ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Mπορεί η Ευρώπη να ξεπεράσει την Κίνα στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης;

Η ασιατική χώρα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον κόσμο

Kathimerini.gr

H Eυρώπη εισέρχεται δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο να αυξάνονται με τόσο γρήγορους ρυθμούς, που σύντομα αναμένεται να ξεπεράσουν την Κίνα, όπως διαπιστώνει σε έκθεσή της η Jato Dynamics.

Σύμφωνα όμως με την έκθεση της εταιρείας, που ειδικεύεται στις έρευνες για τον κλάδο αυτοκινήτων, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ έχουν ακόμη πολλά να μάθουν από την Κίνα, που παραμένει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον κόσμο.

Η ζήτηση για φιλικότερα προς το περιβάλλον και πιο «έξυπνα» αυτοκίνητα αυξάνεται παγκοσμίως και ειδικά στην Ευρώπη, με την ευρωπαϊκή αγορά να ενισχύεται από τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση των πολιτών. Για πρώτη φορά από το 2015, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το πρώτο ήμισυ του έτους ξεπέρασαν τις αντίστοιχες πωλήσεις στη Κίνα.

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επιφέρει πλήγμα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων -συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών- η οποία κατέγραψε πτώση 15% στο δεύτερο τρίμηνο. Παρ’ όλα αυτά, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αναπτυχθεί με ρυθμούς 7% φέτος, με βασική κινητήριο δύναμη τη ζήτηση στην Ευρώπη.

Πέραν των επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, η κυβέρνηση της Κίνας εφαρμόζει μια αποτελεσματική στρατηγική υποδομών που είναι ζωτικής σημασίας για την προώθησ της ηλεκτροκίνησης, διαπιστώνει η έρευνα της Jato Dynamics. Σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας, ο αριθμός των σταθμών φόρτισης έχει φθάσει τους 862.118 παγκοσμίως, με το μερίδιο της Κίνας να φθάνει το 60%. Και παρόλο που σιγά-σιγά καταργούνται οι επιδοτήσεις, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι πιο φθηνά στην Κίνα από ό,τι αλλού. Στη Σαγκάη, για παράδειγμα το κόστος για απόκτηση πινακίδας για όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης ανέρχεται στα 13.000 δολάρια ενώ για τα ηλεκτροκίνητα είναι δωρεάν. Στην Ευρώπη, από την άλλη πλευρά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν το ενδαφέρον για πολυτελή, πιο ακριβά ηλεκτροκίνητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Περιβάλλον: Τελευταία Ενημέρωση