ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η παραγγελία των 200 αεροσκαφών «απογειώνει» και πάλι την Boeing

Η ανακοίνωση της παραγγελίας 200 αεροσκαφών από την IAG ήταν μια βόμβα προγραμματισμένη να σκάσει

Kathimerini.gr

Οταν η Boeing εμφανίστηκε τη Δευτέρα στη μεγαλύτερη αεροπορική έκθεση στον κόσμο με κομμένα τα φτερά, κανείς δεν περίμενε ότι θα έκανε θριαμβευτική έξοδο κλείνοντας συμφωνία αξίας 24 δισ. δολαρίων με την IAG, μητρική των British Airways και Iberia.

Η ανακοίνωση της παραγγελίας 200 αεροσκαφών από την IAG ήταν μια βόμβα προγραμματισμένη να σκάσει ακριβώς στην αεροπορική έκθεση του Λε Μπουρζέ, ώστε η είδηση να λάβει μεγάλες διαστάσεις και να αποκατασταθεί η αξιοπιστία της Boeing ύστερα από τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα που προκάλεσε το 737 Max 8.

Σωτήρας της Boeing, ο Γουίλι Γουόλς, διευθύνων σύμβουλος της IAG και επί πολλά έτη υποστηρικτής τής αμερικανικής εταιρείας, καθώς ήταν πιλότος των 737 για δύο δεκαετίες.

Ο Γουόλς υποστήριξε ότι οι θυγατρικές της IAG πλέον εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από την Airbus και ότι τα αεροσκάφη της τύπου Α320 διεκπεραιώνουν τις περισσότερες πτήσεις σε κοντινούς προορισμούς.

Θεωρώντας ότι αυτό το μονοπώλιο δεν είναι ούτε υγιές ούτε συμφέρον, ο Γουόλς αποφάσισε να αναβαθμίσει τον στόλο των θυγατρικών της IAG δίνοντας στην Boeing μία ακόμη ευκαιρία.

Προτού υποβάλει πρόταση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ο Γουόλς δοκίμασε σε προσομοιωτή το νέο 737 Max 8, το οποίο βρίσκεται καθηλωμένο έως ότου οι ρυθμιστικές αρχές εγκρίνουν την επανακυκλοφορία του, σύμφωνα με το Bloomberg.

Ο Γουόλς δήλωσε ενθουσιασμένος από το νέο Max και μάλιστα ανέφερε πως, εάν κυκλοφορούσε, θα το αγόραζε την επόμενη μέρα.

Ηττα της Airbus

Προκειμένου να σπάσει το μονοπώλιο της Airbus, η IAG, όπως αποδείχθηκε μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας, εκδήλωσε ενδιαφέρον μόνο για τα αεροπλάνα της Boeing. Η Airbus βρέθηκε προ εκπλήξεως, αφού κατά τη συνήθη διαδικασία οι αεροπορικές υποβάλλουν πρόταση προθέσεων και στις δύο εταιρείες και ύστερα επιλέγουν την πιο συμφέρουσα προσφορά.

Η Airbus υπέστη δεινή ήττα. Αφενός, έκλεισε συμφωνίες μικρότερης αξίας σε σχέση με την Boeing κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, και συνεπώς έχασε την ευκαιρία να υπερηφανευθεί, κάτι που συνηθίζει να κάνει στην αεροπορική έκθεση του Λε Μπουρζέ. Αφετέρου, δεν είχε καμία προειδοποίηση ούτε μπόρεσε να παλέψει για να ανατρέψει το αποτέλεσμα.

«Είμαστε αρκετά σίγουροι ότι λίγο αργότερα θα λάβουμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε και να νικήσουμε με το δικό μας προϊόν και για να διασφαλίσουμε ότι τελικά θα επικρατήσει η καλύτερη λύση για την IAG», δήλωσε ο Ζιγιόμ Φορί, διευθύνων σύμβουλος της Airbus.

Σύμφωνα με τις τιμές τιμοκαταλόγου, η παραγγελία 200 αεροσκαφών κοστίζει 24 δισ. δολάρια, ωστόσο είναι σύνηθες στις συμφωνίες τέτοιου είδους οι αεροπορικές να αποσπούν μεγάλες εκπτώσεις. Στην συγκεκριμένη πρόταση εκδήλωσης ενδιαφέροντος δίνεται μεγάλο περιθώριο όσον αφορά τον καθορισμό της τιμής καθώς και του χρόνου της παράδοσης των αεροσκαφών, τα οποία αναμένεται να εγκριθούν από τις ρυθμιστικές αρχές μέσα στο 2019.

Μέχρι να οριστικοποιηθεί η συμφωνία μεταξύ των δύο θα μεσολαβήσουν μήνες διαπραγματεύσεων. Η παράδοση των αεροσκαφών, μερικών 737 Max 8 και μερικών μεγαλύτερων Max 10, θα πραγματοποιηθεί από το 2023 και το 2027, σύμφωνα με το CNBC.

Σε κάθε περίπτωση, μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας, η αξία της μετοχής της Boeing αυξήθηκε κατά 5,4%, σημειώνοντας για την αμερικανική εταιρεία τη μεγαλύτερη ημερήσια αύξηση των τελευταίων πέντε μηνών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X