ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

C.AR.E. Festival στο ΛΑΡΝΑΚΑ 2030

Η Λάρνακα σημείο συνάντησης για θέματα παιδείας και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΟΥΡΟΥΠΑΚΗΣ

 

C.AR.E.: Τρεις ημέρες, τρεις διαφορετικοί χώροι, 25 παραστάσεις και εργαστήρια! Το φιλόδοξο Cyprus Arts and Education (C.AR.E.) Festival έρχεται στις 6, 7 και 8 Οκτωβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Γιώργος Λυκούργος, στο Παττίχειο Θέατρο Σκάλα, στο Youth Makerspace, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, στο Μουσείο Πιερίδη και στην πλατεία Ζουχουρί για να λειτουργήσει ως το απόλυτο σημείο συνάντησης, δικτύωσης και ανταλλαγής ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και τους καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στην τέχνη για παιδιά και νέους. 

Για το C.AR.E. μιλούν η καλλιτεχνική διευθύντρια του ΛΑΡΝΑΚΑ 2030 Κέλλυ Διαπούλη, ο διευθυντής του Μουσείου και Ιδρύματος Πιερίδη Πήτερ Αστζιάν και η λειτουργός του Ιδρύματος Πολιτιστικής Δημιουργίας για Παιδιά και Νέους Σαλώμη Παρασκευά.

«Όταν μιλάμε για το C.AR.E., αναφερόμαστε σε ένα νέο θεσμό που εισάγει το Λάρνακα 2030, εξηγεί η καλλιτεχνική του διευθύντρια Κέλλυ Διαπούλη, «ένα θεσμό που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα Πιερίδη, το Μουσείο Πιερίδη και το Ίδρυμα Πολιτιστικής Δημιουργίας για παιδιά και νέους και αφορά στην Τέχνη για παιδία και νέους». To C.AR.E. Festival, όπως εξηγεί η κα Διαπούλη, προκύπτει από τα αρχικά Cyprus Arts and Education Festival και φυσικά παραπέμπει στην αισθητική της φροντίδας. «Θεωρούμε ότι η Λάρνακα είναι μία πόλη που διαθέτει στοιχεία φροντίδας. Είναι μια πόλη οικογενειακή, οπότε το κομμάτι της τέχνης για παιδιά και νέους, της τέχνης μέσα στην εκπαίδευση, είναι ένα κομμάτι που μας ενδιαφέρει πολύ. Μέσα σε τρεις μέρες, λοιπόν, θα παρουσιαστούν θεατρικές και μουσικές παραστάσεις και θα διοργανωθούν εργαστήρια που απευθύνονται σε παιδιά και νέους, μέσα από τα οποία θα θέλαμε η Λάρνακα να γίνει ένα σημείο συνάντησης, για θέματα παιδείας και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης».

Το C.AR.E., όπως εξήγησε η κα Διαπούλη, αποτελεί μια συσπείρωση όλων των δυνάμεων της Λάρνακας που ασχολούνται με την εκπαίδευση και την τέχνη για παιδιά και νέους, γι’ αυτό και συνδιοργανώνεται με την ΠΟΕΔ, την ΟΕΛΜΕΚ Λάρνακας, την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικής Εκπαίδευσης Λάρνακας όπως και Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης Λάρνακας». «Ο θεσμός αυτός», τονίζει η κα Διαπούλη, «στόχο έχει να καθιερωθεί στη σκηνή της Λάρνακας, ανεξαρτήτως του τι θα γίνει με το θέμα της πολιτιστικής πρωτεύουσας, έτσι ώστε να εμπλουτίσει το πολιτιστικό σκηνικό της πόλης. Υπάρχουν πολλές οικογένειες με παιδιά και ο τομέας «Παιδιά» έχει αναγνωριστεί ως μια στρατηγική κατεύθυνση για την πολιτιστική ζωή της πόλης από τώρα και για την επόμενη δεκαετία».

 

Η συμμετοχή 25 καλλιτεχνικών σχημάτων σε τρεις σχεδόν ημέρες, καθιστά τη διοργάνωση του C.AR.E μοναδική στο είδος της για τα δεδομένα της Κύπρου. Οι χώροι της διεξαγωγής των δραστηριοτήτων και των παραστάσεων βρίσκονται τόσο κοντά, ώστε μέσα σε 15 λεπτά οι επισκέπτες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλα τα πολιτιστικά δρώμενα.

 

Ζωή στο κέντρο της πόλης

Η συμμετοχή 25 καλλιτεχνικών σχημάτων σε τρεις σχεδόν ημέρες, καθιστά τη διοργάνωση του C.AR.E μοναδική στο είδος της για τα δεδομένα της Κύπρου. Οι χώροι της διεξαγωγής των δραστηριοτήτων και των παραστάσεων βρίσκονται τόσο κοντά, ώστε μέσα σε 15 λεπτά οι επισκέπτες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλα τα πολιτιστικά δρώμενα. «Δημιουργείται έτσι ένας περίπατος, μια ευκαιρία για τα παιδιά και τους γονείς τους να ζήσουν στο κέντρο της πόλης, σε χώρους που προσφέρει η πόλη της Λάρνακας» αναφέρει ο κ. Πήτερ Αστζιάν, διευθυντής του Μουσείου και Ιδρύματος Πιερίδη.

«Κι αυτό είναι μια πρόκληση» συμπληρώνει η κα Διαπούλη. «Νομίζω ότι το κοινό μαθαίνει σιγά σιγά για έναν άλλο τρόπο ζωής. Το προσκαλούμε σε ένα φεστιβάλ, όπου όλη η οικογένεια μπορεί να είναι έξω και να περνά ωραία από το πρωί μέχρι το βράδυ». Ο κ. Πήτερ Αστζιάν, σχετικά με το Ίδρυμα Πιερίδη, εξηγεί πως από τη χρονιά που δημιουργήθηκε, πάντοτε στόχος ήταν η προστασία, η διαφύλαξη, η διάδοση του πολιτισμού, κυριότερα του κυπριακού πολιτισμού, οπότε όλα τα θέματα και οι εργασίες με τα οποία καταπιάστηκε το Ίδρυμα Πιερίδη έχουν να κάνουν με αυτή ακριβώς την προσπάθεια. «Το σκεπτικό, το οποίο έρχεται να παρουσιάσει το ΛΑΡΝΑΚΑ 2030 με το να αγκαλιάσει οικογένειες και παιδιά και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που οι νέοι θα γνωρίσουν και θα έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό, είναι ένας από τους κυριότερους στόχους του Ιδρύματος ειδικά με την προσπάθεια δημιουργίας ενός χώρου δημιουργίας εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Είναι ένας νέος στόχος του Ιδρύματος που δεν αφορά μόνο το να διδάξουμε τα παιδιά αλλά να διδάξουμε και τους εκπαιδευτές που δημιουργούν υλικό για εκπαιδευτικά προγράμματα» αναφέρει ο κ. Αστζιάν. «Η αλήθεια είναι πως τα παιδιά είναι η καλύτερη επένδυση για τη συνέχεια του πολιτισμού μας» συνεχίζει ο κ. Αστζιάν. «Είναι σε αυτά που θα πρέπει να δώσουμε την πρώτη μαγιά για το τι είναι πολιτισμός, πώς μπορούν να τον αγαπήσουν, πώς να τον εκτιμήσουν και πώς μπορούν μέσα από τον Πολιτισμό να εξελιχθούν ως άνθρωποι».

Όπως συμπληρώνει η κα Διαπούλη «το κοινό που θέλουμε να δημιουργήσουμε στη Λάρνακα θα δουλέψει για ένα μακροπρόθεσμο ορίζοντα, από μικρές ηλικίες μέχρι τους νέους, γιατί αυτοί θα είναι η βασική ομάδα του πληθυσμού που θα επωφεληθεί από την εμπειρία του ΛΑΡΝΑΚΑ 2030, στην περίπτωση που η πόλη επιλεγεί. Μ’ αυτό τον τρόπο κτίζουμε κάτι για την επόμενη δεκαετία».

Όπως λέει ο κ. Αρτζιάν είναι σημαντικό να τους αφορά ο πολιτισμός, να μάθουν ότι η τέχνη δεν είναι ξένο κομμάτι προς αυτούς, να νιώσουν εξοικείωση με έναν μουσειακό χώρο, μια πινακοθήκη, ένα μουσείο. «Αυτοί οι χώροι μέχρι σήμερα ίσως να ήταν απόμακροι για τα παιδιά. Έχουν μάθει να μην αγγίζουν, να είναι φρόνιμα, ήσυχα κ.λπ. Εμείς θέλουμε να τους δώσουμε να καταλάβουν πως είναι και ευχάριστο να επισκεφθείς ένα μουσείο. Πως ένα μουσείο δεν φιλοξενεί μόνο αρχαία, αλλά τέχνη, εικόνες, ιδέες, εμπειρίες» και συμπληρώνει πως τα εννέα χιλιάδες χρόνια κυπριακής ιστορίας δεν είναι μόνο ένα αγγείο. Είναι μια ιδέα, το συναίσθημα, είναι η δημιουργία ενός καλλιτέχνη, είναι ένας χορευτής, ένας μουσικός. Όλα αυτά είναι κομμάτι της ιστορίας και του πολιτισμού μας. Είναι οι βάσεις μας για το μέλλον. «Θα πρέπει λοιπόν να δώσουμε επιλογές πιο διαδραστικές. Δεν χρειάζεται να είμαστε πια παθητικοί θεατές. Τα παιδιά μπορούν να γίνουν κομμάτι του πολιτισμού». «Ακριβώς αυτό, θα πρέπει να αναγνωρίσεις τα παιδιά ως προσωπικότητες με δικά τους ενδιαφέροντα» συμπληρώνει η λειτουργός του Ιδρύματος Πολιτιστικής Δημιουργίας για Παιδιά και Νέους Σαλώμη Παρασκευά, τονίζοντας πως «στόχος είναι όχι η καλλιτεχνική αλλά και η κοινωνική παιδεία. Τα άτομα δηλαδή να απευθύνονται για τον άνθρωπο και ο άνθρωπος να απευθύνεται στο κοινωνικό σύνολο και ξανά απ’ την αρχή». Όπως εξηγεί, «ο δρόμος που κατευθυνόμαστε τα τελευταία δύο χρόνια με το Ίδρυμα Πολιτιστικής Δημιουργίας είναι ακριβώς αυτός, δηλαδή πώς εξυπηρετούν οι τέχνες τις ανθρώπινες ανάγκες και το αντίστροφο. Έχουμε πολλά θέματα τα οποία προβληματίζουν σήμερα τους νέους, μεγάλης κλίμακας, οπότε αυτή η παιδεία και η καλλιέργεια που ξεκινά με διοργάνωση του C.AR.E. και μέσα από άλλες στοχευμένες διοργανώσεις, είναι κάτι που πραγματικά αναδεικνύει την ανησυχία και τον προβληματισμό της πόλης», τονίζει η κα Παρασκευά.

 

Δείτε το πρόγραμμα του Φεστιβάλ εδώ

Σημειώνεται πως το Φεστιβάλ διαθέτει ενιαίο εισιτήριο για 3 ή 5 δράσεις, ώστε να διευκολυνθούν οι οικογένειες να παρακολουθήσουν όλες τις μέρες, ενώ 6 δράσεις προσφέρονται με δωρεάν είσοδο στο κοινό.

 

Προπώληση εισιτηρίων στη Sold Out Tickets 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Πολιτισμός: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ