ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Επερχόμενες δράσεις από το ΜΙΤΟΣ Δεκέμβριος 2021

Τέσσερις φιλοξενίες στο Ξυδάδικο

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

5 Lesbians Eating a Quiche
Mια συμπαραγωγή του Κέντρου Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ με την Εβίτα Ιωάννου
στο πλαίσιο του theYard.Residency.21_Τracing Now

Το κέντρο παραστατικών τεχνών ΜΙΤΟΣ παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση 5 Lesbians Eating a Quiche σε σκηνοθεσία Εβίτας Ιωάννου. Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του ΜΙΤΟΣ με την σκηνοθέτιδα Εβίτα Ιωάννου η οποία και ολοκληρώνει το φετινό καλλιτεχνικό πρόγραμμα φιλοξενίας theYard.Residency.21.

Το έργο διαδραματίζεται το 1956, όπου γνωρίζουμε την ένωση γυναικών του σωματείου Susan B. Anthony Society της αδελφότητας Gertrude Stein. "ΟΧΙ άντρες, ΟΧΙ κρέας, μόνο καλοί τρόποι": αυτό είναι το σύνθημα τους. Μια οργάνωση πέντε «χήρων» οι οποίες συγκεντρώνονται κάθε χρόνο για τη διοργάνωση και τη διεξαγωγή ενός διαγωνισμού quiche. Οι γυναίκες αυτές λατρεύουν το quiche. Αγαπούν το quiche περισσότερο από τον οποιονδήποτε άνθρωπο στην ιστορία του κόσμου που αγάπησε ποτέ το quiche.

Οι ηρωίδες συναντιούνται για τον ετήσιο διαγωνισμό quiche στο υπόγειο μιας εκκλησίας (και καταφύγιο βομβών) αλλά ο πολυαναμενόμενος διαγωνισμός διακόπτεται όταν μια πυρηνική έκρηξη φέρνει την καταστροφή του έξω κόσμου. Οι πέντε γυναίκες μπορεί να είναι τα μόνα επιζώντα μέλη της ανθρώπινης φυλής. Εγκλωβισμένες στο υπόγειο, οι γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με τους φόβους τους, και την σεξουαλική τους ταυτότητα. Η παράσταση είναι μια παρωδία των κοινωνικών μας φόβων και της σεξουαλικής καταπίεσης - μια διαδραστική μαύρη κωμωδία με έντονα στοιχεία του παραλόγου.

Συντελεστές:

Συγγραφείς: Andrew Hobgood & Evan Linder
Σκηνοθεσία: Εβίτα Ιωάννου
Μετάφραση: Άννα Δημητρίου
Καλλιτεχνική συνεργάτις: Κωνσταντίνα Peter
Σκηνικά: Ελένη Ιωάννου
Κουστούμια: Αλεξάνδρα Πετσετάκης
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):
Νάγια Αναστασιάδου, Έλενα Καλλινίκου, Λουκία Πιερίδου, Νιόβη Χαραλάμπους, Γιολάντα Χριστοδούλου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Μαρτίνος Θαλασσέτης
Γραφικά: Αντώνης Μούσιης
Επιμέλεια Μακιγιάζ: Μέλανη Χρίστου
Κομμώσεις: Σοφία Δημητρίου | riahairdesign
Βοηθός Παραγωγής: Armando Diego Aparicio
Φωτογραφίες: Νεφέλη Παπαδάκη
Διεύθυνση παραγωγής: Έλενα Αγαθοκλέους

Περισσότερες Πληροφορίες

Λεμεσός – Ξυδάδικο | 3, 4, 5, 10, 11, 12 Δεκεμβρίου 2021
Λευκωσία – WHEREHAUS 612 | 17, 18, 19, 20 Δεκεμβρίου 2021

ώρα έναρξης: καθημερινές 20:30 & Κυριακές 18:00
πληροφορίες και κρατήσεις: 97831189 (10:00-20:00)
εισιτήρια: €12 (γενική είσοδος)

Συμπαραγωγή: Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ και Εβίτα Ιωάννου
Θεσμικός Χορηγός: ΘΟΚ

Πεθαίνω σα χώρα
του Δημήτρη Δημητριάδη
σε σκηνοθεσία Έλενας Αγαθοκλέους
στο Nicosia Pop Up Festival

(…) Βιάζομαι τώρα να σου πω μερικά πράγματα κι αυτά τα λόγια θα είναι και τα τελευταία που θα ‘χεις από μένα. Μισώ αυτή τη χώρα. Μου έφαγε τα σπλάχνα. Μου τα ‘φαγε (…)

Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ μετά τις σημαντικές συνεργασίες με το Θέατρο Ριάλτο, το Open House Festival της Στέγης Χορού Λεμεσού, το Κimonos Art Centre στη Πάφο και ΕVOHK artist-run space στη Λάρνακα συνεχίζει τις προβολές του video theater performance "Πεθαίνω σα χώρα" στη Λευκωσία, στις 11 και 12 Δεκεμβρίου στο πλαίσιο του Nicosia Pop Up Festival που διοργανώνει το NiMAC και ο Δήμος Λευκωσίας.

Περισσότερες Πληροφορίες

City Plaza στο Workshop Area - Λευκωσία
Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου | 18:30
Κυριακή, 12 Δεκεμβρίου | 12:00

Είσοδος δωρεάν- Απαραίτητη η κράτηση θέσης στο 99 985232
Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με συντελεστές του έργου.

Η πρόσφατη σκηνοθετική δουλειά της Έλενας Αγαθοκλέους αφορά στη μεταφορά του εκρηκτικού κειμένου «Πεθαίνω σα Χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη όχι στη σκηνή αλλά στην οθόνη. Η σκηνοθέτιδα εμπνέεται από τον τρόπο που ο Γκυ Ντεπόρ αναλύει το θέαμα, ότι δηλαδή συμπεριφέρεται σαν να είναι το ίδιο η κοινωνία, ότι δε θέλει να καταλήξει σε τίποτ’ άλλο πέρα απ’ τον ίδιο του τον εαυτό και δημιουργεί με τους συνεργάτες της ένα παράδοξο Δελτίου Ειδήσεων με τη μορφή ενός video clip μεγάλης διάρκειας.

Το κείμενο ανήκει μάλλον στα συγκλονιστικά έργα της λογοτεχνίας, που ο ίδιος ο συγγραφέας το χαρακτήρισε ως ένα Σχεδίασμα Μυθιστορήματος. Στο κύριο και μεγαλύτερο μέρος του, εξιστορούνται τα ποικίλα πάθη και τα δεινά της χώρας που βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης και οδηγείται στην κατάρρευση. Η πτώση αυτή δεν οφείλεται μόνο σε εξωτερικούς λόγους αλλά, κυρίως, στην εσωτερική διαφθορά και σήψη που επικρατεί σε όλα τα επίπεδα. Ανάμεσα στους ιστορικούς κύκλους που ανοίγουν και κλείνουν “όπως ξέρουμε οι ατομικές κραυγές δεν ακούγονται’’.

Συντελεστές:

Performer: Μαρίνα Αργυρίδου και Νεκτάριος Θεοδώρου
Μαζί τους η Ελεάνα Αλεξάνδρου, o Δημήτρης Χειμώνας και η Μαριάννα Μιχαήλ
Σκηνοθεσία, δραματουργία: Έλενα Αγαθοκλέους
Kείμενο: Δημήτρης Δημητριάδης
Visuals: Κωνσταντίνα Peter, Χρίστος Γεωργίου
Mοντάζ: Σουζάνα Φιαλά
Κίνηση: Eλεάνα Αλεξάνδρου
Μουσική: Μαριάννα Μιχαήλ
Voice over: Γιώργος Κριθάρας, Έλενα Αγαθοκλέους
Styling, κοστούμια: Αριάνα Μαρκουλίδου
Κάμερα: Παύλος Βρυωνίδης, Σουζάνα Φιαλά
Ηχοληψία, επεξεργασία ήχου: Παναγιώτης Γαβριήλ
Γύρισμα green screen: Κωνσταντίνα Peter

Παραγωγή: ΜΙΤΟΣ 2021
Σε συνεργασία με το Θέατρο Ριάλτο
Θεσμικός χορηγός: ΘΟΚ

Διεθνές Πρόγραμμα DigiAct: Developing Digital Skills for Young Actors and Young Performing Arts Technicians in the era of Pandemic”.

Το πρόγραμμα DigiAct χρηματοδοτείται από το ERASMUS+ και στοχεύει στην παρέμβαση στον χώρο των παραστατικών τεχνών για την αντιμετώπιση ορισμένων πτυχών του αντίκτυπου της πανδημίας. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα στοχεύει στην υποστήριξη της προσαρμογής των νέων επαγγελματιών και τεχνικών των παραστατικών τεχνών στις ανάγκες της ψηφιοποίησης και των τεχνολογικών εξελίξεων στον τομέα τους.
Το πρόγραμμα λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα σε 5 χώρες της Ε.Ε. και συντονίζεται από το κέντρο παραστατικών τεχνών ΜΙΤΟΣ.

Πρόσφατα η καλλιτεχνική διευθύντρια του Kέντρου Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ, Έλενα Αγαθοκλέους, συμμετείχε στο 2ο partner meeting του προγράμματος “DigitACT: Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων για Νέους Ηθοποιούς/Δημιουργούς και Νέους Τεχνικούς Παραστατικών Τεχνών στην εποχή της Πανδημίας”, που φιλοξενήθηκε από το Teatro Pubblico Pugliese στο Μπάρι της Ιταλίας. Οι εταίροι συζήτησαν τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη σε Κύπρο, Ελλάδα, Ιταλία, Λιθουανία και Πορτογαλία, αναλύοντας τις ανάγκες ψηφιακών δεξιοτήτων στον τομέα των παραστατικών τεχνών και διαμόρφωσαν ένα όραμα για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ευχαριστούμε όλους όσους συμμετείχαν στην έρευνα μέσα από τα ερωτηματολόγια και τις ομάδες (focus group). Σύντομα περισσότερες πληροφορίες για τα επόμενα βήματα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Πρόγραμμα συντονιστείτε στο https://digitactproject.eu

Παρουσίαση του project “Τουρκομαχαλάς, διασχίζοντας την Ισμέτ Πασά” που περιλαμβάνει ψηφιακό περίπατο App και έκδοση καταλόγου.

H παρουσίαση του project “Τουρκομαχαλάς, διασχίζοντας την Ισμέτ Πασά” από το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ, το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακό περίπατο App και έκδοση καταλόγου, αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Ιανουάριο του 2022.

Πρόκειται για μια ΄ξενάγηση’, ένα ψηφιακό περίπατο, στο δυτικό μέρος της πόλης της Λεμεσού εκεί όπου έμενε η πρώην τουρκοκυπριακή κοινότητα- μια υποβαθμισμένη περιοχή με πολλά ενδιαφέροντα, ετερόκλητα και ιστορικά στοιχεία. Μια διαδρομή που δημιουργήθηκε μέσα από αφηγήσεις του τόπου και της κοινότητας των ανθρώπων που τον χρησιμοποιούν σήμερα. Ενώ παράλληλα λαμβάνονται υπόψη δύο σημαντικά δεδομένα, η πρόσφατη ανάπλαση της περιοχής και η πανδημία του κορονοϊού.

Σχεδιασμός project, καλλιτεχνική επιμέλεια, κείμενα: Έλενα Αγαθοκλέους. Δημιουργική ομάδα, έρευνα: Κωνσταντίνα Peter, Mιχάλης Παπαμιχαήλ, Έλενα Αγαθοκλέους. Video, μοντάζ, τεχνική επιμέλεια: Κωνσταντίνα Peter. Φωτογραφίες: Μιχάλης Παπαμιχαήλ. Eξωτερικός συνεργάτης: Σεβίνα Φλωρίδου. Programmer: Ζαχός Στεφανάκης. Γραφικά: ReCompulsive Behaviours. Εκφώνηση στα ελληνικά: Έλενα Αγαθοκλέους. Εκφώνηση στα αγγλικά: Aντρούλα Καφά. Ηχοληψία: Ρεβέκκα Ιωάννου. Studio: Cut radio.

Παραγωγή: MITOΣ. Με την υποστήριξη των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του ΥΠΠΑΝ και του Cut Radio

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Πολιτισμός: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ