ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τα podcasts κερδίζουν κοινό, διεκδικούν έσοδα

Oι συνεντεύξεις καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου, με ποσοστό σχεδόν 30%

Kathimerini.gr

Βασίλης Κωστούλας 

Ενας πολιτικός ο οποίος ανοίγει τα χαρτιά του πριν από το λανσάρισμα μιας σαρωτικής μεταρρύθμισης. Μία CEO η οποία μοιράζεται τα μυστικά της επιτυχίας στο γραφείο και στο σπίτι. Ενας διατροφολόγος που καταρρίπτει μια σειρά από μύθους για την πρωτεΐνη και τους υδατάνθρακες. Χαλαρές αφηγήσεις, ηχητικά αποσπάσματα και casual συνεντεύξεις πάνω σε μια ανεξάντλητη γκάμα θεμάτων οδηγούν τη βιομηχανία των podcasts, μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά η οποία το 2023 αναμένεται να ξεπεράσει παγκοσμίως τα 20 δισ. δολάρια.

Ξεκίνησαν πολύ πριν από την πανδημία, γεμίζοντας τον χρόνο των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή καλύπτοντας τις ανάγκες των οδηγών που δεν ήθελαν να περιοριστούν στις επιλογές του ραδιοφώνου τους. Ο όρος αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 2004 και προέκυψε από τον συνδυασμό των λέξεων είτε «ipod» και «broadcast», είτε «portable on demand (pod)» και «broadcast». Την περίοδο των lockdowns αναπτύχθηκαν ευρέως και τελικά καθιερώθηκαν, μαζί με την ευκολία τους στη μετάδοση της πληροφορίας.

Σύμφωνα με την Grand View Research, η παγκόσμια αγορά των podcasts θα σημειώνει ετήσιες αυξήσεις άνω του 20% μέχρι το 2030, οπότε και εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σε αξία τα 100 δισ. δολάρια. Η Βόρεια Αμερική κυριαρχεί στην πίτα με μερίδιο σχεδόν 40%. Ανάμεσα στους βασικούς παίκτες βρίσκονται οι Amazon, Αpple, iHeartMedia, Pandora και Spotify. Oι συνεντεύξεις καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου, με ποσοστό σχεδόν 30%.

Τα podcasts απευθύνονται στους πολίτες που θέλουν να ανοίξουν τους ορίζοντες της γνώσης τους, τους policymakers που ενδιαφέρονται να επικοινωνήσουν τις ιδέες τους και φυσικά τους διαφημιζόμενους που δεν χάνουν την ευκαιρία να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους. Στην Ευρώπη, η διαφημιστική δαπάνη στα podcasts από 22,7 εκατ. ευρώ το 2018 θα έχει ανέλθει σε 207,2 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, διατηρώντας αυξητική τάση. Τα podcasts, γνωστά και ως ραδιόφωνο κατά παραγγελία, ανήκουν στα εργαλεία που διαθέτουν τα παραδοσιακά media για να ενισχύσουν και την πρόσβαση στις νεότερες ηλικίες. Στις ΗΠΑ, το 44% όσων ακούν podcasts είναι ηλικίας 26-35 ετών. Παγκοσμίως, υπάρχουν 400 εκατ. ακροατές που παρακολουθούν περισσότερα από 2 εκατ. podcasts με δεκάδες εκατομμύρια επεισόδια, σε τομείς όπως πολιτική, οικονομία, υγεία και ευζωία, ιστορία, πολιτισμός, ακόμη και εγκλήματα.

Ποιοι τα ακούν

Στην Ελλάδα, το 31% των ακροατών podcasts είναι ηλικίας 18 έως 29 ετών και το 24% ηλικίας 40 έως 49 ετών. Το 52% είναι άνδρες και το 48% γυναίκες. Το 42% διαθέτει ανώτερη εκπαίδευση και το 56% ζει σε μεγάλο αστικό κέντρο. Το 41% έχει μεσαίο και το 36% υψηλό εισόδημα. Σε μεγάλο βαθμό, οι ακροατές των podcasts στην Ελλάδα τοποθετούνται στο κέντρο της πολιτικής σκηνής και είναι για εκείνους υψηλότερη προτεραιότητα, σε σύγκριση με τον μέσο αναγνώστη που περιηγείται στο Ιντερνετ, να μαθαίνουν καινούργια πράγματα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση