ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Στις 13 Ιουλίου ξεκινά η ανάπλαση της Λεωφόρου Μακαρίου

Ο προϋπολογισμός της Φάσης Β’ του έργου ανέρχεται στα €11,680,000 πλεόν ΦΠΑ

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Μετά την ολοκλήρωση της Φάσης Α’ του έργου Ανάπλασης του Εμπορικού Τριγώνου Μακαρίου - Στασικράτους - Ευαγόρου και την παράδοση των οδών Στασικράτους, Ζήνας Κάνθερ, Θεοφάνη Θεοδότου και Μνασιάδου (τμήμα) στο κοινό, ο Δήμος Λευκωσίας προχωρεί με την υλοποίηση της Φάσης Β’ του έργου. Αυτή περιλαμβάνει το τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου Γ’ από τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού μέχρι τη Λεωφόρο Ευαγόρου, την οδό Αναστασίου Γ. Λεβέντη, τμήματα των οδών Στασάνδρου και Αφροδίτης και τις οδούς Αρνάλδας, Αγίας Ελένης, Γρηγορίου Ξενοπούλου, Μπουμπουλίνας, Ήρας και Άννης Κομνηνής, μέχρι τη συμβολή τους με την οδό Στασάνδρου.

Ο προϋπολογισμός της Φάσης Β’ του έργου ανέρχεται στα €11,680,000 πλεόν ΦΠΑ και οι κατασκευαστικές εργασίες για ολόκληρη τη Φάση Β’ αναμένεται να διαρκέσουν συνολικά, περίπου 26 μήνες. Λόγω της μεγάλης έκτασης της περιοχής επέμβασης και για περιορισμό της ταλαιπωρίας του κοινού, η Φάση Β’ του έργου θα υλοποιηθεί σε μικρότερα τμήματα.
Οι κατασκευαστικές εργασίες την πρώτη περίοδο (Φάση Β.1) θα ξεκινήσουν στις 13 Ιουλίου 2020 και θα επικεντρωθούν στο τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου Γ’ από τη φωτοελεγχόμενη συμβολή της με τη Λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού μέχρι και την φωτοελεγχόμενη συμβολή της με τη Αφροδίτης / Στασάνδρου, στο οποίο δεν θα επιτρέπεται η διακίνηση οχημάτων. Η χρονική διάρκεια της Φάσης Β.1 θα είναι 13 μήνες.

Στόχος η ανάκαμψη στο κέντρο της Λευκωσίας

Μιλώντας σήμερα σε δημοσιογραφική διάσκεψη για παρουσίαση του έργου, ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το εμπορικό κέντρο της Λευκωσίας αργοπέθαινε για πολλά χρόνια. «Η άναρχη αποκέντρωση, το μετέτρεψε από ένα κέντρο που εξυπηρετούσε σχεδόν όλο τον πληθυσμό της επαρχίας, σε έναν υποβαθμισμένο, τοπικού χαρακτήρα εμπορικό άξονα. Δεν ήταν δυνατόν να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω ούτε να αγνοήσουμε τη σημερινή πραγματικότητα των μεγάλων εμπορικών κέντρων στην περιφέρεια». Πήραμε λοιπόν την απόφαση, συνέχισε ο κ. Γιωρκάτζης, να προχωρήσουμε σε συνολική και ριζική αναβάθμιση της περιοχής, ώστε να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις εμπορικές χρήσεις της περιφέρειας: «Να αυξηθεί η ελκυστικότητα και η επισκεψιμότητα του με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επενδύσεις και οικονομική ανάπτυξη. Αυτό, άλλωστε, ήταν πάγιο και έντονο αίτημα των επηρεαζόμενων ιδιοκτητών και καταστηματαρχών». Όπως όλοι γνωρίζετε, ανέφερε ο Δήμαρχος Λευκωσίας, η πρώτη φάση του έργου που αφορούσε τις οδούς Στασικράτους, Ζήνας Κάνθερ, Θεοφάνη Θεοδότου και τμήμα της Μνασιάδου έχει ήδη παραδοθεί στο κοινό και τα μηνύματα που παίρνουμε είναι πολύ θετικά και ενθαρρυντικά. Όλοι οι εμπορευόμενοι είναι πολύ ικανοποιημένοι, η κίνηση στις συγκεκριμένες οδούς αυξάνεται συνεχώς και υπάρχει ενδιαφέρον για λειτουργία νέων καταστημάτων.

Πρόνοια για λειτουργία τραμ

Για το έργο υιοθετήθηκαν ψηλά κριτήρια βιώσιμου αστικού σχεδιασμού με στόχο:

- Την αναβάθμιση της λειτουργικότητας και της αισθητικής του αστικού περιβάλλοντος με νέα επίστρωση, αστική επίπλωση και φωτισμό.
- Τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας όλων, πεζών και ΑμεΑ και την αύξηση της επισκεψιμότητας με τη δημιουργία ενιαίων και μεγάλων πεζοδρομίων και την εξάλειψη όλων των ανισόπεδων σημείων μεταξύ ιδιωτικών, δημόσιων πεζοδρομίων και δρόμου.
- Τη δημιουργία μικρών πλατειών με δυνατότητα υπαίθριων δραστηριοτήτων και ενσωμάτωση υδάτινων στοιχείων.
- Την ενίσχυση της σκίασης με φύτευση μεγάλου αριθμού ώριμων δέντρων και εφαρμογή των αρχών του βιοκλιματικού σχεδιασμού, αυξάνοντας τις ώρες που οι πεζοί επισκέπτες θα μπορούν να διακινούνται με άνεση.
- Την εγκατάσταση ολιστικού συστήματος «έξυπνης πόλης», ιδιοκτησία του Δήμου Λευκωσίας.
- Την υπογειοποίηση και βελτίωση όλων των υπηρεσιών κοινής ωφελείας.

Αισθητικά και λειτουργικά θα δημιουργηθεί ένας ενιαίος χώρος, ένα εξωτερικό «εμπορικό κέντρο».

Το Έργο εφαρμόζει τις πρόνοιες/δράσεις του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας της Λευκωσίας και του Σχεδίου Περιοχής του Κέντρου της Λευκωσίας για προώθηση των βιώσιμων μεταφορών, ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στην αστική περιοχή της Λευκωσίας όπως και μείωση Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα.

- Στη Λεωφόρο Μακαρίου και στην οδό Αναστασίου Γ. Λεβέντη (πρώην Λεωνίδου), δημιουργούνται δύο λεωφορειολωρίδες για διακίνηση και στις δύο κατευθύνσεις.

- Οι κυκλοφοριακές πολιτικές που εφαρμόζονται υποχρεώνουν τα τροχοφόρα οχήματα να κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες και να δίνουν προβάδισμα στην άνετη και απρόσκοπτη διακίνηση πεζών και ποδηλάτων.

- Στον άξονα Μακαρίου-Α. Λεβέντη, στα πλαίσια του έργου, θα ληφθεί πρόνοια για την εγκατάσταση και λειτουργία τραμ, εφ’ όσον αυτό αποφασιστεί, με τη αφαίρεση όλων των υφιστάμενων υπόγειων εγκαταστάσεων από το διάδρομο διακίνησης του τραμ και την επανεγκατάστασή τους σε άλλο χώρο.

Το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε, τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας στα πλαίσια της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση