ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μάικλ Τζάκσον: Να ακούμε τα τραγούδια του;

Το ντοκιμαντέρ του Νταν Ριντ «Leaving Neverland», ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τα εκατομμύρια θαυμαστές του.

Kathimerini.gr

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Eνα πελώριο κύμα αντιδράσεων προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί το ντοκιμαντέρ του HBO «Leaving Neverland» που βάζει ξανά στο κάδρο της παιδικής κακοποίησης τον Μάικλ Τζάκσον παρουσιάζοντας –για πρώτη φορά– τις μαρτυρίες δύο ενηλίκων, του Γουέιντ Ρόμπσον και του Τζέιμς Σέιφτσακ, που πέρασαν τα νεανικά τους χρόνια στο σπίτι-λούνα παρκ του τραγουδιστή. Οι δύο άνδρες μιλούν με σοκαριστικές λεπτομέρειες για τις σεξουαλικές πράξεις στις οποίες φέρεται να τους εξανάγκαζε ο «Βασιλιάς της ποπ» όταν εκείνοι ήταν 7 και 10 ετών.

Το ντοκιμαντέρ του Νταν Ριντ, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τα εκατομμύρια θαυμαστές, τα αδέλφια και τα παιδιά του Μάικλ Τζάκσον, ενώ οι δικηγόροι που διαχειρίζονται την κληρονομιά του προχώρησαν σε αγωγή εναντίον του ΗΒΟ. Δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου ήθελαν το ραδιόφωνο του BBC να μποϊκοτάρει τα τραγούδια του, γεγονός που διαψεύσθηκε αργότερα με διαρροές σε διεθνή ΜΜΕ. Ανεξάρτητα από αυτό, όμως, το ερώτημα παραμένει. Ο βίος ενός ειδώλου επηρεάζει το μέγεθος και την υστεροφημία τού έργου του; Ζητήσαμε από δύο γνωστούς ραδιοφωνικούς παραγωγούς της Αθήνας να μας καταθέσουν την άποψή τους.

Προτιμώ να μην ακούω και να μην παίζω τραγούδια του
Γιάννης Νένες*

Ανέκαθεν θεωρούσα τον Μάικλ Τζάκσον ένα παιδί, από τον τρόπο που εμφανίστηκε στο προσκήνιο, το μεγάλωμά του μέσα σε μια διαστρεβλωμένη πραγματικότητα, μέχρι το τέλος του στη Neverland.

Εως και τον πρώτο του προσωπικό δίσκο τον θεωρούσα έναν ενδιαφέροντα καλλιτέχνη με προοπτική, που είχε ακόμα τον απόηχο της οικογένειας, των «Jackson 5».

Η καλύτερη στιγμή του ήταν η συνεργασία του με τον Κουίνσι Τζόουνς, αλλά από την εποχή που άρχισε να αρνείται το χρώμα και τον εαυτό του, έγινε, για εμένα, ένας καλλιτέχνης με εμπορικό απλώς ενδιαφέρον. Δεν με συγκίνησε ποτέ και θεωρούσα κάπως νευρωτική την όλη του ύπαρξη. Ο θόρυβος για τις κατηγορίες αυτές γύρω από το όνομά του και την περίφημη Neverland ήταν ένα ακόμη στοιχείο αμφισβήτησης.

Δεν μπορώ να αγνοήσω την εμπορική του επιτυχία αλλά αυτό είναι και το πιο ανησυχητικό, διότι η παρουσία του επηρέασε πολλούς νέους καλλιτέχνες και μη. Ως παραγωγός αλλά και ακροατής επηρεάζομαι συναισθηματικά από τα τραγούδια που παίζω και ακούω. Με ενδιαφέρει το νόημά τους, η ίδια τους η ύπαρξη στο σύνολο και με νοιάζει τι πρεσβεύει ο κάθε καλλιτέχνης και τι εννοεί με όλα αυτά τα κομμάτια.

Αν ο καλλιτέχνης έχει απόψεις με τις οποίες δεν συμφωνώ, μπορώ να τις αγνοήσω όσο δεν περνάνε στη μουσική του, όπως στην περίπτωση του Μόρισεϊ με την ακραία δεξιά στροφή που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια. Ανεξάρτητα με τη στάση που θα κρατήσουν άλλα μέσα, διεθνή και μη, σε ό,τι αφορά τον Τζάκσον και μέχρι να φωτιστεί εντελώς αυτή η ιστορία, αν συμβεί ποτέ αυτό, προτιμώ να μην ακούω και να μην παίζω τα τραγούδια του.

* Ο Γιάννης Νένες είναι δημοσιογράφος και συμπαρουσιάζει με τη Β. Σαββίδη την εκπομπή «Πρωινό Πιπέρι» στον Pepper FM.

Δεν απορρίπτω το έργο του αλλά είμαι επιφυλακτικός
Γιάννης Πετρίδης*

Διαβάζοντας την είδηση για το ντοκιμαντέρ του ΗΒΟ «Leaving Neverland» και τις κατηγορίες εναντίον του Μάικλ Τζάκσον προβληματίστηκα για τον καλλιτέχνη.

Παρακολούθησα τον Τζάκσον από την αρχή του, από μικρό παιδί. Ξέρω τι έχει περάσει από την οικογένειά του. Ηταν ένα από τα πιο ταλαντούχα άτομα στην ιστορία της δισκογραφίας, που άλλαξε την ίδια τη μουσική.
Το έγκλημα για το οποίο τον κατηγορούν είναι από τα πιο ειδεχθή και εάν δεν βγει ένα πόρισμα, μια έρευνα που να αλλάζει τα δεδομένα, θα είμαι πολύ επιφυλακτικός. Δεν θα παίζω τα τραγούδια του στο ραδιόφωνο με τον ίδιο ενθουσιασμό που τα έπαιζα πριν και λυπάμαι πολύ γι’ αυτό γιατί ήταν ένας άνθρωπος με τεράστιο ταλέντο.

Εχω στενοχωρεθεί πολύ με την περίπτωση αυτή, όπως λυπήθηκα το ίδιο για έναν άλλο τραγουδιστή που εκτιμώ ιδιαίτερα ως καλλιτέχνη, τον R. Kelly, ο οποίος όμως κατηγορήθηκε για σεξουαλική κακοποίηση και παρενόχληση ανήλικων κοριτσιών.

Γενικά είμαι εναντίον της στοχοποίησης καλλιτεχνών με κατηγορίες που βγαίνουν για διάφορους λόγους στο φως έπειτα από δεκαετίες, όπως συμβαίνει με αυτή τη λαίλαπα καταγγελιών εναντίον ηθοποιών και σκηνοθετών. Θυμηθείτε για παράδειγμα τη γνωστή υπόθεση του Γούντι Αλεν. Μπορεί να συμβαίνει το ίδιο και σε αυτή την περίπτωση, δεν έχω δει το ντοκιμαντέρ, δεν ξέρω γιατί βγήκαν αυτά τα παιδιά, ενήλικες σήμερα, και μίλησαν στην κάμερα.

Από την άλλη, ο Μάικλ Τζάκσον δεν ζει για να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Θα ήθελα να γίνει μια επίσημη έρευνα γι’ αυτό το θέμα. Δεν απορρίπτω το έργο του, ούτε κατά διάνοια, αλλά μέχρι να μάθω την αλήθεια θα είμαι πιο συγκρατημένος για το πώς θα διαχειρίζομαι τα τραγούδια του.

* Ο Γιάννης Πετρίδης είναι ραδιοφωνικός παραγωγός και παρουσιάζει την εκπομπή «4 με 5» στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Μουσική: Τελευταία Ενημέρωση

X