ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
Τελευταία Ενημέρωση: 22:52
11°
Kλασικά και αγαπημένα Jazz, blues, swing, easy listening τραγούδια επιλεγμένα από την «Κ».
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Οικονομία

Η Νetflix στην Κίνα διά των Κινέζων της διασποράς

Newsroom Κ, Αθήνα

Δεδομένου ότι η Netflix αδυνατεί να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην Κίνα, προχωρεί σε συνεργασίες με τοπικές εταιρείες

Μία ακόμη τηλεοπτική σειρά στην κινεζική γλώσσα θα μπορούν να απολαύσουν από τις 15 Μαΐου οι συνδρομητές της Netflix σε 190 χώρες. Η Netflix, εφόσον δεν έχει αποκτήσει δικαιώματα μετάδοσης στην Κίνα, προσπαθεί να προσελκύσει ως πελάτες τα 60 εκατομμύρια Κινέζους της διασποράς, μεταδίδοντας τηλεοπτικά προγράμματα στην κινεζική.

Δεδομένου ότι η Netflix αδυνατεί να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην Κίνα, προχωρεί σε συνεργασίες με τοπικές εταιρείες, ώστε να λάβει τα δικαιώματα για τη μετάδοση των κινεζικών ταινιών και σειρών εκτός της χώρας.

Προκειμένου να αποκτήσει τα δικαιώματα προβολής της κινεζικής σειράς «I Hear You» εκτός Κίνας, η Netflix συνεργάστηκε με την εταιρεία Youku, κινεζική υπηρεσία μετάδοσης περιεχομένου και θυγατρική του τεχνολογικού γίγαντα Alibaba. Η τελευταία επιδιώκει να καταστεί διαμεσολαβητής όσων αμερικανικών επιχειρήσεων προσπαθούν να επεκταθούν στην Κίνα. Η Youku και η Netflix, εταιρείες με τεράστια απήχηση στην Κίνα και στον υπόλοιπο κόσμο αντιστοίχως, είχαν συνεργαστεί ξανά στα τέλη του 2017, όταν η πρώτη παραχώρησε στη Netflix το δικαίωμα μετάδοσης του αστυνομικού θρίλερ «Day and Night» εκτός Κίνας. Επιπλέον, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα κυκλοφόρησε μέσω της Netflix η κινεζική ταινία δράσης «Wandering Earth».

Αλλά και αντίστροφα, η Netflix δεν έχει καταφέρει να προβάλει το δικό της πρωτότυπο περιεχόμενο στην Κίνα χωρίς να συνεργαστεί με κινεζική επιχείρηση, καθώς απαιτείται άδεια από την κυβέρνηση, όπως είχε δηλώσει παλαιότερα ο Ριντ Χέιστινγκς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Το 2017, η Netflix είχε παραχωρήσει στην iQiyi δικαιώματα για την προβολή πρωτότυπου περιεχομένου της. Η iQiyi είναι κινεζική υπηρεσία streaming, της οποίας μεγαλύτερος μέτοχος είναι ο τεχνολογικός κολοσσός Baidu.

Η συνεργασία αυτή έχει πλέον λήξει, όπως ανέφερε στο CNBC ο Γκονγκ Χου, διευθύνων σύμβουλος της iQiyi. «Είχαμε συνάψει συμφωνία με τη Netflix προ διετίας, για να μεταδίδουμε το περιεχόμενό της στην Κίνα, αλλά εξαιτίας του συστήματος επιβεβαίωσης και των προτιμήσεων των χρηστών, το αποτέλεσμα δεν ήταν τόσο καλό, επομένως δεν συνεχίσαμε τη συνεργασία μας. Εχουμε συνεργαστεί περισσότερο με τα μεγάλα παραδοσιακά στούντιο στις ΗΠΑ και σε άλλες περιοχές», δήλωσε.

Η Netflix θα μπορούσε να προσελκύσει τεράστιο συνδρομητικό κοινό στην Κίνα, της οποίας ο πληθυσμός είναι περίπου 1,5 δισεκατομμύριο. Νομοθετικά κωλύματα, αλλά ενδεχομένως και άλλου είδους προβλήματα που δεν γίνονται γνωστά, εμποδίζουν την επέκταση των υπηρεσιών της σε κινεζικό έδαφος. Τον Ιανουάριο του 2016, η Netflix ανακοίνωσε πως θα επεκταθεί σε 130 χώρες επιπλέον, χωρίς ωστόσο να συμπεριλάβει την Κίνα.

Η εταιρεία δεν σχεδιάζει προς το παρόν την επίσημη κυκλοφορία των υπηρεσιών της στην Κίνα, δηλαδή άνευ Κινέζου διαμεσολαβητή. Αντιθέτως, προσπαθεί να αυξήσει το μερίδιό της σε άλλες επικερδείς αγορές, όπως η Ινδία.

Η τρέχουσα στρατηγική της περιλαμβάνει επίσης την προσέλκυση των Κινέζων της διασποράς με σειρές και ταινίες στην κινεζική γλώσσα. Περισσότεροι από 60 εκατομμύρια Κινέζοι ζουν εκτός της χώρας τους, σύμφωνα με την κινεζική κυβέρνηση, και οι περισσότεροι από αυτούς σε άλλες περιοχές της Ασίας. «Η Netflix δεν έχει σημειώσει καμία απολύτως πρόοδο στην Κίνα. Αναπόφευκτα, η εταιρεία οφείλει να συνεργαστεί, να εστιάσει περισσότερο στην απόκτηση δικαιωμάτων για μετάδοση κινεζικών παραγωγών και να αντιμετωπίσει τα παράπονα του κοινού για τις δικές της πρωτότυπες σειρές και ταινίες. Ουσιαστικά, θα μπορούσε να επανεξετάσει τη χορήγηση άδειας στην iQiyi, η οποία θα ωφελούσε και τις δύο, δεδομένης της διεθνούς απήχησης της Netflix», δήλωσε στο CNBC ο Πάμπλο Πεσκατόρε, αναλυτής στην PP Foresight.

Η ζήτηση για υπηρεσίες μετάδοσης περιεχομένου αυξάνεται συνεχώς, ενώ εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών ψυχαγωγίας, που επιδιώκουν την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά. Μεταξύ αυτών βρίσκεται και η Netflix, που έχει αλλάξει το επιχειρηματικό της μοντέλο τρεις φορές για να προσαρμόσει τις υπηρεσίες της στις προτιμήσεις του συνδρομητικού κοινού της.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ