ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Επ. Εμπορίου: Καθυστέρηση από Νομική Υπηρεσία σε υποθέσεις που αφορούν καταχρηστικές ρήτρες

Βουλευτές κάνουν λόγο για κωλυσιεργία από μέρους της Νομικής Υπηρεσίας στην προώθηση στο Δικαστήριο των υποθέσεων που απέστειλε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

ΚΥΠΕ

Καθυστέρηση στην κατάθεση στο δικαστήριο υποθέσεων που αφορούν καταχρηστικές ρήτρες σε συμβάσεις από τη Νομική Υπηρεσίας, διαπιστώνει η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, ενώ εκφράστηκαν και φόβοι ότι κάτι τέτοιο μπορεί να ενέχει και σκοπιμότητα για σκοπούς προστασίας των τραπεζών.

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Κυπριανού ανέφερε ότι η Επιτροπή έχει κάνει δύο επιστολές στη Νομική Υπηρεσία που αφορούν την προώθηση των υποθέσεων που αφορούν τις καταχρηστικές ρήτρες σε συμβάσεις.

Είπε επίσης ότι από τις υποθέσεις που απέστειλε στη Νομική Υπηρεσία η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, 8 αφορούν τράπεζες, 49 επιχειρηματίες ανάπτυξης γης και 2 αφορούν άλλες συμβάσεις.

«Δυστυχώς δεν έχουμε ακόμα καμιά απόφαση δικαστηρίου όσον αφορά τράπεζες. Αντιλαμβάνεστε ότι μια απόφαση η οποία αφορά καταχρηστική ρήτρα σε συμβάσεις τραπεζών θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη δικαστήρια και στην προσπάθειες αναδιάρθρωσης από τους δανειολήπτες», είπε.

Πρόσθεσε ότι έχουν καλέσει τη Νομική Υπηρεσία να προχωρήσει όσο το δυνατό συντομότερα στην κατάθεση όλων των υποθέσεων ενώπιον των δικαστηρίων για να δουν οι πολίτες ποιες είναι οι καταχρηστικές ρήτρες και ποιες όχι. Ωστόσο, εξέφρασε την άποψη ότι αν η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, μέσα από τις πάρα πολλές καταγγελίες που έχει λάβει, θεωρεί ότι μια ρήτρα είναι καταχρηστική, τότε υπάρχει εύλογη υποψία ότι είναι καταχρηστική και θα έπρεπε να οδηγηθεί με την μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα ενώπιον της δικαιοσύνης για προστασία των δανειοληπτών και των πολιτών.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα σε δηλώσεις του εξέφρασε έντονη αντίδραση στην απαράδεκτη, όπως την χαρακτήρισε, κωλυσιεργία από μέρους της Νομικής Υπηρεσίας στην προώθηση στο Δικαστήριο των υποθέσεων που απέστειλε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

«Εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια αναμέναμε να προχωρήσει η Νομική Υπηρεσία, κάτι το οποίο θεωρούμε ως προκλητικό και το οποίο ελπίζουμε να μην οφείλεται σε εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων και κυρίως στην προστασία των τραπεζών», ανέφερε.

Σημείωσε επίσης ότι το τροποποιητικό πολυνομοσχέδιο της Κυβέρνησης αναμένει τον νομοτεχνικό έλεγχο από τη Νομική Υπηρεσία εδώ και 26 μήνες. Μεγάλη ευθύνη φέρει και η Κυβέρνηση, πρόσθεσε, αφού δεν ασκεί, όπως είπε, ουσιαστική πίεση προς τη Νομική Υπηρεσία.

Υπενθύμισε ότι από τα μέσα του 2015 είχαν εκδοθεί 52 αποφάσεις από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, εκ των οποίων οι πέντε αφορούσαν τραπεζικά ιδρύματα. Σήμερα, πρόσθεσε, οι αποφάσεις είναι 59, 8 για τράπεζες, 49 για developers και δύο για άλλες επιχειρήσεις. Σημείωσε ότι ενώ οι αποφάσεις αυτές είχαν σταλεί στη Νομική Υπηρεσία η οποία όφειλε να καταθέσεις τις αποφάσεις αυτές στο δικαστήριο για έκδοση διαταγμάτων για αφαίρεση των καταχρηστικών ρητρών από τις συμβάσεις και στη λήψη διορθωτικών μέτρων, μέχρι πρόσφατα καμιά υπόθεση που αφορά συμβάσεις με τράπεζες δεν είχε κατατεθεί στο Δικαστήριο.

«Μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος τι θα γίνει αν εκδοθεί από το δικαστήριο έστω μια απόφαση που θα δικαιώνει πολίτη για καταχρηστικές ρήτρες σε σύμβασή του με τραπεζικό ίδρυμα», ανέφερε.

Είπε ότι η Επιτροπή ενημερώθηκε από εκπροσώπους της Νομικής Υπηρεσίας ότι κατατέθηκαν τρεις υποθέσεις πριν από μερικούς μήνες, που αφορούν τράπεζες μετά από φοβερή καθυστέρηση και τρομερή πίεση από την Επιτροπή Εμπορίου. Είπε επίσης ότι για τη μια περίπτωση εκκρεμεί συνάντηση με την τράπεζα για να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν ή όχι γιατί έχουν πληροφορηθεί ότι η τράπεζα έχει αφαιρέσει κάποιες καταχρηστικές ρήτρες από τη σύμβαση με τον πολίτη. Διερωτήθηκε αν όντως η τράπεζα αφαίρεσε κάποιες ρήτρες, κατά πόσο η Νομική Υπηρεσία θα αποσύρει την υπόθεση από το δικαστήριο σαν να μην υπήρξε καμιά παρανομία εκ μέρους της τράπεζας.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X