ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Διευθυντής, δύο χρόνια μετά

Η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ 

Τις επόμενες ημέρες θα δημοσιευθεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, όπως λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του Οργανισμού, Βασίλης Γάκης, κλείνοντας με αυτόν τον τρόπο το σχεδόν διετές κενό στην καλλιτεχνική διοίκηση του ΟΜΜΘ. Η θητεία θα είναι τριετής με δυνατότητα ανανέωσης και οι υποψήφιοι θα κληθούν να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους, τα οποία και θα μοριοδοτηθούν. Αυτή τη φορά, επισημαίνει ο κ. Γάκης, η θέση έχει περάσει από την αρμόδια επιτροπή που εγκρίνει τις προσλήψεις στο Δημόσιο με βάση την πράξη υπουργικού συμβουλίου 33/2006, ώστε να μην δημιουργηθούν τα ίδια προβλήματα που κόστισαν τη θέση της Ζωής Ζενιώδη και άφησαν το Μέγαρο της Θεσσαλονίκης καλλιτεχνικά ακέφαλο.

Η γνωστή αρχιμουσικός βρίσκεται πια σε ανοιχτή δικαστική διαμάχη με τον Οργανισμό του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας μισθούς που δεν της έχουν καταβληθεί και αποζημίωση για λόγους ηθικής βλάβης.

Μετά την παραίτηση του αρχιμουσικού Γεώργιου Λαζαρίδη τον Νοέμβριο του 2018, ο ΟΜΜΘ με πρόεδρο τον Νικήτα Μυλόπουλο προκήρυξε διαγωνισμό για την κάλυψη της θέσης τον Ιανουάριο του 2019. Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού ανακοινώθηκε περίπου έξι μήνες μετά και στο «τιμόνι» του Μεγάρου Μουσικής μπήκε η κ. Ζενιώδη. Μάλιστα, πρόκειται για τον μοναδικό διαγωνισμό καλλιτεχνικού διευθυντή που προκηρύχθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ και ολοκληρώθηκε, τουλάχιστον τυπικά.

Το τότε διοικητικό συμβούλιο του Μεγάρου Μουσικής παρουσίασε την κ. Ζενιώδη με κάθε επισημότητα και εκείνη υπέγραψε αποκλειστική σύμβαση τριετούς απασχόλησης. Οπως όμως αποδείχθηκε αργότερα («Κ», 14/11/2019), η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Μεγάρου, η οποία είχε καταθέσει καλλιτεχνικό προγραμματισμό, δεν μπορούσε να πληρωθεί για την εργασία της και δεν είχε δικαίωμα υπογραφής. Ο λόγος ήταν η ΠΥΣ, η πράξη υπουργικού συμβουλίου, η οποία απουσίαζε από τη διαδικασία προκήρυξης της θέσης της. Η τότε ηγεσία του ΥΠΠΟΑ θεώρησε ότι η θέση της εξαιρείται, γεγονός που δεν συμμερίστηκαν εκ των υστέρων υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου. Οπότε, το σχετικό ΦΕΚ με τον διορισμό της δεν εκδόθηκε ποτέ. Με άλλα λόγια, το Μέγαρο είχε και δεν είχε καλλιτεχνική διευθύντρια.

«Εμπλεξα σε μια υπόθεση για την οποία δεν είχα ευθύνη. Εγώ ανέλαβα τα καθήκοντά μου όπως μου ζητήθηκε, δεν αμείφθηκα και ήμουν σε μια διαρκή αναμονή περιμένοντας να λυθεί το πρόβλημά μου. Μου ζητήθηκε να εργαστώ μέχρι να λυθεί αυτό το θέμα», επισημαίνει η ίδια σε επικοινωνία της με την «Κ».

Το διοικητικό συμβούλιο του Μεγάρου άλλαξε τον περασμένο Φεβρουάριο και σε επιστολή που απέστειλε στην αρχιμουσικό επισημαίνει ότι δεν αναγνωρίζει καμία συμβατική σχέση εργασίας μεταξύ των δύο μερών. Ετσι, η αρχιμουσικός βρέθηκε μπροστά σε ένα διοικητικό αδιέξοδο, στο οποίο τον τελευταίο λόγο θα έχει η Δικαιοσύνη.

Και τι γίνεται στο μεταξύ; Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του Μεγάρου βγαίνει εκ των ενόντων και στηρίζεται στις συνεργασίες που έχουν αναπτυχθεί με άλλους πολιτιστικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, όπως η ΚΟΘ, το ΚΘΒΕ ή το Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Ας ελπίσουμε ότι η νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος θα ολοκληρωθεί σύντομα και χωρίς προβλήματα. Ο κ. Γάκης προσδιόρισε την ανάληψη καθηκόντων του νέου διευθυντή εντός Οκτωβρίου. Για να δούμε πόσος χρόνος (και μπάτζετ) θα χρειαστεί για να αποκτήσει το Μέγαρο μια καλλιτεχνική ταυτότητα που του είναι απαραίτητη.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Μουσική: Τελευταία Ενημέρωση