν του σχεδίου στήριξης μιας και θεωρείται ότι εισέρχονται σε πορεία σταθερότητας, ενώ για εταιρείες που δεν καλύπτουν τον ελάχιστο δείκτη πληρότητας, το σκεπτικό του σχεδίου είναι πως το δρομολόγιο δεν είναι βιώσιμο και η οικονομική στήριξη δεν θα είναι αποτελεσματική.

Έντυπη Έκδοση

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση