ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η προεδρική παρέμβαση δεν ήταν αρκετή για λιμάνι της Λάρνακας

Επίθεση κατά του Υπουργού Μεταφορών από την ανάδοχο εταιρεία των έργων ανάπλασης

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Προτού κοπάσει η ικανοποίηση από το αποτέλεσμα της σύσκεψης στο Προεδρικό Μέγαρο και ενώ όλες οι πλευρές εξωτερίκευαν ένα αίσθημα ευφορίας, η επένδυση στο λιμάνι της Λάρνακας περνά και πάλι από σαράντα κύματα. Τα όσα χωρίζουν τις δυο πλευρές δεν γεφυρώθηκαν ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη με αποτέλεσμα η ανάδοχος εταιρεία του έργου να μην έχει ανανεώσει τη μια από τις τρεις εγγυητικές η οποία έχει λήξει από τις 31 Ιανουαρίου 2024. Μια εξέλιξη η οποία συσσωρεύει και πάλι σύννεφα πάνω από ένα μεγάλο έργο για την επαρχία της Λάρνακας και απειλεί να βάλει στο παιχνίδι τη Νομική Υπηρεσία για παραβίαση σημαντικών όρων της σύμβασης που στο ακραίο σενάριο μπορεί να οδηγήσει σε καταγγελία της. Το χαρτί της καταγγελίας το χρησιμοποιεί η κυβερνητική πλευρά προκειμένου να βάλει και πάλι στις ράγες το έργο και την ανάδοχο εταιρεία, η οποία με μια σκληρή ανακοίνωσή της ανοίγει μέτωπο με τον εργοδότη του έργου που είναι το Υπουργείο Μεταφορών. Η Kition Ocean Holdings (Kition) επιρρίπτει προσωπικές ευθύνες στον Υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί δείχνοντας έντονα ενοχλημένη από τα όσα λέει δημοσίως ο Υπουργός για το συγκεκριμένο θέμα. Ωστόσο, η εταιρεία άνοιξε παρτίδες και με τη Βουλή αφού δεν παρουσιάσθηκε στη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών που είχε προσκληθεί.

Σπασμένο τηλέφωνο

Αυτό το οποίο προκύπτει από τις τοποθετήσεις και της εταιρείας είναι πως οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη στο Προεδρικό άλλα συμφώνησαν και άλλα αντιλήφθηκαν. Όπως φαίνεται στη παρούσα φάση το μελανό σημείο είναι η εγγυητική επιστολή η οποία δεν έχει ανανεωθεί. Σύμφωνα με τις επίσημες τοποθετήσεις μετά τη σύσκεψη του Προεδρικού η κυβερνητική πλευρά δέχθηκε όπως η εταιρεία καταβάλει αντί για €10 εκατ. €4,2 εκατ. για να θέσει σε ισχύ και την τρίτη εγγυητική. Η εξέλιξη αυτή όπως πολλές φορές έχει επαναλάβει ο Υπουργός Μεταφορών θα επέτρεπε στις δυο πλευρές να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι να συζητήσουν το ύψος της τρίτης εγγυητικής αλλά και τα υπόλοιπα θέματα που εγείρει η εταιρεία του έργου. Η εταιρεία με ανακοίνωσή της δείχνει ενόχληση γιατί ο Υπουργός Μεταφορών δεν έχει συμφωνήσει να συναντηθεί μαζί της για να συζητήσει το ποσό της εγγυητικής. Ωστόσο, η εταιρεία δεν λέει στην ανακοίνωση γιατί δεν κατέβαλε το ποσό των €4,2 εκατ. προκειμένου να μην υπάρχει εμπόδιο για τη συνάντηση με το αρμόδιο Υπουργείο. Επίσης δεν διαψεύδει τα όσα φαίνεται να αποφασίσθηκαν στο Προεδρικό παρά μόνο φαίνεται να τα ερμηνεύει με τον δικό της τρόπο. Όπως έχει δηλώσει ο Υπουργός Μεταφορών στην «Κ» η αποδοχή της κυβέρνησης να δεχθεί το αίτημα της εταιρείας για εγγυητική €4,2 εκατ. δεν συνιστά ικανοποίηση του αιτήματος. Αν μειωθεί και πόσο η εγγυητική αυτό θα αποφασισθεί ανάμεσα στις δυο πλευρές.

Η εταιρεία

Η ανάδοχος εταιρεία του έργου υποστηρίζει πως άλλα συμφωνήθηκαν στο Προεδρικό και άλλα εφαρμόζονται. Αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι η αναφορά της εταιρείας ότι «ζητήσαμε επιβεβαίωση για τα όσα συμφωνήθηκαν στη συνάντηση και το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων δεν δέχθηκε να επιβεβαιώσει τα όσα συμφωνήθηκαν και αρνήθηκε να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία και τα χρονοδιαγράμματα που αναφέρονται στη Συμφωνία». Η εταιρεία συνεχίζει να επιμένει πως είναι έτοιμη να καταθέσει την εγγυητική, βάζοντας ως προϋπόθεση την έναρξη μιας συζήτησης «καλής πίστης υπό ένα διαφορετικό σταθερό χρονοδιάγραμμα. Δυστυχώς, η Κυβέρνηση δεν είναι πρόθυμη να δεσμευτεί σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα συζητήσεων καλής πίστης». Το παράπονο της εταιρείας είναι ότι ο Υπουργός Μεταφορών την έχει αποκλείσει από τον διάλογο και προσθέτει. «Δυστυχώς, επανειλημμένα βρεθήκαμε να μαθαίνουμε για πρώτη φορά τη θέση του Υπουργείου μέσω των ΜΜΕ. Για παράδειγμα, κανένα χρονικό πλαίσιο σχετικά με την εγγυητική δεν είχε επικοινωνηθεί ως προϋπόθεση κατά τη διάρκεια ή μετά τη συνάντηση στο Προεδρικό, αντιθέτως, μάθαμε από τον Τύπο για τις αυθαίρετες προθεσμίες και τις απειλές του Υπουργού».

Η Βουλή

Η Kition Ocean Holdings (Kition) με τη στάση της έχει καταφέρει το ακατόρθωτο. Να ενώσει όλες της πλευρές της Βουλής. Η εταιρεία παρότι είχε προσκληθεί δεν παρευρέθηκε στη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών που ασχολήθηκε με το έργο στο λιμάνι της Λάρνακας. Ενέργεια που θεωρήθηκε ως προσβολή της Βουλής με αποτέλεσμα να δεχθεί τα ομαδικά πυρά των κομμάτων. Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Πασιουρτίδης μιλώντας στη «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» του ΣΠΟΡ FM σε αυστηρό ύφος κάλεσε την εταιρεία να εκπληρώσει τη συμβατική της υποχρέωση και μετά να ξεκινήσει ο διάλογος για τα θέματα που εγείρει. Αλλά και ο Υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε στα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών πως η υπομονή εξαντλήθηκε και πως από εδώ και πέρα το λόγο έχει η Νομική Υπηρεσία από την οποία το Υπουργείο του αναμένει οδηγίες. «Ζητήσαμε από τη Νομική Υπηρεσία καθοδήγηση. Δείξαμε πολλή υπομονή στην εταιρεία. Να αποφασίσει η Νομική Υπηρεσία και να μας δώσει οδηγίες», είπε ο Αλέξης Βαφεάδης.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση