ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Teasing Creatures + The Sea Glass»

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Λευτέρη Οικονόμου παρουσιάζει στο ΓΚΑΡΑΖ την ατομική έκθεση

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Λευτέρη Οικονόμου παρουσιάζει στο ΓΚΑΡΑΖ την έκθεση Teasing Creatures του Γιώργου Γεροντίδη και το πρότζεκτ The Sea Glass Factory του ιδίου σε συνεργασία με το αρχιτεκτονικό γραφείο Post Spectacular office.

Η έκθεση Teasing Creatures + The Sea Glass Factory αποτελείται από σύνθετες εγκαταστάσεις που εν-σωματώνουν γλυπτά, αντικείμενα καθημερινής χρήσης (found objects), σχέδια και βίντεο. Κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας παρουσίασης της έκθεσης, ο Ελλαδιτης εικαστικος Δημητρης Αμελαδιώτης θα παρουσιά-σει μια διαδραστική ξενάγηση-περφόρμανς του πρότζεκτ The Sea Glass Factory.

Η πρακτική του Γιώργου Γεροντίδη πραγματεύεται την ιδέα του cabinet de curiosités, της εμμονής του συλ-λέκτη αλλά ταυτόχρονα και τον ρομαντισμό του. Η πρακτική συλλογής αντικειμένων, διατήρησης και αρ-χειοθέτησής τους, ορίζει μια συγκεκριμένη αισθητική, καθώς και προσδιορίζει μιαν “ανάγνωση”.

“Οι αναφορές στη δουλειά μου βρίσκονται στον τρόπο που τα μουσεία — και τα Wunderkabinetts του δεκά-του έκτου αιώνα— διαμορφώνουν την κατανόησή μας απέναντι στην ιστορία, στους τρόπους που συσσωρεύ-ουμε γνώσεις, ακόμη και γύρω από το πώς αντιλαμβανόμαστε τον φυσικό κόσμο. Η ιδιοποίηση αρχαιολογι-κών και άλλων επιστημονικών μεθόδων συλλογής, αρχειοθέτησης και έκθεσης αντικειμένων που χρησιμο-ποιώ δημιουργούν έργα που αμφισβητούν τις διακρίσεις ανάμεσα σε μια “αντικειμενική” (ορθολογιστική) θεώρηση του κόσμου και σε μία “υποκειμενική” (πιο παράλογη) εκδοχή της, βασισμένη σε ένα φαντασιακό αφήγημα, θέτοντας έτσι ερωτήματα ακόμη και για το ρόλο και το βάρος της επιστημονικής γνώσης στην σύγ-χρονη κοινωνία. Έτσι, ξεκινάω δουλεύοντας με ένα σύστημα διατήρησης και αρχειοθέτησης αντικειμένων τα οποία οδηγούν σταδιακά στην σκιαγράφηση ενός χαρακτήρα με τελικό στόχο την δημιουργίας μιας ιστορίας.”
Γιώργος Γεροντίδης

Teasing Creatures (πικάρικες φιγούρες)
Πορευόμενος με τα βασικά δομικά στοιχεία του λογοτεχνικού πικάρικου είδους (picaresque narrative· ισπα-νικό picar: τσιμπώ, κλέβω· ιταλικό piccare και ελληνικό πικάρω: πειράζω), ο Γεροντίδης πλάθει μια αφήγη-ση με κωμικά στοιχεία, κάποια ειρωνεία αλλά και φιγούρες που παραπέμπουν στη σάτιρα. Εμπνευσμένος από το βιβλίο Η Πεταλούδα του Wilhelm Busch (Εκδ. Κίχλη, Αθήνα, 2019), ο καλλιτέχνης πραγματεύεται αφηρημένες και απροσδιόριστες ιδέες, παρόμοιες με αυτήν της άπιαστης πεταλούδας στο ομώνυμο βιβλίο. Στο ίδιο πικάρικο ύφος και μέσα από μια ψευδό-αυτοβιογραφική αφήγηση, ο καλλιτέχνης φέρνει στο προ-σκήνιο στοιχεία που μας καθιστούν θεατές του κυνισμού μας μαζί με μια σκιαγράφηση της σύγχρονης συλ-λογικής κουλτούρας μας.

Κάθε κομμάτι της πλοκής της “αφήγησης” που πλάθει ο Γεροντίδης με την εγκατάσταση του, είναι μια “άκρη μιας κλωστής […] του άπειρου με το οποίο δεν ξεμπλέκεις με τίποτα […]” (Η Πεταλούδα, W. Busch). Αυτό το άπειρο κουβάρι προσδοκεί να γίνει το ταξίδι του ήρωα με αποκλειστικό προορισμό την αναζήτηση και την κατάκτηση μιας ιδέας. Μιας ιδέας άυλης και παράδοξης που ταυτόχρονα δίνει μια κωμική χροιά στις περιπέ-τειες που ξεδιπλώνωνται από την “αφήγηση” των έργων.

The Sea Glass Factory

Στο πρότζεκτ The Sea Glass Factory ο Γεροντίδης παίζει αφενός με την ιδέα της ρομαντικής και ευαίσθητης πλευράς ενός συλλέκτη και της συλλογής του, και αφετέρου με τη μετατροπή ενός πολύτιμου αντικείμενου σε ένα εμπορεύσιμο προϊόν που καλύπτει τις καταναλωτικές και κτητικές ανάγκες μας.

Στην εγκατάσταση στο ΓΚΑΡΑΖ παρουσιάζεται η σύσταση σχεδιασμού και δημιουργίας ενός εργοστασίου το οποίο θα ασχολείται με τη βιομηχανική και τεχνητή παραγωγή σπασμένου γυαλιού που να μοιάζει με τα κομμάτια που μπορεί να βρει κανείς στην παραλία ή στις όχθες των ποταμών (σημ. κομμάτια γυαλιού που λειάνθηκαν στο βυθό της θάλασσας ή του ποταμού και μοιάζουν με βότσαλα – «γυαλί θάλασσας» ή «γυαλί παραλίας»).

Το πρότζεκτ μελετά την ανάγκη του ανθρώπου να μιμείται ένα φυσικό φαινόμενο με στόχο την μαζική παρα-γωγή που απαιτεί η σύγχρονη αγορά. Καθώς ο συλλέκτης αναζητά την επόμενη μοναδική πέτρα γυαλιού, το εργοστάσιο μετατρέπει αυτό το πολύτιμο αντικείμενο σε εμπορεύσιμο προϊόν.

 Λίγα Λόγια για τον Καλλιτέχνη

Ο Γιώργος Γεροντίδης σπούδασε ζωγραφική στην Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Συμμετείχε σε εκθέ-σεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επιλεγμένες εκθέσεις: The Equilibrists, μια συνεργασία του New Mu-seum της Νέας Υόρκης, του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ και του Μουσείου Μπενάκη, Αθήνα, 2016, επιμέλεια: Gary Carrion-Murayari, Helga Christoffersen, Massimiliano Gioni / Island of Absurb, Staedische Gallery, Βρέ-μη, Γερμανία, 2016, επιμέλεια: Ingmar Lahneman / Το Σώμα και Άλλες Μικρές Ιστορίες, περφόρμανς στις συλλογές του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη, 2015, επιμέλεια: Δόμνα Γούναρη, Ει-ρήνη Παπακωνσταντίνου / Μεσογειακό Ταμπεραμέντο Στερεότυπα Τόπων και Άλλοι Μύθοι, 4η Μπιενά-λε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, 2014, επιμέλεια: Αρετή Λεοπούλου, Θοδωρής Μάρκογλου / OPEN 15 στο πλαίσιο του “rethinking Crisis” όπου κέρδισε το πρώτο βραβείο συμμετοχής για την έκθεση Art Laguna Prizes, 2013, επιμέλεια: Igor Zanti.

Επιμέλεια: Μαρία Ευστάθιου

Περισσότερες Πληροφορίες

Πότε/Πού: ΓΚΑΡΑΖ, Ανοίγει για το κοινό: 27 Μαρτίου 2021 στις 17:30, Διάρκεια: 30 Μαρτίου μέχρι 24 Απριλίου 2021. Αμμοχώστου 16, 1016 Λευκωσία

Ξενάγηση (περφόρμανς): 27.03 στις 18:30 + 19:30 / 30 + 31.03 + 2.04 στις 16:00 [Απαραίτητη η κράτηση στο 22001508].

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο: 17:00 - 20:00 ή κατόπιν ραντεβού

Επικοινωνία: Τηλέφωνο 22001508

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια θα παρουσιαστούν χαρακτικές εικονογραφήσεις μιας περιόδου 46 χρόνων, από το ...
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ